Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Säljer en Intel core i7 8700k delidad (defekt)

Permalänk
Medlem

Säljer en Intel core i7 8700k delidad (defekt)

Hej sweclockers! Som rubriken säger så tänkte jag sälja min Intel i7 8700k delidad som är defekt. Det som hände var att processorn slutade fungera när jag uppdaterade biosen på moderkortet. Jag fick ingen bild alls när jag startade datorn. Det var bara svart på skärmen men datorn startar iallafall och jag får siffrorna 22 som säger att ram kortet strular men dom var splitter nya och testade ta bort dom och köra en och en fungerande fortfarande inte. Jag har testat att återställa biosen spelade ingen roll heller. Jag skickade in moderkortet, ramen samt processorn till webhallen men dom gjorde ingen större koll just på processorn för att den var delidad samt att inte garantin finns kvar. Processorn har inga synliga fel så inget verkar vara bränt eller något sådant jag har varken tid eller ork att göra någon mer avancerad felsökning då jag gick och köpte en 9700k istället. Processorn sitter löst från sin IHS så ni vet det. Jag tänkte mig budgivning med start på 500kr fram till söndag. Jag kan skicka processorn mot frakt kostnaden eller så får ni möta mig runt Gävle trakterna.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Börjar med 500kr+frakt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

700 plus frakt

Permalänk
Avstängd

Förstår inte riktigt om den är defekt eller fullt fungerande utöver att den är delided?

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem

800 + frakt

Permalänk
Medlem

Den är defekt för att jag får inte igång den alltså ingen bild eller något så jag vet inte riktigt vad som hände efter att jag uppdaterade biosen på moderkortet jag testade starta datorn med 9700k då fungerar det utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

900 plus frakt

Permalänk
Medlem

@TiXTaX:

Jag b måste veta!!

Vilket moderkort vart det exakt?

Och allt skit hände efter en BIOS uppdatering?
Så först funkade det, men efter en moderkortsuppdatering = Tegelsten ?

Är det rätt uppfattat?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Hur delidade du cpu:n

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

@TiXTaX:

Jag b måste veta!!

Vilket moderkort vart det exakt?

Och allt skit hände efter en BIOS uppdatering?
Så först funkade det, men efter en moderkortsuppdatering = Tegelsten ?

Är det rätt uppfattat?

Jag har en asus rog maximus x hero det stämmer allt hände just när jag uppdaterade till senaste bios uppdateringen sedan vart den brickad och spelade ingen roll om jag återställde den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

1000 plus frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När är slut tiden ?

Permalänk
Medlem

1200 plus frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarols89:

När är slut tiden ?

07/04 klockan 12. Då är jag hemma och kan skicka den så fort som möjligt efter den tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiXTaX:

07/04 klockan 12. Då är jag hemma och kan skicka den så fort som möjligt efter den tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Budgivning med fast sluttid fungerar väldigt dåligt här på swec. En kvalificerad gissning är att inga fler bud kommer inkomma förrän 11.59 den 7:e. Kör budgivning tills buden ebbar ut. Det vinner både säljare och köpare på.

Permalänk
Medlem

1300 + plus frakt

Permalänk
Medlem

1500 plus frakt

Permalänk
Medlem

Vinnaren är rauf

Skickades från m.sweclockers.com