Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Hmm vad man ska säga om slutet???

Snacka om att man lyckas köra en bra serie ner i skiten totalt. Framkrystat som s*tan med onödiga scener lite varstans och hoppande. Förstår inte varför men ville avsluta serien så snabbt. Fanns ju hur mycket som helst att ta av men nejdå man ska korta ner serien vid fotknölarna i panik....

Har sett betydligt *billigare* serier som lyckas få betydligt bättre slut än GoT.

Så det här va riktigt stor besvikelse för mig och sista gången jag stöder HBO iaf.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Finfint slut, kanske vi kan få en hel serie ala black sails nu då med Arya
Tyckte avsnittet var rätt bra faktiskt, få serier där de lyckas avsluta perfekt så man får vara nöjd, kunde ju bara lagts ner med en rejäl cliffhanger.

Permalänk
Medlem

Parks and recreation lik serie om bronn som master of coin kk tnx

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ouch

Permalänk
Medlem

Jag tycker sista avsnittet var ett av säsongens bästa. Nu säger ju inte det särskilt mycket.. men ja. I skenet av de fem första avsnitten så är jag helt klart nöjd. Som Tyrion sade det, ingen är egentligen särskilt glad -> vi har hittat en bra kompromiss.

Permalänk
Lego Master

Ja, de 4.6 på iMDB tycker jag definitivt inte är motiverat. Så jävla illa är det inte, det är fortfarande en av historiens bästa serier. Och med tanke på hur lite de hade att jobba med (och de är inte GRRM nån av dem), så tycker jag det blev så bra det kunde bli. Visst var säsongen kort, och visst var ett par avsnitt inte riktigt up to par...men överlag? Jag är faktiskt rätt nöjd.

Avskedsscenen mellan alla Stark-ungarna var bra, speciellt Jon och Arya kändes faktiskt lite.
Många hintar till gamla karaktärer och böckerna, det jag tänker främst på är Jon -> Aemon; en bortglömd Targaryen i världens ände. Och Arya är som Elissa som seglade västerut och aldrig sågs igen. I like. Faktiskt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Ja, de 4.6 på iMDB tycker jag definitivt inte är motiverat. Så jävla illa är det inte, det är fortfarande en av historiens bästa serier. Och med tanke på hur lite de hade att jobba med (och de är inte GRRM nån av dem), så tycker jag det blev så bra det kunde bli. Visst var säsongen kort, och visst var ett par avsnitt inte riktigt up to par...men överlag? Jag är faktiskt rätt nöjd.

Avskedsscenen mellan alla Stark-ungarna var bra, speciellt Jon och Arya kändes faktiskt lite.
Många hintar till gamla karaktärer och böckerna, det jag tänker främst på är Jon -> Aemon; en bortglömd Targaryen i världens ände. Och Arya är som Elissa som seglade västerut och aldrig sågs igen. I like. Faktiskt.

Jo det är precis så illa IMO.

Permalänk
Medlem

Sista avsnittet var också det under alla dessa år som jag ville stänga av halvvägs. Synd att sista säsongen var så illa, även om kvalitén gått ner under ett antal år så tycker jag ändå man vart nöjd efter hela säsongen men nu är jag bara glad över att allt är slut. De första säsongerna när man inte kunde ana vad som skulle hända var underbara men ju mer förutsägbart det blev med tiden, desto sämre blev serien.

Nu när de asfalterat över hela serien så tror jag de kan lägga ner sina tankar på massa uppföljare också, deras förtroende är trots allt så lågt.

Permalänk
Medlem

Visst har serien tappat sedan böckerna tog slut och det fanns en hel del som kunde gjorts mycket bättre sista två säsongerna, speciellt den här säsongen var ju framstressad tyvärr, men..

..med det sagt så tycker jag sista avsnitttet ändå var värdigt, folk kommer alltid ha starka åsikter om sista avsnittet, oavsett serie och med tanke på hur många sätt det kunde slutat så kommer det finns en uppsjö av åsikter.

Tyckte avslutet var bra med tanke på omständigheterna, blev rörd av att se karaktärerna en sista gång och ett fint fokus på Starks blev det det allt

Permalänk
Medlem

Så varför göra en sån stor grej av att John inte är en ”bastard” men att han är den rätta som ska ärva tronen, och att han ska veta det bara för att berätta det för 4 personer och sen skicka honom tillbaka till muren?
Vilket skämt!
Och det är inte det enda dem misslyckades med. De första säsongerna förstod man alla, inte bara de goda, men också varför de som var onda gjorde så som de gjorde.

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2723DF- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Hmm vad man ska säga om slutet???

Snacka om att man lyckas köra en bra serie ner i skiten totalt. Framkrystat som s*tan med onödiga scener lite varstans och hoppande. Förstår inte varför men ville avsluta serien så snabbt. Fanns ju hur mycket som helst att ta av men nejdå man ska korta ner serien vid fotknölarna i panik....

Har sett betydligt *billigare* serier som lyckas få betydligt bättre slut än GoT.

Så det här va riktigt stor besvikelse för mig och sista gången jag stöder HBO iaf.

Anledningar att bojkotta HBO skulle ju då vara för att de gav D&D fria tyglar. De sa "här har ni hur mycket tid och pengar som helst." D&D sa "nej tack. Två sista säsongerna ska vara vara 13 avsnitt."

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 9600k @ 4.8Ghz CPU-Kylare: Noctua NH-U14S Moderkort: MSI Z-390 GCP GPU: ASUS GeForce RTX 3070 Dual Minne: 4x8GB Corsair Vengence 3000Mhz Chassi: Define R6 PSU: EVGA Supernova 750G2

Permalänk
Medlem

Bra serie och bra slut, mycket nöjd

Permalänk
Medlem

Säsong 1 - 7 var bra men 8:an sänkte det totalt och framförallt slutet var riktigt dåligt, dom kunde förlängt E5 med 20 minuter och fått in detta slutet.
Grymt besviken på avslutningen just nu.

Permalänk
Medlem

Jag har gnällt lite om det förut men efter sista avsnittet gör jag det igen; fans av GoT verkar tillhöra ett eget släkte...
Ja, det råder ingen tvivel om att den senaste säsongen haft stora brister men kom igen, ta ett par djupa andetag innan ni skriver av er. Sist jag kollade var det en TV-serie det handlade om, inte en riksdagsdebatt.

Personligen tyckte jag det här avsnittet var riktigt bra, åtminstone första halvan. Jag kunde verkligen känna den undertryckta stämningen av ett lugn både före och efter stormen. Men återigen var det lite väl cheesy när draken reste sig "mäktigt" bakom Dany innan hon skulle hålla sitt tal. Visst är det snyggt men kom igen...

Lika fånigt var det när draken smälte tronen, fan vad symboliskt och fint. Verkligen. (Eller inte.)

Jag skulle inte tveka på att se en remake av säsong 8 där de tog sakerna i ett lugnt och fint tempo men överlag är jag ändå väldigt nöjd med serien. Av åtta säsonger så är 6-7 av dom riktigt bra. De andra 1-2 säsongerna må ha stora brister men det har ändå bjudits på stort underhållningsvärde. Hur många andra serier kan man säga det om?

Nedan följer några svar som får mig att framstå som den största fanboy av GoT men så är inte fallet. Jag är bara less på att de får oförtjänt mycket skit.

Skrivet av AdoringFan:

Nog den sämsta säsong i TV historien och det sämsta slutet någonsin.

Så... hur många serier har du sett? Två?

Vad i sista avsnittet gjorde att det blev den sämsta serieavslutet någonsin?

Skrivet av hellmix:

Så det här va riktigt stor besvikelse för mig och sista gången jag stöder HBO iaf.

Så för att en säsong av en annars snuskigt bra serie inte var till belåtenhet så ska du bojkotta en av de bästa serieskaparna (HBO) som finns?

Reagerar du lika starkt när andra företag "förstör" något du gillar?

Skrivet av VinceAkStyle:

Så varför göra en sån stor grej av att John inte är en ”bastard” men att han är den rätta som ska ärva tronen, och att han ska veta det bara för att berätta det för 4 personer och sen skicka honom tillbaka till muren?
Vilket skämt!

Hur hade du velat att det skulle gå till? Att Jon blev kung och de levde lyckliga i alla sina dagar? En av de sakerna som GoT fått mest beröm för är ju hur de inte alltid går den uppenbara hollywood-linjen, så varför skulle de få skit när de inte gör det den här gången?

Skrivet av VinceAkStyle:

Och det är inte det enda dem misslyckades med. De första säsongerna förstod man alla, inte bara de goda, men också varför de som var onda gjorde så som de gjorde.

Vad är det du inte förstår?
Jag kan hålla med om att tempot varit för snabbt men i mina ögon är det ganska uppenbart, nästintill alla gånger, varför de agerade som de gjorde.

Själv tycker jag det är ganska skönt när man inte får allting förklarat som om man vore en femåring.

>40 % har röstat 1/10. Återigen visar IMDBs användare att de har noll uppfattning av siffrors betydelse.

Att betygsätta något är förstås subjektivt men om man ger det här avsnittet 1/10 i betyg så låter man någonting annat än sitt förnuft rösta. Antingen det eller så har man aldrig förr sett på TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Hur hade du velat att det skulle gå till? Att Jon blev kung och de levde lyckliga i alla sina dagar? En av de sakerna som GoT fått mest beröm för är ju hur de inte alltid går den uppenbara hollywood-linjen, så varför skulle de få skit när de inte gör det den här gången?

Skulle vilja säga att det var ett typiskt Hollywood slut och att det var det som förstörde det hela.
Den "onda" blir tillintetgjord och övriga levde lyckliga i sina resterande dagar..
Finns så många sätt dom kunde avlutat detta på som blivit mycket bättre.

Jag kan hålla med dig om att serien fått oförtjänt mycket skit, men tyvärr gjorde den dåliga avslutningen att hela sista säsongen blev riktigt dålig.
En bättre avslutning hade räddat allt.

Permalänk
Medlem

Varit ett par sköna år med denna serie men ändå skönt att det är slut på något sätt.
Är väl inte heller något större fan av den sista säsongen men den har ändå varit ok(dock väldigt rushad).

Nu får vi ta nya tag och se Chernobyl avsnitt 3 idag istället

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

>40 % har röstat 1/10. Återigen visar IMDBs användare att de har noll uppfattning av siffrors betydelse.

Att betygsätta något är förstås subjektivt men om man ger det här avsnittet 1/10 i betyg så låter man någonting annat än sitt förnuft rösta. Antingen det eller så har man aldrig förr sett på TV.

Man gör det väl mest som en markering att man inte är nöjd, då är en etta det mest effektiva sätt att visa detta på.
Spelar ingen större roll om man väljer 1 eller 4.

Permalänk
Medlem

Sista avsnittet kände jag ändå var okej bortsett från en sak: Jon har fortfarande världens starkaste plot armor och det är så jäkla orealistiskt.

Tycker att han borde ha blivit korsfäst och deras lilla council-möte kunde även ha handlat om att köpslå för att få tillbaka hans kropp. Det hade känts mer och varit mer Game of Thrones.

Permalänk
Medlem

Det som gjort att serien fallit är showrunners ovilja att döda av älskade karaktärer, något jrr inte hade några som helst problem med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fomi:

Man gör det väl mest som en markering att man inte är nöjd, då är en etta det mest effektiva sätt att visa detta på.
Spelar ingen större roll om man väljer 1 eller 4.

Men sedan så har det också blivit en form av bandwagon som många hoppar på..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Men sedan så har det också blivit en form av bandwagon som många hoppar på..

Blir dock samma på andra hållet, så det jämnar ut sig hyfsat.
Avsnittet är ju knappast värt en 10 heller, men ändå tycker 16 % det, än så länge.

Många jämför väl med vad vi är vana med från Game of Thrones, man kan ju inte gärna jämföra mot något annat.
Jämför man detta avsnitt med... ja, vilket avsnitt som helst från tidigare säsonger egentligen, så är det bevisligen väldigt mycket sämre enligt de flesta helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Och varför behöver de en nights watch? Vad ska de skydda westeros från? Varför skickar de iväg Snow då de unsullied ändå åker till narth?
Hur vet de unsullied om att John knivhögg deanarys? "she took of with the dragon to buy some milk, she will be back soon." inte så att det var brist på blodfläckar i Kings landing.

Hela källaren ser ut att rasa ihop i e5, I e6 är det lite högar här och var, riktigt behändigt så att tyrion kunde se de döda syskonen...

Nu börjar folk påstå att, no she wasn't mad daenerys (bl. a. Emily själv) , she was just angry. Såååå, varför dödade John snow henne om inte från att skydda westeros från henne.

Efter daenerys död, vart tog drokthari krigarna vägen. Alla försvann i e3 (döda) , tillbaka i e5 och halva 6, borta utan förklaring i halva e6.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fomi:

Blir dock samma på andra hållet, så det jämnar ut sig hyfsat.
Avsnittet är ju knappast värt en 10 heller, men ändå tycker 16 % det, än så länge.

Många jämför väl med vad vi är vana med från Game of Thrones, man kan ju inte gärna jämföra mot något annat.
Jämför man detta avsnitt med... ja, vilket avsnitt som helst från tidigare säsonger egentligen, så är det bevisligen väldigt mycket sämre enligt de flesta helt enkelt.

Det är som att folk ger End game en 10 i betyg för att det var End of an era. Långt ifrån en tia, skulle ge den en 7a.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan inte sluta tänka på hur snabb Grey Worm är. Han står och avrättar lite lannisters. Jon går förbi och är på väg mot Daenerys. När han kommer fram så står grey worm innanför dörren. Kunde inte sluta skratta. Hur kan man göra så stora missar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av murzoo:

Kan inte sluta tänka på hur snabb Grey Worm är. Han står och avrättar lite lannisters. Jon går förbi och är på väg mot Daenerys. När han kommer fram så står grey worm innanför dörren. Kunde inte sluta skratta. Hur kan man göra så stora missar.

Skickades från m.sweclockers.com

Han var väl ändå påväg till Tyrion vid det tillfället?
Edit: Ne juste.. nvm.. var mycket teleport föra. Haha.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Varför lägga fram att Jon Snow var en Targaryen? Hade ju noll inverkan på slutet?
Varför lägga så många avsnitt på att Bran ska bli tre ögda korpen? Han gjorde inget alls sista säsongen där de hade någon avgörande roll förutom att bli levande lockbete åt Nattkungen..
¨
När man ändå lagt så många avsnitt på att bygga upp detta så känner jag att slutet blev ovärdigt serien, jag är inte missnöjd med HUR de slutade med att Dany dör men vägen dit skulle varit mer utdragen och förklarande.

Liksom att man ämnar en hel säsong åt att stoppa Ramsay Bolton och 2 avsnitt att döda Petyr Baelish men sånna spelare som varit med sen starten och spelat en så stor roll som Cersei, Jaime, NK och Dany dör allesammans för fort och för odramatiskt imo..

Ville bara skriva av mig

Permalänk
Lego Master

Kan vi åtminstone vara överens om att scenen där Jon ska gå in i Red Keep och en stor snöhög plötsligt reser på sig och visar sig vara EN STOR FUCK-OFF DRAKE är helt vansinnigt bra?
Det är så man gör drakar rättvisa. GODDAMN!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med slutet faktiskt. Men tempot har helt off både S7 och S8. Enligt mig borde S8 handlat om striden mot de döda och en S9 om resten inklusive avslutet. Då hade man kunnat fylla ut lite mer istället för att det blir så hoppigt och karaktärer hade haft mer tid på sig att utvecklas lite. Nu blev allt så galet komprimerat och hattigt.

Tex Daenerys. Hon har haft två möjliga förutsägbara vägar att gå hela tiden i mina ögon. Dvs bra/dålig härskare, dark side/light side. Kalla det vad man vill. Oväntat slut hade vart om hon rentav stryker med på vägen, överger makten till någon annan eller härskar ihop med någon/några andra däremot.

De valde en av de mkt förutsägbara vägarna allt byggts upp till och ville lite snabbt och krystat få in chockvärde så hon gick full dark side så att säga. Problemet är att det inte kom som en chock egentligen. Men däremot kändes hennes slutgiltiga resa till den mörka sidan så...kort? De kunde gott låtit den sista förvandlingem ske över lite längre tid. Samma med hennes död.

Även Bran hade de ju kunnat bygga upp lite mer. Han gjorde mest korta och visa meningar som skulle framstå som mic-drops.

Men men, är nöjd som sagt. Glad att Ghost fick återförenas med sin husse tex. Värmde mitt djurvänshjärta . Vet att många säkert hoppades på annat för Jon men jag blev nöjd just pga den återföreningen. I allmänhet att Stark fick ett riktigt bra slut. Tekniskt sett härskar de ju över allt liksom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Parks and recreation lik serie om bronn som master of coin kk tnx

Skickades från m.sweclockers.com

eller Ron Swanson som kung? "i think the kingdom should be privatized"

parks and rec är f.ö en av de bästa serierna någonsin

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcoso:

Varför lägga fram att Jon Snow var en Targaryen? Hade ju noll inverkan på slutet?
Varför lägga så många avsnitt på att Bran ska bli tre ögda korpen? Han gjorde inget alls sista säsongen där de hade någon avgörande roll förutom att bli levande lockbete åt Nattkungen..
¨
När man ändå lagt så många avsnitt på att bygga upp detta så känner jag att slutet blev ovärdigt serien, jag är inte missnöjd med HUR de slutade med att Dany dör men vägen dit skulle varit mer utdragen och förklarande.

Liksom att man ämnar en hel säsong åt att stoppa Ramsay Bolton och 2 avsnitt att döda Petyr Baelish men sånna spelare som varit med sen starten och spelat en så stor roll som Cersei, Jaime, NK och Dany dör allesammans för fort och för odramatiskt imo..

Ville bara skriva av mig

Precis, håller med helt. Det som hände är inte felet, utan resan dit behövde vara mer uttömmande helt enkelt. Inne på exakt samma spår med min kommentar ovan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |