Tips på högtalare som kan styras trådlöst

Permalänk
Medlem

Tips på högtalare som kan styras trådlöst

Hej gott folk!

Jag håller på med ett inredningsprojekt och har installerat en ganska stor öppen spis som går på elnät. Vad jag vill göra nu är att hitta en hyfsat bra högtalare som jag ska placera vid spisen som ska spela lite spisljud. Vad som skulle fungera bäst är såklart något trådlöst som kopplas via WiFi och kontrolleras via en dator men jag har inte så mycket koll på just högtalare om detta är möjligt? Jag har ingen bluetooth mottagare på min dator.

Några tips?

Visa signatur

Operativsystem: Windows 11
Moderkort: ASUS PRIME Z390-A
System: i5-9600K 3.7GHz, 16GB DDR4, ASUS RTX 2060 6GB, Corsair RM750X V2
Lagring: Samsung 850 EVO 1TB SSD
Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

@freddiebox: Tror att du borde kunna lösa detta med en chromecast audio. Då köper du valfri högtalare med AUX ingång sen kopplar du in chromecasten i den. Sen ska de bara vara att casta till den. Då kan du ju casta ett klipp som ex detta från datorn.

Permalänk
Medlem

Borde inte detta gå med Sonos, eller Ikeas nya?

Permalänk
Medlem

@Ryzer: Inte kollat nått på ikeas nya högtalare, men de ska väl vara typ en sonos pryl?
Men borde fungera med en sonos med, för dom kan man väl "casta" till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AleMal:

@Ryzer: Inte kollat nått på ikeas nya högtalare, men de ska väl vara typ en sonos pryl?
Men borde fungera med en sonos med, för dom kan man väl "casta" till?

Ja, menar samarbetet dessa mellan. Ja, man castar till dessa, dock vet jag inte om det fungerar via windows, men det bör det göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Ja, menar samarbetet dessa mellan. Ja, man castar till dessa, dock vet jag inte om det fungerar via windows, men det bör det göra.

Spelas musiken från Spotify så går det via denna knapp

Edit: Såg att det inte gällde musik..

Permalänk
Medlem

Ikeas bookshelf högtalare ser intressant ut med alla olika möjligheter till fästen. Riktigt stilren också. Det står att den kör via wifi så då borde det fungera att casta från en dator då också antar jag.

Visa signatur

Operativsystem: Windows 11
Moderkort: ASUS PRIME Z390-A
System: i5-9600K 3.7GHz, 16GB DDR4, ASUS RTX 2060 6GB, Corsair RM750X V2
Lagring: Samsung 850 EVO 1TB SSD
Chassi: Phanteks Eclipse P400S