Permalänk
Medlem

Söker pålitlig Wifi-sticka

Har tröttnat på opålitliga Asus AC56 som ständigt tappar 5GHz-anslutningen och undrar om någon kan rekommendera ett bra USB-nätverkskort. Kommer att användas med Windows 10 och datorn befinner sig ca tio meter från routern (en Asus AC68).

Permalänk
Medlem

@psp123: 10 m cat 6 kostar 200 kr hos Kjell.

Permalänk
Medlem

Det är inte så att de är routern problemet ligger? För de hadde jag på min och monga andra om man googlade lite.
Löste mitt med att jag satte en fast kanal, för den som rautern valde automatik fungerade inte med minna enheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

En bra dongel vore ju annars samma som routern, dvs ac68 dongeln, du får själv välja om du vill ha usb dongel eller pciE

Permalänk

Jag kör med en netgear A6210 och det fungerar riktigt bra med 5GHZ. Märker ingen större skillnad om man jämför med trådburen anslutning, inte ens i spel.

Har aldrig kopplat ifrån nätverket heller, utan har fungerat riktigt stabilt.

Så den kan jag varmt rekommendera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hubertus:

@John86: 10 m cat 6 kostar 200 kr hos Kjell.

Vill helst slippa sladdar.

Skrivet av Mega-Dark:

Det är inte så att de är routern problemet ligger? För de hadde jag på min och monga andra om man googlade lite.
Löste mitt med att jag satte en fast kanal, för den som rautern valde automatik fungerade inte med minna enheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror inte det är routern då jag inte har problem med några andra enheter.
Jag tror det är drivrutinerna som spökar. Ibland verkar Windows inte ens känna av stickan.

Skrivet av gynszd0:

En bra dongel vore ju annars samma som routern, dvs ac68 dongeln, du får själv välja om du vill ha usb dongel eller pciE

Har googlat en del och jag har fått uppfattningen att många har problem med Asus drivrutiner i Windows 10 men det kanske finns andra som är bättre.

Skrivet av danolundgren:

Jag kör med en netgear A6210 och det fungerar riktigt bra med 5GHZ. Märker ingen större skillnad om man jämför med trådburen anslutning, inte ens i spel.

Har aldrig kopplat ifrån nätverket heller, utan har fungerat riktigt stabilt.

Så den kan jag varmt rekommendera.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska läsa lite om den.