Planeringsverktyg för mindre team

Permalänk
Medlem

Planeringsverktyg för mindre team

Hej!

På jobbet så håller jag på och utvärderar vårt planeringsverktyg för mitt team.
Vi jobbar just nu med Microsoft Staffhub och gillar specifikt de delarna där man kan färgkoda arbetspass och lätt kunna få en överblick hur bemanningen ser ut idag.

Vi är idag 10 personer i teamet.

Men, till problemet. Vi saknar möjligheten att smidigt kunna planera in möten eller andra avbrott under dagen.
Det vi söker är alltså ett verktyg där man kan färgkoda som i Staffhub, men också kunna lägga in specifika händelser under dagen utan att förstöra överblicken, men också kunna se en bra överblick på en hel vecka.

Såhär ser en dag ut i Staffhub idag:

(Varje rad representerar en medarbetare)

Såhär skulle vi vilja ha det:

(Varje rad representerar en medarbetare)

Bild nr2 kommer från ett verktyg som heter Humanity Shiftplanning.
Problemet med denna är att veckovyn blir rörig:

Bilden ovan visar endast 3/10 medarbetare, blir väldigt rörigt med 10 st.

Tanken är att denna ska kunna presenteras på t.ex. en TV för att överblicka dagens planering.

Har ni några bra tips?
Har testat ett gäng olika verktyg, såsom: Teambook, ResourceGuru, TeamWeek, Weekplan, Humanity Shiftplanner, Outlook-kalendern, Staffhub.

Permalänk
Medlem

Vi kör Microsoft Teams på jobbet, rätt bra collab-verktyg. Vet dock inte om det passar er med tider o sånt.

Visa signatur

Baaahh