Totalkaos med iphone/itunes. Hur få tillbaka kontakter?
Kort sammanfattad fråga;
iTunes hittar ingen fungerande kopia att återställa en iphone till, men jag har hittat mapparna där säkerhetskopian bör finnas varav en är på ca 14 gB. Jag tror att den innehåller säkerhetskopian. Finns det någon mjukvara som man kan läsa informationen i den mappen med, om inte itunes löser problemet?
längre bakgrund;
Sambon gick från en iphone 7 till iphone X. Jag gjorde en säkerhetskopia på itunes (datorn, ej icloud) på den gamla telefonen och allt verkade gå bra. När jag sedan skulle starta igång den nya iX så gick allt åt fanders.
- Olika fel uppstod när jag skulle lägga över säkerhetskopian på nya telefonen. Error-meddelanden till höger och vänster, bland annat 0xe800001 och 0xe8000065.
- Jag bytte sladd, installerade om Itunes, bytte USB-portar osv. Ingen skillnad.
- Den ville då uppdatera nya telefonen. Efter några försök med avbrott gick den att uppdatera men jag lyckades aldrig läsa in säkerhetskopian.
Eftersom jag inte ännu hade raderat den gamla telefonen så tänkte jag att jag gör en ny säkerhetskopia. Men någonstans i det arbetet så ballar även den ur och fastnar i någon loop. Det enda som gick att få fram var vit skärm med svart "apple logga" eller "plugga in telefonen med sladd i itunes"-skärmen. Försökte flertalet gånger starta om, återskapa från kopia och/eller uppdatera. Allt fallerade varje gång. T om att återställa till fabriksinställningar fallerade.
Tillslut kunde jag återställa till fabrikinställningar på gamla telefonen, vilket såklart innebär att den är tom på kontakter, kalender etc.
På itunes idag så finns det ett antal säkerhetskopior från den kvällen. Många går att ladda in på telefonen, men det går väldigt fort. Ca 20 sekunder. Jag har hittat mapparna med kopiorna på datorn. De ligger på ca 30 mB, vilket tyder på att de inte har information såsom kontakter, bilder etc.
EN MAPP ÄR PÅ 14 gB. Men denna dyker inte upp som alternativ i itunes. Finns det någon mjukvara som möjliggör att jag kan hitta kontakter etc bland dessa mappar? Något som inte kostar skjortan.
Eller några andra förslag. Har googlat och försökt i 3 dagar, har i princip gett upp...