o365 med efternamn.se, som redan inns som microsoft-konto

Permalänk
Medlem

o365 med efternamn.se, som redan inns som microsoft-konto

Låt oss säga att mitt microsoft-konto är förnamn@efternamn.se, som används för att logga in på datorer, onedrive m.m. Jag skaffar en Office 365 E1 och lägger till efternamn.se som Trusted domains och använder det tillsammans med Exchange Online med kontot förnamn@efternamn.se.

Kommer det bli något problem?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hardrade:

Låt oss säga att mitt microsoft-konto är förnamn@efternamn.se, som används för att logga in på datorer, onedrive m.m. Jag skaffar en Office 365 E1 och lägger till efternamn.se som Trusted domains och använder det tillsammans med Exchange Online med kontot förnamn@efternamn.se.

Du lär nog förklara bättre.
Efternamn.se lär du äga annars kan du inte lägga till de I trusted domains.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hardrade:

Du kommer få ett val vid inloggning vilken av dem som du vill logga in på, kommer funka bra.
Du kan även senare byta användarnamn på en av dem om du vill.

Permalänk

Ska inte vara några problem. Om det är en tjänst där du kan logga in med både Microsoft-konto och Azure AD-konto (O365) så kommer du få välja, precis som tidigare skribenter nämnt.
Ska dock tilläggas att Microsoft har börjat blockera så man inte kan göra tvärtom, alltså skapa ett Microsoft-konto för en adress som redan finns i Office 365.