Permalänk

Inet datormontering

Hallå där

Möjligtvis någon som är lika missnöjd som jag med första erfarenheten av inets tjänst datormontering?

Plockade ihop ett gäng delar på Black friday (redan tidig natt fredag) med en Budgett på 20k och guess what.. Inet har inte ens börjat montera den ännu, det är 13onde vardagen idag. Rejält besviken , någon mer som fortfarande väntar på sin dator?

Mvh inte Inets nöjdaste kund 2018

Permalänk
Hedersmedlem

Vilka delar har du beställt? Vad säger de när du hör av dig och frågar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Finns alla delarna på lager? Annars är det nog en förklaring att de inte börjat montera än

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

Vilka delar har du beställt? Vad säger de när du hör av dig och frågar?

Skickades från m.sweclockers.com

Är något av en nybörjare på Sweclockers och vet inte hur eller om det ens går att få in en printscreen här.

Skrev till dem 5 december första gången och då svarade de så här

"Hej! Den håller på att monteras just nu, så snart den är monterad ska den testas och packas för att sedan skeppas till dig.

Vi har just nu en fördröjning på ca 1-3 vardagar från normal leveranstid som är ca 7-10 vardagar. Beklagar detta."

Andra gången jag skrev till dem var igår då svarade de såhär

"Hej! Tack för ditt mail,

Den är klar för montering och ska bli påbörjad denna veckan, av den informationen vi har fått våran produktionsavdelning. Så förhoppningsvis så blir den klar denna veckan och kommer att skickas till dig, så länge den går igenom alla systemtester."

Permalänk
Skrivet av Arkebuzer:

Finns alla delarna på lager? Annars är det nog en förklaring att de inte börjat montera än

Skickades från m.sweclockers.com

Delarna har funnits på lager sen jag beställde, allt har varit grönt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av itsmeCapz:

Är något av en nybörjare på Sweclockers och vet inte hur eller om det ens går att få in en printscreen här.

Skrev till dem 5 december första gången och då svarade de så här

"Hej! Den håller på att monteras just nu, så snart den är monterad ska den testas och packas för att sedan skeppas till dig.

Vi har just nu en fördröjning på ca 1-3 vardagar från normal leveranstid som är ca 7-10 vardagar. Beklagar detta."

Andra gången jag skrev till dem var igår då svarade de såhär

"Hej! Tack för ditt mail,

Den är klar för montering och ska bli påbörjad denna veckan, av den informationen vi har fått våran produktionsavdelning. Så förhoppningsvis så blir den klar denna veckan och kommer att skickas till dig, så länge den går igenom alla systemtester."

Inet är en av dom enklaste sidorna att använda, om du har delarna i kundvagnen så trycker du på skapa länk, välj ett namn & kopiera det som står i Forumlänk med bild (BBCode)

Permalänk
Skrivet av Xcalibur:

Inet är en av dom enklaste sidorna att använda, om du har delarna i kundvagnen så trycker du på skapa länk, välj ett namn & kopiera det som står i Forumlänk med bild (BBCode)

Ifall jag inte har grejerna i kundvagnen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Administrativ avgift

@itsmeCapz: Antagligen har du valt en vara som inte fanns i lager, ex så kanske du tog ett 2080TI/2080 som inte var i lager? Helt 100 att allt var i lager? Dock kan jag själv tycka att du borde hört av dig till Inet tidigare och att dom kanske borde mailat dig. Tro mig Inet mår inte bättre av att du sitter utan dator

Inet har haft lite problem med captech som skickar deras grejor så det kan vara en av anledningarna varför den är försenad. PS kolla om de kanske kan skicka med en extra pingvinstång eller 5 för besväret

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk

Well. Köper man på Black Friday och tro att det skall gå snabbt är lite naivt, de har säkert 10x backlog än vanligt.

När jag köpte min förra året blev den levererad precis innan jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av itsmeCapz:

Ifall jag inte har grejerna i kundvagnen?

Skickades från m.sweclockers.com

om du köpt nånting där så har du ju ett konto logga in så finns det ju under orders.

Permalänk
Skrivet av andra94:

@itsmeCapz: Antagligen har du valt en vara som inte fanns i lager, ex så kanske du tog ett 2080TI/2080 som inte var i lager? Helt 100 att allt var i lager? Dock kan jag själv tycka att du borde hört av dig till Inet tidigare och att dom kanske borde mailat dig. Tro mig Inet mår inte bättre av att du sitter utan dator

Inet har haft lite problem med captech som skickar deras grejor så det kan vara en av anledningarna varför den är försenad. PS kolla om de kanske kan skicka med en extra pingvinstång eller 5 för besväret

Allt var grönt när jag la beställningen. För övrigt blev de ett 2070 och en i7 9700k Jag tycker nästan en årsförbrukning av pingvinstänger hade varit mer rimligt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av itsmeCapz:

det är 13onde vardagen idag.

