Undersökning: Samsung frågar SweClockers (avslutad)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fadelol:

Jag tänker att all kringutrustning kommer att vara förkopplad till dockan likt något moderna laptopdockor som Dells WD15. Mobilen sitter i dockan likt dagens Dex-docka. Dockan kan sedan ha gränssnitt för att administrera och koppla kringutrustning via trådlösa standarder, eller USB-gränssnitt och HDMI för icke trådlösa kringutrustningar. Alternativt att det utvecklas stöd för någon typ av touch-synkronisering för koppling av trådlösa enheter som blir betydligt enklare att använda än de som finns idag.

Jag kör också mycket med dockor till laptopen och det är supersmidigt.
Problemet jag ser om det är en docka till varje mobil så blir det säälan man är hos någon som har dockan. Men det borde gå lösas med en programvara som samsung kan skicka med sina mobiler och på Google play sälja till de andra, där samsung skulle kunna ha fler finesser till deras egna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Samsung har väldigt lite bloatware idag. Om du inte håller med mig, ge gärna ett exempel.

Smart things som vägrar att sluta ge mig aviseringar trots att jag avinstallerat det?
Bixby
Och som någon sa tidigare Upday

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Det är svårt att se vad Samsung gör fel. Det är dock lätt att klaga på problem som har varit kända på mobiltelefoner sedan början av 1970 talet. Bättre batteritid, mottagning och knappar. Tydligare interface, lägre vikt, mer hållbar, billigare etc..
Dessa önskemål har mobiltillverkare nu vetat om ca 45år och kommer ej som en överraskning, frågan är dock vad för annat de skulle kunna göra? Mer integrering emot annan hårdvara så tror jag mycket på öppna standarder som inte ens låser sig in till Android utan även fungerar på Apples mobiler.

*edit*
Det jag skulle vilja ha är mycket fokus på fodral, jag tycker de flesta fodral till mobiler inte är optimala och jag tror många skulle kunna tänkas betala mycket för ett riktigt bra fodral.
En googling SAMSUNG Clear View Cover Fodral till Samsung Galaxy S10 är inte helt fel, samsung var före mig.. Men jag vill ha kreditkort och körkort i fodralet.

Förstår mig verkligen inte på folk som har såna där plånboksskal till sina telefoner. Mobilen blir så galet stor i fickan! Själv så satsar jag på så tunt som möjligt; har alltid haft sen, jag klev på smartphone-tåget, att ha ett så tunt skal som möjligt. Har inte klivit över tjockleken 0,3mm på alla mina skal genom åren (sen 2010).

Varför har man inte en plånbok istället för ett tjockt skal till telefonen?

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag kör också mycket med dockor till laptopen och det är supersmidigt.
Problemet jag ser om det är en docka till varje mobil så blir det svårt att hitta någon annan med dockan. Men det borde gå lösas med en programvara som samsung kan skicka med sina mobiler och på Google play sälja till de andra, där samsung skulle kunna ha fler finesser till deras egna.

Japp, absolut. En sak som jag ser i t.ex. kontorsmiljöer specifikt för tillverkarens dockor är att det kanske finns viss beräkningskraft i dockan för deras egna modeller vilket sannolikt kommer krävas för vissa kontorsapplikationer som inte ligger i molnet eller i hemmet för spel. Egentligen ser jag såklart helst öppna standarder här med. Det finns redan externa grafikkort så varför inte också för mobiler? För hemmet, och även för vissa kontorsmiljöer måste det som du skriver vara öppna standarder, antingen för trådlös docking eller USB 3.0 för trådad koppling.

Permalänk
Medlem

@car2ns: För mig personligen blir en telefon+plånbok "tjockare"/klumpigare att ha med mig en en mobil med skal/kort i.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

"Denna undersökning har nått gränsen på 500 bidrag och har automatiskt stängts ned av edin.mehinovic@geeks.se."

...det gick fort.

Visa signatur

3900X | Asus C8H | Trident Z 3800 | 6800 XT | MP600 | HX1000i | Core P5 | EK-WB

Permalänk
Medlem

500 svar var nog för lite. Här satt man och besvarade bra och så blev det stängt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av car2ns:

Förstår mig verkligen inte på folk som har såna där plånboksskal till sina telefoner. Mobilen blir så galet stor i fickan! Själv så satsar jag på så tunt som möjligt; har alltid haft sen, jag klev på smartphone-tåget, att ha ett så tunt skal som möjligt. Har inte klivit över tjockleken 0,3mm på alla mina skal genom åren (sen 2010).

