Permalänk
Medlem

Moped, Derbi vs Rieju

Jag fyller snart 15 och det är snart moppedags. Jag ska skaffa en crossmoppe och jag har sett två demomodeller som säljs som jag är intresserad av. Den ena är en Rieju MRT SM och den andra är en Derbi Senda DRD X-treme SM. Min fråga är vilken är den bästa? Vilken kommer att krångla minst?

Permalänk
Medlem

Ta den som låter minst så kommer du att bli en favorit bland omgivningen. Eller köp en fin cykel, när du börjar gymnasiet kommer du ha glömt din moped.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta stämmer fortfarande, men när jag var 15 så hade derbi och gilera högre effekt orginal jämfört med rieju, yamaha m.fl, som var hårdare strypta. Så då var derbi betydligt roligare otrimmad jämfört med rieju. Eftersom det är demo kanske du eller någon annan du känner kan provköra och se om det är någon skillnad? Kan ju ha ändrats en del på sistone.
Ska du köra trimmad eller ostrypt tycker jag inte du ska ha så fin moppe, och problemfritt lär det vara oavsett vilken du väljer

Permalänk
Medlem

Kolla på moppeforum, tror dom har mer koll
https://razzer.se//forum.php

Visa signatur

CPU: I5 6600k @ 4.4ghz GPU: 1070 G1 MBD: Asus Ranger VIII PSU: Silver Power SP-SS500 RAM: HyperX Fury 16gb @ 2300mhz CHASSI: NZXT H440 White

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog tipsa om en eldriven variant istället i stil med Rawbike, eller liknande eldriven klass 2 moped med trampor.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |