Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2019

Mini-ITX bygge för varmt?

Hej,

Jag är helt novis på detta och vet inte riktigt vart jag ska vända mig, men hoppas jag hamnat rätt!

Jag vill bygga en liten ITX-maskin, närmare bestämt:
Fractal design node 304
i5 9400F
MSI RTX 2060 6GB Ventus OC
MSI Z390I MPG Gaming Edge AC
16GB RAM 2666Mhz
EVGA 500B 500W (Bronze)
Processorkylning som jag inte bestämt ännu (luft)
M.2. PCI SSD som jag inte bestämt ännu

Jag undrar om ni tror att komponenterna (särskilt) processorn kommer bli för varm? Jag kommer inte överklocka något, men GPU:n är ju fabriksöverklockad - påverkar det temperaturen i chassit mycket?

Tror ni att en processorkylare får plats utan lågprofils-RAM? Är det bättre med en liggande kylare?

De spel jag är intresserad av är Mass Effect Andromeda (trots kritiken), Forza Horizon 4, Shadow of the Tomb Raider, Battlefield V och andra liknande nya spel på high eller ultra (om möjligt). Har jag tillräcklig hårdvara för detta?

Ta gärna en titt på chassit - jag kommer inte använda någon SATA-disk så hårddisk-korgarna åker bort alla tre (vilket ju öppnar upp i chassit något).

Det blev ett långt inlägg - jag hoppas någon har par bra tips att komma med. Tack på förhand!

Med vänliga hälsningar
Elias

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Nov 2017

1080p high/ultra går nog bra om du har duglig kylning till din cpu. Om jag minns rätt så passar nh u9b se2 till detta chassi och kyler dessutom bra samtidigt som det inte är i vägen för dina minnen. https://www.inet.se/produkt/6308772/noctua-nh-u9b-se2

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberspace
Registrerad
Aug 2018

Pure Rock Slim bör också passa bra i det chassit..
https://www.inet.se/produkt/5320051/be-quiet-pure-rock-slim

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2004

Jag kör sagt chassi med en standardklockad 8600K med en Be Quiet! Pure Rock kylare och ett GTX1080 utan några som helst värmeproblem. Kör genomgående Noctuafläktar på låga varv vid idle; 2x80mm fram, 1x120mm bak och 1x120mm på CPU-kylaren. Därtill är nätagget passivt i idle, så inget extra flås därifrån.

---