Varför har man inte en plånbok istället för ett tjockt skal till telefonen?

För att man ej vill bära med sig femhundraelva saker att ha koll på. Jag har kamrater som ständigt bär med sig minst 2 mobiler, ibland 3st. En plånbok, ett gäng nycklar, cigarretter, tändare, snus, fysisk busskort etc.

Jag bär med mig en mobil med dubbla simkort, plånboksfodral med körkort + kreditkort, sedan några få nycklar i fickan. Och detta är på tok för mycket att ha reda på, jag längtar så på digitalt körkort, vilket gör mobilen med plånboksfodralet smalare då den endast behöver ha plats för ett kreditkort. -Det dröjer innan mobilbetalningar fungerar helt och så har man problem med batteritorska och man står utan betalningsmedel.

Trenden går att kunna låsa upp dörrar med mobilen, det är skitbra. Då kunde man överge nycklarna, fast där har vi problemet med tomt batteri igen, men det går kombinera med kodlås.

Permalänk

Byte till s9 i höstas, första telefonen jag behövt ha skal till, tycker inte om att luren är gjord i tunt glas. älskade s3 och sedan har det varit htc m8 som tagit plats som favorit.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

@Johan86c: Hade gärna haft en Samsung-telefon om de inte hade haft så förbannat mycket bloatware.

Helt klart bloatware som sänker deras betyg. Min morsa vart tokig på sin Samsung då det fanns en massa dubblett appar från Samsung. Köpte en ny åt henne

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av landon:

500 svar var nog för lite. Här satt man och besvarade bra och så blev det stängt

Ah, det var inget vidare att det avbröts mitt i - får lösa det på ett bättre sätt nästa gång. Tack ska du ha ändå! <3

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Avstängd

@Edin: Synd att gränsen nåddes innan jag skickade in min.

Jag tänkte lämna lite feedback direkt här istället om du är intresserad.

om Samsung som företag vill vara marknadsledande måste ni sluta följa Apples Trender och låtsas som om att dem är marknads ledande. notchen på alla nya telefoner ser för jävligt ut och gör telefonerna ännu mindre tåliga.

Batteritiden på nästan alla nuvarande telefoner är för kort. minsta batteri tiden behöver vara på en nivå att jag inte behöver lägga den på laddning inom 3 dagar ifrån senaste laddningen.

Utbytbara batteri måste komma tillbaka. Sluta med skitsnacket att det inte går att göra en Telefon som är Vattentät med utbytbara batterier för Galaxy S5 hade det.

En skärm på 5 tum behöver inte ha 4k upplösning 720P är mer än nog. allt över 1080P är total overkill.

Asus och Motorola var på rätt väg, sen kom notchen och hela deras sortiment blev skärp.

Bloatware måste bort, ha några smidiga grundläggande applikationer men inte mer än vad man behöver och alla applikationer måste uppfylla en funktion i telefonen. Fråga hellre om användaren vill testa vissa Applikationer en viss tid och låt dem ge feedback efter en vissa användnings tid och sedan om dem vill ha kvar eller ta bort den.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

UPDAY som konstant återaktiverar sig själv vid varje uppdatering på telefonen?

Upday är borta sedan One Ui.

Skrivet av Zippeer:

Smart things som vägrar att sluta ge mig aviseringar trots att jag avinstallerat det?
Bixby
Och som någon sa tidigare Upday

På vilket sett ger Smart things dig aviseringar? Bixby är i mitt tycke den enda bloatware som är kvar. Enligt rykten kommer Bixby knappen snart att gå ändra om. Återstår och se.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Helt klart bloatware som sänker deras betyg. Min morsa vart tokig på sin Samsung då det fanns en massa dubblett appar från Samsung. Köpte en ny åt henne

Är inte ett problem sen S8an, vid först boot får man välja vilka appar man vill ha kvar eller ta bort, bara att ta bort all skit (Microsoft appar går inte ta bort så man får avaktivera senare ist).

Skrivet av Cenorida:

På vilket sett ger Smart things dig aviseringar? Bixby är i mitt tycke den enda bloatware som är kvar. Enligt rykten kommer Bixby knappen snart att gå ändra om. Återstår och se.

Uppdateringen för Bixby släpptes här om dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Upday är borta sedan One Ui.

På vilket sett ger Smart things dig aviseringar? Bixby är i mitt tycke den enda bloatware som är kvar. Enligt rykten kommer Bixby knappen snart att gå ändra om. Återstår och se.

Den går redan att ändra med tredjepartsmjukvara, men man borde såklart inte behöva tredjepartsmjukvara för det. Som diabetiker har det varit guld att binda om den till Freestyle Libre-appen som jag behöver köra för att mäta mitt blodsocker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Uppdateringen för Bixby släpptes här om dagen.

Nice

Skrivet av fadelol:

Den går redan att ändra med tredjepartsmjukvara, men man borde såklart inte behöva tredjepartsmjukvara för det. Som diabetiker har det varit guld att binda om den till Freestyle Libre-appen som jag behöver köra för att mäta mitt blodsocker.

Instämmer till fullo. Men om det ovanstående säger stämmer, så verkar problemet vara löst

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

För att man ej vill bära med sig femhundraelva saker att ha koll på. Jag har kamrater som ständigt bär med sig minst 2 mobiler, ibland 3st. En plånbok, ett gäng nycklar, cigarretter, tändare, snus, fysisk busskort etc.

Fast det är väl inte riktigt ett relevant argument? Jag menar, tänkte du ersätta snus och tändare med din mobiltelefon?

Personligen tycker jag ett så smidig skal som möjligt och en separat plånbok är en överlägsen lösning. Plånboken behöver jag plocka upp ur fickan några gånger i veckan, telefonen uppemot flera gånger i timmen. Varför ska jag ens försöka kombinera dessa två som har så olika användningsfrekvens?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Fast det är väl inte riktigt ett relevant argument? Jag menar, tänkte du ersätta snus och tändare med din mobiltelefon?

Personligen tycker jag ett så smidig skal som möjligt och en separat plånbok är en överlägsen lösning. Plånboken behöver jag plocka upp ur fickan några gånger i veckan, telefonen uppemot flera gånger i timmen. Varför ska jag ens försöka kombinera dessa två som har så olika användningsfrekvens?

Nu när möjlighet till NFC-betalningar dessutom verkar rullas ut i allt större omfattning, åtminstone är min upplevelse det, kommer behovet av att ta upp plånboken minska ytterligare så länge man är villig, och kan, att köra det via mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Samsung har väldigt lite bloatware idag. Om du inte håller med mig, ge gärna ett exempel.

en dedikerad bloatware knapp för "bixby" ?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Helt klart bloatware som sänker deras betyg. Min morsa vart tokig på sin Samsung då det fanns en massa dubblett appar från Samsung. Köpte en ny åt henne

Jupp, bloatware och övrig skitprogramvara är ett gissel oavsett tillverkare. Tyvärr är det väl dock så att Sweclockers medlemmar inte är särskilt representativa för kundkretsen i stort, annars hade väl knappast de där mögpackade fabriksinstallationerna varit gängse standard.

Jag missade enkäten, men fanns det möjlighet till fritextsvar och jag vore med i matchen, hade jag önskat mig en alternativ stockrom utan onödigt mög, som den med kunnandet och viljan kunde flashat. Jfr. med möjligheten att blåsa den nya laptopen på inköpsdagen, och installera Windows i omodifierad version utan 30-dagars trial av Norton Antivirus och all annan skit man inte vill ha

Win-win situation. De få tongivande som orkar engagera sig får vad de vill, och snackar sedan gott om och rekommenderar Samsung till alla mindre kunniga som frågar nörden i bekantskapskretsen, vilket i slutändan leder till att Samsung får sina royalties från de som betalar för att få sin skitprogramvara förinstallerad på de övriga 97% av de sålda telefonerna, för att ta en siffra ur arslet.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Upday är borta sedan One Ui.

På vilket sett ger Smart things dig aviseringar? Bixby är i mitt tycke den enda bloatware som är kvar. Enligt rykten kommer Bixby knappen snart att gå ändra om. Återstår och se.

Får konstant "Icon X finns i närheten att ansluta till" på jobbet

Skrivet av LeVvE:

Uppdateringen för Bixby släpptes här om dagen.

inte kommit till min S10 än

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Moderna telefoner är på många sätt fantastiska skapelser. Men ibland tar designen alldeles för stor plats. Vad är det för mening med att producera en telefon helt i glas om den blir så hal och känslig att man måste ha ett skal på den? Eller att böja skärmen om det betyder att yttre delarna på skärmen blir svåra att nå och kontrollera?

Att göra saker bara för att man kan är inte alltid det bästa valet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hakro807:

Fast det är väl inte riktigt ett relevant argument? Jag menar, tänkte du ersätta snus och tändare med din mobiltelefon?

Personligen tycker jag ett så smidig skal som möjligt och en separat plånbok är en överlägsen lösning. Plånboken behöver jag plocka upp ur fickan några gånger i veckan, telefonen uppemot flera gånger i timmen. Varför ska jag ens försöka kombinera dessa två som har så olika användningsfrekvens?

Kör du med mobilbetalning? Annars är det för många som mig att plocka upp ens kreditkort X antal gånger per dag. Jag kan inte ens gå ut på stan utan att ha med mig betalningsmediet och det känns väldigt opraktisk att ständigt ha en egen förvaring med sig för ett enda kort.

Lösningen är att försöka få ihop dessa ännu mer och det har Samsung gjort med Samsung pay. Jag själv inväntar google play utbredning och man kanske skulle kunna klara sig utan betalkortet. Detta ihop med fler lås som går att låsa upp med mobilen så man kan minska ner på nycklarna är fint.
Jag tänker mig i framtiden att man har en mobil med sig och från denna klarar man av allt, detta inkluderat starta sin egen bil och köra iväg.

Permalänk
Medlem

Deras första galaxy note var bäst. 16:9 och platt skärm hela vägen till hörnen. Nu med avrundade hörn, välvda kanter och hål i skärmen har det gått så långt i fel riktning att jag funderar på en 4g-tab istället. Eller en burner-phone.

Att ha den vattentät för att offra batteriluckan i plast har aldrig varit värt, då det kostar 1500 att byta batteri med alla kostnader inräknade och den onödigt dyra designen man får iställer hade jag gärna bytt mot funktion och lägre pris. Plast är utmärkt för att hålla både vikt och pris nere. Att ha allt i glas har lett till att 4 av 5 mobiler gått sönder.

Folks behov att fota sig själva för att känna sig relevanta betalar sig nu när det är viktigare än att media visas korrekt på skärmen. Hål på skärmen var sista droppen för mig, en dealbreaker. Sen att fantasipriserna fortsätter gör ju inte saken bättre, blir tvingat att kolla in alternativ.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Det är svårt att se vad Samsung gör fel. Det är dock lätt att klaga på problem som har varit kända på mobiltelefoner sedan början av 1970 talet. Bättre batteritid, mottagning och knappar. Tydligare interface, lägre vikt, mer hållbar, billigare etc..
Dessa önskemål har mobiltillverkare nu vetat om ca 45år och kommer ej som en överraskning, frågan är dock vad för annat de skulle kunna göra? Mer integrering emot annan hårdvara så tror jag mycket på öppna standarder som inte ens låser sig in till Android utan även fungerar på Apples mobiler.

*edit*
Det jag skulle vilja ha är mycket fokus på fodral, jag tycker de flesta fodral till mobiler inte är optimala och jag tror många skulle kunna tänkas betala mycket för ett riktigt bra fodral.
En googling SAMSUNG Clear View Cover Fodral till Samsung Galaxy S10 är inte helt fel, samsung var före mig.. Men jag vill ha kreditkort och körkort i fodralet.

Jag har en Note 8 med Clear View fodral och kan säga att det är riktigt bra men saknar förstås kreditkorts hållare i skalet.
Med det fodralet kan man t.e.x svara i telefon, byta låt och därmed till viss del använda touchen genom plastskalet. När jag monterar det kommer det upp en popup som för mig till samsungs app store där man kan hämta olika osd profiler som går att använda även med stängt fodral! Går såklart även att ladda trådlöst med skalet på. Detta kändes som magi till en början! 🙂 Rekommenderar verkligen det skalet till alla som kan leva utan plånbok i skalet!!

Edit: Och med samsung pay så kan man ju betala överallt jag provat o jag bor i en liten stad som verkligen inte är teknologiskt i framkant så dom med samsung kan lätt lämna kortet hemma och bara betala med mobilen. Såklart fungerar även samsung pay med skalet på. Jag skulle verkligen inte köra något annat skal något mer efter jag provat detta! Har du en samsung så prova skalet och samaung pay vetja innan du dömer dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gigabyte z68p-ds3 | I5 2500K @ 4.3Ghz 1.3v | Corsair Vengeance 1600mhz cl9 | Palit Jetstream 770 4Gb | Samsung 850evo 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Arctic Freezer 13 Pro | NZXT H2 | EVGA SuperNOVA G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Att ha den vattentät för att offra batteriluckan i plast har aldrig varit värt, då det kostar 1500 att byta batteri med alla kostnader inräknade och den onödigt dyra designen man får iställer hade jag gärna bytt mot funktion och lägre pris.

Har aldrig sett ett pris på 1500kr för ett batteri byte? Inte ens sätt något över 900 tror jag.

Och Note 2an var bra mycket härligare än Note 1an.
Note 1an var så kantig att hålla i.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

@fadelol: Fast att helt kunna ersätta en plånbok med NFC i mobilen ligger många år fram i tiden. Och det är väl idag som som frågan är aktuell? Sedan tycker jag inte om att lägga alla ägg i samma korg.

Permalänk
Medlem

Helt ärligt så undrar jag vad ni har för bloatware på era Samsung telefoner.
Räknas Smartswitch, smart view, smart things, s voice, samsung pay, upick eller health ?

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av b00nde:

Jag har en Note 8 med Clear View fodral och kan säga att det är riktigt bra men saknar förstås kreditkorts hållare i skalet.
Med det fodralet kan man t.e.x svara i telefon, byta låt och därmed till viss del använda touchen genom plastskalet. När jag monterar det kommer det upp en popup som för mig till samsungs app store där man kan hämta olika osd profiler som går att använda även med stängt fodral! Går såklart även att ladda trådlöst med skalet på. Detta kändes som magi till en början! 🙂 Rekommenderar verkligen det skalet till alla som kan leva utan plånbok i skalet!!

Skickades från m.sweclockers.com

Såg ett klipp nu på fodralet och det är riktigt elegant:
https://www.youtube.com/watch?v=fOtTsPMNuA0
Mer intelligenta skal tror jag på.

Skrivet av hakro807:

@fadelol: Sedan tycker jag inte om att lägga alla ägg i samma korg.

Samma sak tänkte jag för många år sedan när jag ständigt hade 2 mobiler + plånbok + nycklar med mig. Jag vet inte hur många gånger som jag glömde någon någonstans. Nu med enbart mobil + nycklar så märker jag direkt i fickorna om något saknas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Kör du med mobilbetalning? Annars är det för många som mig att plocka upp ens kreditkort X antal gånger per dag. Jag kan inte ens gå ut på stan utan att ha med mig betalningsmediet och det känns väldigt opraktisk att ständigt ha en egen förvaring med sig för ett enda kort.

Nej, men hur ofta gör man inköp gentemot hur ofta plockar man upp telefonen?

"Average user picks up their device 85 times a DAY - twice as often as they realise"

Jag använder närmast uteslutande bankkortet för att betala för mig, och under senaste tre månaderna har jag gjort 131 transaktioner, eller lite drygt 40 stycken/månad. Tror inte jag är extremt i min användning varken åt ena eller andra hållet. Jämför detta med antalet gånger som medelsvensson (i England) plockar upp mobilen, omkring 80 gånger/dag.

Och sedan så krävs ju ofta mer än bara ett betalkort, många tjänster kräver någon form av identifikation, körkort, pass etc. Vissa butiker har bonuskort som inte går att koppla till ett betalkort, tänker t.ex. på Ica. En plånbok går det enkelt att spara kontanter och kvitton i också.

Men visst, jag antar att detta är en sådan där fråga där människors åsikter går isär och för mig att påstå att mitt synsätt är det korrekta är mer än lovligt dumdristigt.