Nvidia Geforce GTX 1660 Ti – avskalad Turing för mellanklassen

Permalänk
Medlem

Gillar dessa videos efter recensionerna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Med din retorik så behövs ett elverk för att driva ett 2080ti också.

När AMD knackar runt hörnet så vaknar alla Nvidiafanbois.

Kör själv R9 290, så.....
Men idiotiska argument möts av mig med idiotiska motargumemt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Sitter idag på ett 680 och behöver något som får min burk att klara VR... behöver mao. ca 1070 nivå. Så 1660Ti eller 2060 är rätt bra kort för mig...

Permalänk
Skrivet av kotz:

Då går det bra för industrin i Sverige. Exporten u know
Mjölka invånarna på mer, då det är vi som får betala mer för allt importerat. Exporten går rakt in i staten

Det skapar ju massa arbetstillfällen så varför klaga. Tar hellre prylar för 20% mer än att vara arbetslös.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

När man ska bedöma ett grafikkort känns det vettigt att titta på hur bra det presterar i avsedd användning (kombination av nyttjade spel och bildskärmsupplösning), för att först därefter jämföra pris och prestanda mot konkurrensen. Det duger inte att säga att "kort X ger 10% bättre prestanda till bara 5% högre pris" om den högre prestandan inte också ger en motsvarande eller högre nivå av förbättrad upplevelse.

... och även när den var runt 5kr, vilket den varit större delen av de senaste 100 åren.
Nu när USA i praktiken ägs av kinesiska investerare borde USD ligga betydligt lägre än så.

Så länge som världshandeln sker i dollar så kommer den inte att tvärdyka. Efterfrågan är helt enkel för hög.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Ta ett Vega 56 istället skulle jag säga. Eller som de säger i videon; ett 2060 FE för 4 lax.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Emil Hansson:

Ett bra grafikkort men fel prisklass, Kan tänka mig att dessa skulle sälja som smör med en prislapp på 2500-3000kr

Håller helt med men då skulle väl ingen köpa 2060 kanske? 2060 är ju i mitt tycke ett bra kort i sig även om de förmodligen inte kommer vara mycket för den som vill använda ray tracing i spel men något som ligger mellan ett 1070ti och ett 1080 för ca 4000 är inte kattskit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Xverminator:

Tycker Asus borde kunna leverera ett kort med endast två fäktar som tar mindre plats i chassit, de kommer ändå hålla låga temp och ljudnivå som MSI kortet

GTX 1660 borde ligga runt 3000 kr riktat för budget byggen och de spelare som inte bryr sig om att kunna spela i 4k och Ultra.

Asus har ett instegskort med bara en fläkt för 3249kr på webhallen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av loefet:

Det enda jag ser som riktigt bra är prestanda man får per sett på maxeffekten.
Kopplat det med de riktigt små korten som Palit/Galax/Gainward har, då är det ju riktigt najs till små byggen. (Dock har de ju även RTX 2060 på samma storlek också, men med högre förbrukning istället.)

Oavsett så hade detta kort passat perfekt i mitt drömsystem, passivt kyld datorn på 8 liter

Mjo skulle väl vara i ett riktigt litet bygg om man inte vill lägga multum på ett PSU av formfaktor SFX

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@anon242437: Tycker inte SFX nätaggregaten är så dyra, ligger ju i samma priser som de vanliga ATX aggregaten om man ser till effekt och byggkvalitet.
Eller menar du att de skall vara billigare för att de är mindre eller? De innehåller ju exakt samma grejer, så det är svårt att se att de skulle vara billigare.

Dock är jag mer intresserad av pico-PSU eller andra DC-DC lösningar istället.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Du jämför däremot semi-modulära agg med bronze-klassning mot helt modulära agg med platinum-klassning

Visa signatur

Saknar flådig PC för tillfället...

Permalänk
Medlem

@anon242437: Är som att jämföra mellan äpplen och päron, och då menar jag storleken.
Det skiljer jättemycket mellan dem om man ser till kvalitet. CXm-nätaggregaten är ju bland de billigaste Corsair erbjuder medans SF-aggen är in det närmaste topklass.
SF-agget har: högre effektivitet, bättre utspänningar, helmodulärt, semipassiv drift, bättre fläkt, längre garantitid, etc.
Om du vill jämföra dem mot något nätaggregat så är det åtminstone RMx eller bättre du får jämföra dem mot i sett till pris.
Och då ligger de ju i samma prisklass.

Detta är mer likt ett CX450m som du länkade till: https://www.inet.se/produkt/6909932/be-quiet-sfx-power-2-400w
liknande prestanda och liknande pris.

Permalänk
Medlem

Så det är inte trasiga chipp som återanvänds?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Köpa dugligt 1660 Ti:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5058924

3699 kr.

Köpa duligt Vega 56:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4639836

3890 kr.

:thinking:

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk

Ser bra ut (Y)