Speldator ~25k 1440p Intel nvidia 2080

Permalänk
Medlem

Speldator ~25k 1440p Intel nvidia 2080

Hej

Funderar på en ny dator och vill gärna ha åsikt och eran expertis på mitt egna förslag. Bygger en dator var 3-4 år och har bara lagom koll på vad som är bra eller passar ihop.

Följande önskemål finns:
Intel
Chassi med plats för 2 SSD och gärna 3 HD
2080 Super eller eventuellt ti, gärna Asus pga att dom alltid har kylt bra och låtit lite
Kommer inte överklockas
Gillar inte helt slutna chassin och den behöver inte vara helt tyst

Passar detta ihop?
Lagom nättagg?
Kan man spara nån krona på något?
Värt att ta ett ti-kort?
Mindre/enklare kylare?

Tack

Permalänk
Medlem

Skulle personligen klämt in ett 2080 Ti om du ska spela 1440p på high/ultra med hög rate.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av lefty44:

Skulle personligen klämt in ett 2080 Ti om du ska spela 1440p på high/ultra med hög rate.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja absolut även om det svider

Visa signatur

I9 9900K | Aorus Master z390 | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB DDR4 3200 MHz | Corsair Hydro H150i PRO | Lian-Li PC-O11 DYNAMIC | MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB Gaming X Trio | Samsung SSD 970 EVO PLUS 500GB M.2 | EVGA SuperNOVA 750W | Samsung 49' CRG9
Vart tog DOS vägen och vem använder Windows tangenten?

Permalänk
Medlem

Någon annan som har några åsikter om detta bygga innan jag slår till och köper?
För stor fläkt? större mindre nätdel? Några erfarenheter av chassit? Eller tankar kring TI eller Super?

Permalänk

Jag byggde för ett tag sedan i et NZXT H200 chassie vilket iofs var ett ITX chassi men det var en trevlig upplevelse. Jag byggde även ett system i en Phantekslåda, Phanteks Eclipse P300 Tempered Glassvilket också funkade bra och där spar du någon hundring. Phanteken kändes dock lite billigare. Många tycker Fractal Design Define är trevlig har dock inte byggt i den. Jag tror ditt val av chassie är bra. NZXT känns påkostat och är dessutom snyggt. Personligen har jag mer eller mindre alltid köpt Lian-Li men då kostar det lite mer. Lian-Li aluminium chassi brukar också vara "ganska svala" på något konstigt sätt.

Visa signatur

I9 9900K | Aorus Master z390 | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB DDR4 3200 MHz | Corsair Hydro H150i PRO | Lian-Li PC-O11 DYNAMIC | MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB Gaming X Trio | Samsung SSD 970 EVO PLUS 500GB M.2 | EVGA SuperNOVA 750W | Samsung 49' CRG9
Vart tog DOS vägen och vem använder Windows tangenten?