Jag möter fuskare varenda game. MG1 - MM hur löser man detta? Elohell

Permalänk

Jag möter fuskare varenda game. MG1 - MM hur löser man detta? Elohell

Spelat rätt mycket 1.6 har 2 konton varav ena har 8k timmar och andra har 4k strax. Hur som helst jag är inte särskilt bra på mechanics men tillräckligt bra för att på recc/matchdemo se att

* Min crosshair placement är ljusår före andras
* min movement är semi jämfört med dom andra, spelat mycket Kreedz jumping på gamla cs dock samt surf och ryssdouglas.

Har kört cirka 60 games och är MG1 , derankat ett tag men enda sedan spelet blev "free2play"(?) så har hela skiten bara gått utför. Tar 4 minuter minst att hitta ett game trots att det står 1-2 minuter och man valt 3-4 maps. Sedan matchas jag med folk som verkar ha spelat counter-strike för första gången. Dom har sensitivity x2000 och går AFK eller köper varenda runda och säger f*ck u i f*ck your m*ther var och varannan gång man frågar om eco?

Ser fusk ganska tydligt genom en match och även om inte andra verkar fatta någonting så är inte jag född bakom flötet. Vad är erat tips för att inte tappa suget helt för CSGO? matchmaking är ju cancer cursed delux och totalt ospelbart.

Här är ett exempel på motstånd jag möter Typical noob podbot fuskare på matchmaking..... och JA det är tyvärr såhär tragiskt motstånd. Hur man än gör så går det inte att vinna när podbot fuskaren faktiskt sätter sina prefire skott. Du tvingas att konstant prefira först eller göra något oväntat move, och hur lätt är det mot någon noob som står där med sitt ESP igång och ser allt du gör.

Ska man försöka sig på att spela i någon ladder?? isåfall vad rekommenderas. Jag installerar vilket satans anti-cheat som helst på datorn för att slippa fuskare, värsta jag vet.

Permalänk
Medlem

Spela CS seriöst går tyvärr inte på vanlig MM. Skulle hänvisa dig till Faceit sedan ESEA så kommer du få en mycket bättre upplevelse.

Visa signatur

RTX3080 | 5960X->7800x3d | Valve Index

Permalänk

Om du inte har "Prime" så är chansen att hamna med fuskare extremt hög, särskilt nu när CSGO blivit free 2 play.

Testa Faceit (Gratis) eller ESEA (Kostar /mån) som Hestkulan rekommendera.

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll ifall du har Prime eller inte. Det är fuskare i princip varannan match. Enda alternativet är FACE IT Premium eller ESEA. Kan ta lite tid att hitta match på ESEA ibland. Men vanliga MM matcher eller Face IT gratisversion så lär du stöta på fuskare hela tiden.

Själv har jag slutat spela pga detta. Lirar Insurgency Sandstorm istället

Permalänk
Avstängd

CSGO är ju optimerat för fuskare...statisk rekylbana, ingen bullet time, ingen bullet drop o.s.v

Skulle rekommendera att byta spel om du ogillar fusk.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Kör esportalen eller faceit tills du orkar jobba på din Trust Factor.

Visa signatur

ASUS B450-F STRIX GAMING | RYZEN 5 3600x | H100i V2
16GB DDR4 @ 3466Mhz | XFX Radeon RX 5700 XT THICC II Ultra
Corsair RM750X 750W v2 | Samsung 850 EVO 256GB / Intel 335 180GB / 2TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kapisch:

Kör esportalen eller faceit tills du orkar jobba på din Trust Factor.

ja precis. det är nog trust factorn som det är fel på. har du någon kompis som har spelat cs länge och inte möter fuskare? sätt dig i en lobby och sök match med honom isåfall. om han får en varning att du har låg trust factor så är det det som är felet.

Permalänk
Medlem

Jag hade aldrig spelat cs, men for 2 ar sedan borjade jag och spelade ca 10h per dag. Alla mina polare var LEM/Global och tryhards, jag borja pa S3 och efter ett halvar var jag pa MGE och borjade kanna mig relativt bra. Nar jag nadde det sa kunde ja borja lira med mina polares Smurf konton och efter ytterliggare ett halvar nadde jag LEM (90% soloQ/1 polare).
Hela tiden hade jag folk som klaga pa fuskare, och helt arligt NEJ. I min erfarenhet are folk som inte forstar hur spelet funkar som klagar pa fuskare, ni som helt enkelt inte blir battre.
Ditt sikte ska inte vara PA dom, lar dig input/latency. Du ska vara framfor dom.

Nu har jag inte spelat pa ett ar sa har ingen aning hur de ser ut sedan det blev F2P, men jag misstanker att aven om de e fler fuskare, sa are mycket mindre an du tror.

Sorry om jag e dryg/elak, men sanning svider ibland.

Men om det ar din "trust factor" som ar problemet sa ja - ESEA ar svaret, tror helt enkelt det inte gar/ar vart att fuska dar.

Permalänk
Medlem

Har varit Global och har över 4000 timmar på över 4 år. Har konto i både Lem, mge och mg1 men kan inte förstå hur du kan möta fuskare varje match? I none prime så är det ju sjävklart men med prime? Blir självkallad fuskare i snitt varje match så kan det inte bara vara smurfar? Få högre trustfaktor genom att vara schyst och bara spela! Sedan kan du ju köra faceit/esea om du har 100 spänn att spendera varje månad. Alternativt börja fuska själv
Sedan finns det ju också faceit gratis och den där andra helt svenska mm grejen. Venne vad det heter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Du kan kolla om du har låg eller hög trustfaktor genom att joina någon som du vet har hög trustfaktor och starta en match. Om du har låg så får ni en pop up varning att du har lägre trustfaktor än han typ.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk

Saken är ju den att jag är Pr!ME verifierad med en grön-logga som jag fått med tiden eller dylikt för är inte verifierad via Steam appen.

Och ja när jag kör duoQ med en jag kört mycket 1.6 ladders och sådant med genom tiderna så möter vi "normalt" motstånd i samma rank som just nu är MG2 då jag derankat genom inaktivitet. Spelare som inte gör sådana där sjuka skott men sedan har movement som en åsna), som jag annars möter själv när jag köar upp solo competetive..

Har provat köra cl_interp_ratio på "1" länge men sätter i princip ingenting om jag inte kör "2" då folk har allt från 50-200 ping varje game, trots att jag ligger på allt mellan 10-40 beroende på vart servern hostas antar jag(?)

Har spelat på ESEA ett par gånger förr men det måste ju varit på 1.6 också och då tyckte jag man hamnade på servrar med på tok för hög ping vilket i det spelet var ohållbart. Så då återstår väl FACE IT Premium så det skall prövas! Tack

Vill bara casually kunna köa in på en match <15min och sedan köra några games med folk som inte hamnat i min rank fast endå spelar som en säck med potatis i nedförsbacke dvs ojämt utav bara skogen. Ryssar och rumäner? verkar även vara största delen spelare jag köas upp med som solo. Så duon fungerar mycket bättre oavsett om jag köar med 1 polare eller om vi är full femma, då är det väl bara min hidden rating som är körd av någon anledning. Varför vet jag inte då jag endast kört fåtal matcher med 62 wins något är nu i MG-2 som tidigare nämnt pga derank så varit uppe på LE och LEM dock var det innan ranking systemet gjordes om och då körde jag heller inte särskilt många matcher typ 20-30 stycken totalt. Så varför min solo köar med silver spelare som hamnat i MG är också ett frågetecken men antar det är för man lätt tar sig dit oavsett om man är en skit spelare eller carryar laget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hestkulan:

Spela CS seriöst går tyvärr inte på vanlig MM. Skulle hänvisa dig till Faceit sedan ESEA så kommer du få en mycket bättre upplevelse.

han lär dock bli krossad i faceit om han bara är mg1.

möter du fuskare så betyder det troligen att du har låg trust factor. Jag är visseligen högre rank men bara mött 5 fuskare dom senaste 50 matcherna. dock ingen som blivit dömd för fuskning än

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Trust factor spelar ingen roll för er som tror det har minskat fuskandet

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bara spelat 2 game sen de blev gratis (har annars 1500 timmar över 2 konton). Lirade på smurfen slm ej har prime, är Gn3 och har ej mött fuskare. Tycker det är som vanligt men förstår att det ev är fler fuskare då det är gratis nu men man möter inte dem om man spelat lönge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Esportal.se skulle ja säga eller faceit, och jag håller med, sen det vart free2play så har fuskandet ökat MARKAT... ja har bara för skoj skull kryssat hur många overwatch jag kollat, ja är nu uppe i 86st och ingen har vart clean än så länge.

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Medlem

Ja, tom en dålig spelare som jag kan förstå att jag spelar mot fuskare så vida det inte är Astralis jag möter i varje match som fått hjälp av Saida. Kör man på servrar med killcam är det inte ovanligt att man på repriserna tom ser hur dom spårar en med sitt scope genom väggar och liknande med siktet perfekt placerat för ett HS redan innan man tittat fram bakom väggen.

Skulle också gärna se ett bra alternativ där man kan spela typ Casual fast utan fuskare och skulle gärna betala för det. Har ingen som helst ambition av att nå nån viss nivå eller liknande, spelar bara för att det är kul men med mängden fuskare gör tyvärr att det blir mer och mer sällan. Har dessutom svårt att imponeras av att andra nått olika nivåer när det finns rätt många bevis på att det går att fuska sig hela vägen dit. Jag tror på det jag själv ser, och rätt ofta möter jag spelare som faktiskt bara är jäkligt duktiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av techdude57:

S verkar även vara största delen spelare jag köas upp med som solo. Så duon fungerar mycket bättre oavsett om jag köar med 1 polare eller om vi är full femma, då är det väl bara min hidden rating som är körd av någon anledning.

Det funkar inte så. Om ni är en grupp som söker match så är det den med högst rank som ni matchas mot. Det samma gäller trust. (Fast omvänt). Ni möter motståndare som har lika låg trust som den lägsta i er lobby.

Så teoretiskt så kan man aldrig få sämre trust matcher när man solo quar jämfört med qua i en grupp.

Dock spelar tid på dygnet in. Det verkar som att kraven på att hitta spelare med en liknande trust och rank sänks när det är mindre antal spelare online. Så jämnast matchning får du på kvällstid här i Sverige.

Skrivet av improwise:

Ja, tom en dålig spelare som jag kan förstå att jag spelar mot fuskare så vida det inte är Astralis jag möter i varje match som fått hjälp av Saida. Kör man på servrar med killcam är det inte ovanligt att man på repriserna tom ser hur dom spårar en med sitt scope genom väggar och liknande med siktet perfekt placerat för ett HS redan innan man tittat fram bakom väggen.

Skulle också gärna se ett bra alternativ där man kan spela typ Casual fast utan fuskare och skulle gärna betala för det. Har ingen som helst ambition av att nå nån viss nivå eller liknande, spelar bara för att det är kul men med mängden fuskare gör tyvärr att det blir mer och mer sällan. Har dessutom svårt att imponeras av att andra nått olika nivåer när det finns rätt många bevis på att det går att fuska sig hela vägen dit. Jag tror på det jag själv ser, och rätt ofta möter jag spelare som faktiskt bara är jäkligt duktiga.

Kör du matchmaking och wingman finns det mycket mer skydd mot fusk jämfört med dom andra spelsätten. Overwatch och troligtvis trust finns inte i casual tex vilket gör det i princip fritt fram att fuska där.

Skrivet av TimeCommando:

Trust factor spelar ingen roll för er som tror det har minskat fuskandet

Nej trust har inte till uppgift att minska fuskandet. Syftet med trust är att placera ev fuskare tillsammans med andra ev fuskare. Och det klarar det av relativt bra. Det var tex 20 miljoner unika spelare i januari och 1 miljon vac bannade konton. Hade inte trust funnits och fungerat hyffsat så hade spelet VERKLIGEN varit förstört.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeCommando:

Trust factor spelar ingen roll för er som tror det har minskat fuskandet

Jo och märker du inte av det har du antagligen låg trust factor.

Möter sällan fuskare; dock är jag bara supreme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:

Det funkar inte så. Om ni är en grupp som söker match så är det den med högst rank som ni matchas mot. Det samma gäller trust. (Fast omvänt). Ni möter motståndare som har lika låg trust som den lägsta i er lobby.

Så teoretiskt så kan man aldrig få sämre trust matcher när man solo quar jämfört med qua i en grupp.

Dock spelar tid på dygnet in. Det verkar som att kraven på att hitta spelare med en liknande trust och rank sänks när det är mindre antal spelare online. Så jämnast matchning får du på kvällstid här i Sverige.

Kör du matchmaking och wingman finns det mycket mer skydd mot fusk jämfört med dom andra spelsätten. Overwatch och troligtvis trust finns inte i casual tex vilket gör det i princip fritt fram att fuska där.

Nej trust har inte till uppgift att minska fuskandet. Syftet med trust är att placera ev fuskare tillsammans med andra ev fuskare. Och det klarar det av relativt bra. Det var tex 20 miljoner unika spelare i januari och 1 miljon vac bannade konton. Hade inte trust funnits och fungerat hyffsat så hade spelet VERKLIGEN varit förstört.

Skrivet av JeanC:

Jo och märker du inte av det har du antagligen låg trust factor.

Möter sällan fuskare; dock är jag bara supreme.

Jag har över 1500 vinster i MM, har haft mitt konto sen 2012, har aldrig använt fusk och har över 3500 timmar. Dessutom runt 200 spel på kontot, samt skins m.m. Så varför skulle jag ha låg trust factor? Mötte i princip fuskare varannat game utan att överdriva. Det mest tragiska är att det är enkelt att spela med fusk om man döljer det. Det är aldrig VAC som bannar, endast Overwatch. Så det går att fuska på ett sätt som gör det omöjligt för bedömaren att vara 100 % säker. Förvärras alltid under Steam reor och är så ett par månader efteråt. Sedan lugnar det ner sig lite tills nästa rea.

Så nej. Det är ESEA eller Face It Premium det gäller. Det är många som lämnar CS pga att det inte tas seriöst. Förmodligen därför de gjorde det gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeCommando:

Jag har över 1500 vinster i MM, har haft mitt konto sen 2012, har aldrig använt fusk och har över 3500 timmar. Dessutom runt 200 spel på kontot, samt skins m.m. Så varför skulle jag ha låg trust factor? Mötte i princip fuskare varannat game utan att överdriva. Det mest tragiska är att det är enkelt att spela med fusk om man döljer det. Det är aldrig VAC som bannar, endast Overwatch. Så det går att fuska på ett sätt som gör det omöjligt för bedömaren att vara 100 % säker. Förvärras alltid under Steam reor och är så ett par månader efteråt. Sedan lugnar det ner sig lite tills nästa rea.

Så nej. Det är ESEA eller Face It Premium det gäller. Det är många som lämnar CS pga att det inte tas seriöst. Förmodligen därför de gjorde det gratis.

Men du sa att trust factor inte har minskat fuskandet vilket är helt fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeCommando:

Jag har över 1500 vinster i MM, har haft mitt konto sen 2012, har aldrig använt fusk och har över 3500 timmar. Dessutom runt 200 spel på kontot, samt skins m.m. Så varför skulle jag ha låg trust factor? Mötte i princip fuskare varannat game utan att överdriva. Det mest tragiska är att det är enkelt att spela med fusk om man döljer det. Det är aldrig VAC som bannar, endast Overwatch. Så det går att fuska på ett sätt som gör det omöjligt för bedömaren att vara 100 % säker. Förvärras alltid under Steam reor och är så ett par månader efteråt. Sedan lugnar det ner sig lite tills nästa rea.

Så nej. Det är ESEA eller Face It Premium det gäller. Det är många som lämnar CS pga att det inte tas seriöst. Förmodligen därför de gjorde det gratis.

Möter väl högst en fuskare vart 10e match. Du får helt enkelt inse att folk är bättre än vad du är.

VAC använder AI för att skickat till Overwatch.

Jag möter också väldigt sällan folk som har precis köpt CS: varför? Jag är aldrig högljudd i mikrofonen, skriver aldrig något drygt, griefar aldrig.
Alla stats du skriver om timmar, antal vinster osv. är inte direkt något som spelet använder för att bedöma hurvida du är dryg in game eller ej. "Kolla han har pengar IRL" säger inte ett skit.

Många upplever det precis som jag. Förklara för mig varför du skulle påverkas av att CS blev gratis? Var enbart en följdeffekt av att VAC är så effektivt (faktiskt världens bästa AC som inte är intrusive och behöver scanna igenom alla processer osv.) och att de vill plocka marknadsandelar i Asien där FPS inte riktigt vuxit ännu då de flesta där bara kör F2P spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Möter väl högst en fuskare vart 10e match. Du får helt enkelt inse att folk är bättre än vad du är.

VAC använder AI för att skickat till Overwatch.

Jag möter också väldigt sällan folk som har precis köpt CS: varför? Jag är aldrig högljudd i mikrofonen, skriver aldrig något drygt, griefar aldrig.
Alla stats du skriver om timmar, antal vinster osv. är inte direkt något som spelet använder för att bedöma hurvida du är dryg in game eller ej. "Kolla han har pengar IRL" säger inte ett skit.

Många upplever det precis som jag. Förklara för mig varför du skulle påverkas av att CS blev gratis? Var enbart en följdeffekt av att VAC är så effektivt (faktiskt världens bästa AC som inte är intrusive och behöver scanna igenom alla processer osv.) och att de vill plocka marknadsandelar i Asien där FPS inte riktigt vuxit ännu då de flesta där bara kör F2P spel.

Varför kan det inte vara tvärt om, att du tror folk är väldigt bra när dom egentligen fuskar? Sanningen är väl att ingen riktigt vet men jag har sett nog repriser med wall hacks för att jag ska känna mig rätt säker på att det fuskas rejält. Men kanske mer viktigt, jag kan se skäl till att folk skulle fuska om det nu går för de som bryr sig om saker som stats, vilken nivå man är på osv. Till och med proffs har ju åkt fast för fuskande, vilket väl heller inte är så konstigt för dom har ju uppenbara incitament att bättra på sin förmåga.

Lite som cykelsporten, redan innan man började avslöja folk så visste tom jag som är helt ointresserad av sporten av att det dopades ordentligt. Det var helt enkelt logiskt att det var så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Varför kan det inte vara tvärt om, att du tror folk är väldigt bra när dom egentligen fuskar? Sanningen är väl att ingen riktigt vet men jag har sett nog repriser med wall hacks för att jag ska känna mig rätt säker på att det fuskas rejält. Men kanske mer viktigt, jag kan se skäl till att folk skulle fuska om det nu går för de som bryr sig om saker som stats, vilken nivå man är på osv.

Statistiskt sett tror ju folk att de är bättre än vad de egentligen är. "Jag är gold nova men förtjänar DMG", "Är DMG men borde vara global".
Finns folk på proffsnivå som tror att folk fuskar väldigt utbrett. Sanningen är att de flesta som fuskar inte alls döljer det särskilt bra. Skjuter lite glatt genom smoke och träffar första kulan hela tiden; har inte koncentrationen på vad ens teammates gör då man ändå kan se vart motståndarna är.

Många gånger blatant dead giveaways; sure... finns fuskare och jag känner några själv. Tar avstånd från att spela med dem men de åker själva dit med jämna mellanrum även med "privata fusk" för att de inte kan hålla sig utan skickar vidare till andra bekanta osv.

Ja jag kollar replays av matcher också. Majoriteten som testar fusk tröttnar oftast efter en vecka också.
Absolut kommer det vara ökat antal fuskare med gratisklienten; men däremot tror jag även att VAC är tillräckligt bra vid det här stadiet (flera års träning av tio tusentals matcher per dag) för att kunna skicka de till Overwatch och de får en game ban.

Att det kommer fler gör ju bara att träningsdatan blir större och det är bara positivt.

Permalänk
Medlem

@JeanC: Det räcker ju med att spela lite mot bots för att lära sig hur uppenbart fuskande ser ut, där är ju wall hacks och liknande mer regeln än undantag

Jag tror också att folk överlag överskattar sin egen förmåga och letar efter skäl när den inte räcker till. Så är det överlag i samhället och jag kan inte se varför det skulle vara annorlunda i detta spel. Just därför jag även utgår ifrån att det fuskas om det ger nog mkt med nog liten risk, så ser det ut i samhället i stort.

Fördelen att som mig enbart spela för att det är kul nån gång då och då och dessutom veta att de flesta andra förmodligen är bättre än mig gör att jag inte riktigt har samma incitament att försköna det jag ser. Egentligen borde jag kasnke fuska själv men iom att jag bara spelar för att det är kul och är helt likgiltig inför stats och liknande (både mina egna och andras) så känns det rätt meningslöst att göra det.

För att lyfta blicken lite så är jag orolig kring hur "onlinespel" kommer utveckla sig om det är så att en allt för stor del avgörs genom fuskande (att det förekommer överlag inom Multiplayer är väl ingen som säger emot). För egen del hoppas jag lite att "molntjänster" för spelande skulle kunna motverka detta lite, dvs om själva spelprocessen inte körs lokalt så borde möjligheterna att fuska bli mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

För egen del hoppas jag lite att "molntjänster" för spelande skulle kunna motverka detta lite, dvs om själva spelprocessen inte körs lokalt så borde möjligheterna att fuska bli mindre.

Där har du en fantastisk poäng och jag ser fram emot när latencyn blir lägre för sådana här lösningar och tjänster.

Permalänk

Jag tycker du ska jö en Bekc - spår i mörker å leta reda på dina "fuskare" irl å fraga dom på riktit, haha skämtet e på dom 😅 på så sätt slipper man framtida frågor kring samma "ämne

Permalänk
Medlem
Skrivet av techdude57:

Spelat rätt mycket 1.6 har 2 konton varav ena har 8k timmar och andra har 4k strax. Hur som helst jag är inte särskilt bra på mechanics men tillräckligt bra för att på recc/matchdemo se att

* Min crosshair placement är ljusår före andras
* min movement är semi jämfört med dom andra, spelat mycket Kreedz jumping på gamla cs dock samt surf och ryssdouglas.

Har kört cirka 60 games och är MG1 , derankat ett tag men enda sedan spelet blev "free2play"(?) så har hela skiten bara gått utför. Tar 4 minuter minst att hitta ett game trots att det står 1-2 minuter och man valt 3-4 maps. Sedan matchas jag med folk som verkar ha spelat counter-strike för första gången. Dom har sensitivity x2000 och går AFK eller köper varenda runda och säger f*ck u i f*ck your m*ther var och varannan gång man frågar om eco?

Ser fusk ganska tydligt genom en match och även om inte andra verkar fatta någonting så är inte jag född bakom flötet. Vad är erat tips för att inte tappa suget helt för CSGO? matchmaking är ju cancer cursed delux och totalt ospelbart.

Här är ett exempel på motstånd jag möter Typical noob podbot fuskare på matchmaking..... och JA det är tyvärr såhär tragiskt motstånd. Hur man än gör så går det inte att vinna när podbot fuskaren faktiskt sätter sina prefire skott. Du tvingas att konstant prefira först eller göra något oväntat move, och hur lätt är det mot någon noob som står där med sitt ESP igång och ser allt du gör.

Ska man försöka sig på att spela i någon ladder?? isåfall vad rekommenderas. Jag installerar vilket satans anti-cheat som helst på datorn för att slippa fuskare, värsta jag vet.

Så länge du håller dig till officiell MM så kommer du möta fuskare. FaceIT är det enda gratis alternativet...

Jag har nu senare tid på riktigt ÖVAT spela spelet, med aim osv, just för att jag lirat på tok för länge och aldrig tänk på HUR jag spelar - mer än att jag dödar mer än jag dör, vilket ändrades tills någon månad sen.

Nu efter träning i aim osv går de sjukt mycket bättre - men äger man ärlse så KOMMER någon droppa ur andra laget, blir 1minuts paus och oavsett hur bra du än spelat, så kommer allt gå fel i matchen efter deras person reconnectat.

Jag tror TOGGLING av fusk blivit större också att de GER iväg några rundor för att sen aldrig acceptera förlust i slutet, så det blir svårare att detecta i just 'Overwatch'....

Lycka till men så länge du ej har två-fyra vänner till att lira med så kommer dina matcher sluta på helt sjuka sätt och man blir tokig efter ett tag. Och RANK är INTE LIKAMED BÄTTRE SPELARE!!!!!!!!!!!!!! Inte i detta spel.
Supreme/Global -> Fortfarande hjärndöd spelstil men aimar som en gud, men teammates finns inte för dem ändå.

Skitspelare i spelet egentligen.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

@Niivpzi: Ja, håller helt med om togglingen. Ofta ser man hur ena laget förlorar typ 5-6 rundor klart för att sen plötsligt bli fantastiskt bra och inte missa ett skott även om dom skjuter hej vilt samtidigt som de ägnar sig åt avancerat akrobatik och plocka typ 8 rundor på raken.

Permalänk
Medlem

Har ni aldrig varit med om att ni själva spelat dåligt en halva, och sedan spelat jättebra andra halvan? Ni framstår precis som den personen som gnäller om fusk på voice efter att ha blivit HS'ad lite snyggt en gång eller två. Testa att lira på ESEA och se hur det går mot folk som definitivt inte fuskar.