cpu kylare i kombo med: corsair vengeance rgb pro

Permalänk

cpu kylare i kombo med: corsair vengeance rgb pro

Vad finns det för luftkylare som passar över corsair vengeance rgb pro? märkt att dom är väldigt höga och känner att jag behöver lite mer kylning än 150W TDP som min Be quiet Pure rock ger mig. eller är det bara vattenkylning som gäller i kombination med kraftfull cpu-kylare och dessa minnen?

Permalänk

Detta beror ju förstås lite moderkortet också vart allt är placerat. Finns många kylare som kan hålla sig "på sidan" av minnena, känns ju synd å täcka rgb

Permalänk
Skrivet av hallonhatt:

Detta beror ju förstås lite moderkortet också vart allt är placerat. Finns många kylare som kan hålla sig "på sidan" av minnena, känns ju synd å täcka rgb

Det gäller ett asus rog maximus XI

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kör en AIO

Tveksamt... men jag är nöjd med min iallafall!

Visa signatur

Intel i9 9900k | ROG STRIX Z390-F GAMING | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC | Fractal Design Define R6 | Corsair AX1200 | Corsair Hydro H115i RGB Platinum

Permalänk

En Noctua NH-D15 skulle säkert funka om du kan leva med att fläkten döljer minnesslotsen. Men det förstör ju å andra sidan syftet med RGB minnen. Fläkten kommer även att behöva vila på minnerna och även skjutas upp något.

Om detta är något som lockar skulle jag däremot kolla med Noctua innan köp för att verkligen säkerställa kompatibiliteten med modekort och minnen etc.

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Skrivet av Lon Höppö:

En Noctua NH-D15 skulle säkert funka om du kan leva med att fläkten döljer minnesslotsen. Men det förstör ju å andra sidan syftet med RGB minnen. Fläkten kommer även att behöva vila på minnerna och även skjutas upp något.

https://elchapuzasinformatico.com/wp-content/uploads/2014/04/Noctua-NH-D15-25.jpg

Om detta är något som lockar skulle jag däremot kolla med Noctua innan köp för att verkligen säkerställa kompatibiliteten med modekort och minnen etc.

Okej tack för tipsen, men verkar som att det får bli vatten för mig, då det som sagt känns dumt att dölja rgb minnen man betalat 4K för. 😅

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köper riktigt schyssta RGB-minnen - täcker över dem med sin massiva CPU-kylare

Köp en RGB-platinumkylare från corsair och låt regnbågen flöda!