Skrivet av itsmeCapz:

Vi har just nu en fördröjning på ca 1-3 vardagar från normal leveranstid som är ca 7-10 vardagar. Beklagar detta."

Dom sa att det kunde ta upp till 13 dagar vilket enligt dig är sista dagen idag.
Så dom har inte dragit över på tiden ännu. Så finns inget att gnälla på riktigt än enligt mig.

Sen får man ha lite is i magen då det vart Black Friday samt alla företag har sin julrusch just nu.
Ge det några dagar till så tror jag nog du ska ha din dator levererad.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Skrivet av Xcalibur:

om du köpt nånting där så har du ju ett konto logga in så finns det ju under orders.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/12123072/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av The_St1g:

Dom sa att det kunde ta upp till 13 dagar vilket enligt dig är sista dagen idag.
Så dom har inte dragit över på tiden ännu. Så finns inget att gnälla på riktigt än enligt mig.

Sen får man ha lite is i magen då det vart Black Friday samt alla företag har sin julrusch just nu.
Ge det några dagar till så tror jag nog du ska ha din dator levererad.

Brukar inte vara den som klagar de första jag gör, har bara haft en dålig magkänsla sen få två olika svar som inte går ihop sig känns inte bättre. Förra veckan höll den på monteras och skulle testas enligt dem, igår skulle den börja monteras.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@itsmeCapz:
Varken minnet eller ssd verkar finnas i lager. Fråga dem om byte av vara eller vänta

Permalänk
Skrivet av milkab:

@itsmeCapz:
Varken minnet eller ssd verkar finnas i lager. Fråga dem om byte av vara eller vänta

La till sakerna i kundvagnen på nytt, lagerstatusen nu skall ju självklart inte spela någon roll när det var på BF jag beställde och delarna bokades. Allt var grönt som jag sagt några gånger nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Urbanbeach:

Well. Köper man på Black Friday och tro att det skall gå snabbt är lite naivt, de har säkert 10x backlog än vanligt.

När jag köpte min förra året blev den levererad precis innan jul.

Mja.

Var ju lite därför jag skrev det här för det måste vara fler än jag ifrån sweclockers som valde montering under BF och på så sätt få respons om tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av itsmeCapz:

Mja.

Var ju lite därför jag skrev det här för det måste vara fler än jag ifrån sweclockers som valde montering under BF och på så sätt få respons om tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

står det inte på deras sida att et troligen kommer ta längre tid än vanligt under black friday ?
har du ringt å frågat hur det går ?

Permalänk
Medlem

Jag la min beställning på en dator på blackfriday kl 01.30 och fick den levererad igår. Var också i kontakt med support om när den kunde tänkas levereras. Som jag misstänkte hade det mycket att göra pga blackfriday. Det är bara att vänta.

Permalänk
Skrivet av Nickyy:

Jag la min beställning på en dator på blackfriday kl 01.30 och fick den levererad igår. Var också i kontakt med support om när den kunde tänkas levereras. Som jag misstänkte hade det mycket att göra pga blackfriday. Det är bara att vänta.

Okej, lite lugnande att höra om du förstår mig rätt att det tagit någon annan lika länge ungefär. Hoppas du blir nöjd, vad blev det för dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av itsmeCapz:

Hallå där

Möjligtvis någon som är lika missnöjd som jag med första erfarenheten av inets tjänst datormontering?

Plockade ihop ett gäng delar på Black friday (redan tidig natt fredag) med en Budgett på 20k och guess what.. Inet har inte ens börjat montera den ännu, det är 13onde vardagen idag. Rejält besviken , någon mer som fortfarande väntar på sin dator?

Mvh inte Inets nöjdaste kund 2018

Jag har samma upplevelse. Är extremt missnöjd. Var dessutom en födelsedagspresent så jag har försökt kontaktat och frågat vad som händer. Får inga bra svar.

Jag sa åt dem att om den inte leveras i tid för födelsedagen så är syftet med presenten borta och jag kommer att skicka tillbaka den.
Det tycker inte Inet att jag får trots att deras villkor säger:

"Skräddarsydda datorsystem har normalt en leveranstid på 7-10 arbetsdagar. Avvikelser från ovanstående kan dock förekomma vid högre arbetsbelastning. Skulle leveranstiden överskrida uppgiven maximal leveranstid har du som privatkonsument rätt att häva köpet och i de fall där produkten eller produkterna är förskottsbetalade även rätt att få full återbetalning inom 20 dagar."

Sen ville de att jag skulle lova att jag inte kommer skicka tillbaka den om den postas senast torsdag. För mig är
den redan väldigt försenad. När den postas är ju inte relevant för min del utan när den har leverats.

Finns mycket mer att önska i deras hantering. Har handlat det mesta hos dem tidigare och då över disk i lokal butik och varit väldigt nöjd. Men efter detta så blir det butikbyte. Fö så gillar de inte att man recenserar vad som hänt på prisjakt. Väldigt märklig atityd tycker jag.