D2 är en förkortning av ...

Permalänk
Medlem

Ja, Diablo 2 förstås!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Volvo's snåldiesel

Hahaha!

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

Kan inte vara något annat än de_dust2, tidernas bästa MP-bana.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Tänkte direkt Diablo 2, innan jag ens öppnade tråden. Sedan såg jag de_dust2 som allternativ och då slog det mig att jag kallat den D2 i snart tjugo år... så för vara den trogen och välja de_dust2

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Jacob:

CS är inget riktigt spel. Ni hörde det här först. Fite me! @Kenneth

Sure. Jag har 10 sekunder över jag kan slösa på annat.

Även fast jag är CS-nörd så har jag spelat betydligt mer Diablo 2 och det kommer alltid vara D2 för mig.
Gillar inte Dust2 heller

Permalänk
Inaktiv

Ja när någon säger D2 så tänker jag nog på diablo, men som inbiten gammal cs spelare sen 16år tillbaka då är det de_dust2 som är det självklara 😊

Permalänk
Hedersmedlem

Nej nej helt fel alltihopa.

En D2 är en "Dice two sided", en tvåsidid tärning så i praktiken ett mynt eller en token man kan flippa.

Men för topicens skull så kastar jag ändå ur mig. Det är Diablo 2, ingenting annat är acceptabelt.

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

Diablo 2 " 90's kids will know "
Det var ofta man skulle hem och spela " d2 lod "

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Inaktiv

Semantik.. Saker betyder beroende på när, var och hur man säger något.

Om Agda och Bertil 110år ska köpa el dator för att kolla på facebook, så kan säljaren säga att en viss dator är fel för den är för gaming. Där samma dator i ett gamingforum tvärtom kan vara en kontorsdator.

Om vi tar förkortningen D2, så består den av endast av en bokstav och ett tecken. Och detta är alldeles för lite för att ge någon bra beskrivning, de enda förkortningar som jag kan komma på med denna kombination som säger folk något är A4 och A3. Tar vi däremot två bokstäver så finns det en hel del kombinationer som beskriver olika saker.

Så D2 får mig att tänka på en Volvo modell, men det är ingen förkortning jag skulle använda om samtalet just då inte handlade om Volvos bilmodeller.
Att prata om spel, så finns det för aldeles för många spel. Duke Tales 2 är dock det första jag tänker på. Orsaken till varför jag ej tänker på Doom 2, är att när namnet är så kort så finns det ingen mening att förkorta.

Permalänk
Medlem

Om förkortningen D2 dök upp i en konversation och då antydde på något annat än Diablo 2 skulle jag efter förvirringen lagt sig genast ringa polisen. :-I

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem

D2 är förkortning för en tvåsidig tärning.

Permalänk
Medlem

pack it up boys, we're done here

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför måste det vara svart eller vitt? Det beror väl på vad man snackar om.

För mig har alltid "D2" varit Diablo 2, FÖRUTOM när jag spelade CS 1.5+, då har man alltid snackat om "D2" som CS banan de_dust2. Goda tider det, man smög sig ner som T i mittgången med varsin Deagle, genom CT spawn upp mot långan och plantade på A, sen vänta ut på att de skulle poppa upp en efter en så man kunde få göra sina headshots!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Diablo 2! Eller? Har blivit uppmärksammad om att kidsen med sina nya spel avser att stjäla den heligaste av förkortningar inom spel och jag tänker inte acceptera det. Jag tycker därför vi en gång för alla avgör vad "D2" betyder!

För mig är det såklart Diablo 2, men jag kom också att tänka filmen man såg när man var liten:
https://www.imdb.com/title/tt0109520/?ref_=nv_sr_1

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

de_dust 2 är ju en bana i ett spel. Finns bara ett svar i den frågan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Aldrig använt D2 till något av alternativen, och då har jag spelat hundratals timmar diablo och tusentals dota!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Kan inte vara något annat än de_dust2, tidernas bästa MP-bana.

Håller inte med för fem öre. Cs_docks var överlägsen de andra!

D2 har alltid varit Diablo 2 långt innan 95:or började mangla sönder cs och kalla dust2 för D2. Tyvärr ungar... ni får helt enkelt lyssna till gamlingarna som var med då det begav sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

På jobbet D2 digital ingång 2.
Bland mina gamla kompisar D2 Diablo 2
Bland mina CS kompisar D2a Dust2

Man får avväga vilket sammanhang det gäller

Sedan brukar iafall vi säga skall vi spela D2. Eller skall vi ta en D2a.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jacob:

Destiny 2 1 % 27

27 personer är minderåriga.

Permalänk

Jag har spenderat så många timmar I diablo 2 sedan diablo2 släpptes att D2 alltid kommer betyda Diablo 2 i allmänt snack för mig. Med det sagt har jag även spenderat tusentals timmar i cs sedan half life moden MEN D2 när man lirar cs betyder dust2 men det är Ingame snack och inte allmänt snack.

Finns inget mer legendariskt inom PC än Diablo 2! Det är enligt mig det mest magiska som släppts till PC och den heliga gralen av alla datorspel.

Diablo 3 gjorde mig bara besviken då det var såpass mycket sämre än d2 och inte ens i närheten av vad d2 var för spel.

De som växte upp generationer efter mig har aldrig fått uppleva ett tjutande modem och den magiska känslan av att lira ett så grymt spel som D2 online när det inte fanns mycket annat och tillgängligheten av allt till PC var svårare att få tag på som idag på den tiden spenderade man verkligen tid i spelen. Idag släpps det för mycket spel och tillgängligheten av allt är för enkelt och stor att man tröttnar fort på det mesta.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem

Jag tänker direkt på Diablo II när jag har hör d2, men om det snackas CS så är d2 de_dust2.

När tiden begav sig och vi lirade d2 så sa vi nog d2lod eller bara lod.

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Diablo 2 självklart!
Och när det gäller CS har jag alltid sagt dust2.

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem

The Division 2 = TD2 så den föll bort direkt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Opatagio:

Håller inte med för fem öre. Cs_docks var överlägsen de andra!

D2 har alltid varit Diablo 2 långt innan 95:or började mangla sönder cs och kalla dust2 för D2. Tyvärr ungar... ni får helt enkelt lyssna till gamlingarna som var med då det begav sig.

Skickades från m.sweclockers.com

håller med själv sa man alltid dust2 som andra normala personer sa då ^^

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Avstängd

Vilken otroligt meningslös frågeställning.

Visa signatur

data: i9 9900k, msi z-390 godlike, 64gb ram, 2080 ti, 3tb nvme ssd, pg27uq
spelar: Doom II, Quake I/II/III, Unreal, Half-Life, Duke Nukem 3D, Ion Maiden, Deep Space Waifu, Hotline Miami

Permalänk
Medlem

Doom 2, självfallet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

D2: The Mighty Ducks!

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det är något fel på er båda, men lade ändå till de_dust2 i omröstning!

Ändå kul när det visar sig vara det främsta alternativet till Diablo

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Skrivet av mara__:

Vilken otroligt meningslös frågeställning.

Denna tråd har dock 700 fler visningar än t.ex. tråden "Spelutvecklare: "Ökade konkurrensen från Epic Games Store endast positiv" så
det finns helt klart intresse

Permalänk
Inaktiv

De_dust2