Permalänk
Medlem

Frankensteins keyboard (för den gipsade gamern)

Desperationen som dök upp efter att jag insett att jag skulle gå gipsad i 9 veckor plus rehabtid (upp till 6 månader) slog hårt, därav föddes denna skapelse.

Lite av ett Frankensteins monster måste ändå medges men i desperation föds de mest kreativa lösningarna sägs det.

Ska tilläggas att denna är gjord mer eller mindre med en hand och "powertools" användes. Kanske mer kan ses som en lösning för människor som har, som jag, problem med diverse förslitningsskador och dylikt

Detta är långt ifrån en avancerad skapelse, utan mer något som min fantasi kom på.
I grund och botten är det ett genesys Thor 100 keyboard som fick offras och lite spillplexi lades till.
Tangentbordet köptes in från maxgaming.se om någon skulle vara intresserad av en liknande lösning.

Oerhört korta byggloggen: Tangentbordslösning för den gipsade gamern

Besök galleriet här

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Det här ser ut som en utmärkt kandidat till ghettomodding tävlingen : D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undain:

Det här ser ut som en utmärkt kandidat till ghettomodding tävlingen : D

Hmmm ja den borde ju passa in där, även om det inte är en dator per se
Tack för tipset

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Nice bra jobbat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seunlau:

Nice bra jobbat

Tackar
Ja den gjorde verkligen sitt jobb riktigt bra måste jag nog säga.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods