PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Fortf lite inne på att gå upp i upplösning... men frågan är om det är värt det, kanske kommer sakna 240hz...

Från denna:
https://www.inet.se/produkt/2210237/acer-27-predator-xb272-24...

Till denna:

https://cdon.se/hemelektronik/acer-27-led-predator-xb271hua-g...

Vet inte... är det värt det... kommer jag sakna 1080p 240hz... orkar mitt gtx 1080 och i7 8700 orka med 1440p på ok fps i pubg… :/

Jag kör samma skärm med liknande setup, funkar hur bra som helst. Hade dock 144Hz 1080p innan så kan inte säga något om 240Hz kontra 165Hz som jag kör min hua i.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

@Swennis: just steget med upplösning brukar inte vara problemet då det oftast är CPU som bottleneckar. Du kommer att kunna driva spelet med tävlingsinställningar i 100+ fps med en 8700 + 1080

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

@Swennis: just steget med upplösning brukar inte vara problemet då det oftast är CPU som bottleneckar. Du kommer att kunna driva spelet med tävlingsinställningar i 100+ fps med en 8700 + 1080

Beror till stor del vad du har för grafikkort. Mitt gamla 970 orkade inte mer än ca 30 fps i 3440x1440 oavsett Ultra eller Very low. Men som du säger borde det inte vara något problem för 8700+1080, samt att vanlig 2560x1440 är bra mycket lättare att driva än min ultrawide

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Låter ju bra, vill helst ligga på minst 100 fps som minst...
Vad kan man få för en begagnad https://www.inet.se/produkt/2210237/acer-27-predator-xb272-24...

Isf tror ni?
Kanske säljer den till grabben för en spotstyver vad man kan få… han ska inte komma helt gratis undan, får ju spel etc då och då

Permalänk
Medlem

Har problem att starta spelet. Har lagt till undantag i defender på binaries samt tagit bort PakList.json och sen "verify integrity...." i steam. Kan bara starta spelet från steam och först efter flera försök. Nån som upplevt samma? Har ett Vega64 med driver 19.9.3 och en 4930K

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelfors:

Har problem att starta spelet. Har lagt till undantag i defender på binaries samt tagit bort PakList.json och sen "verify integrity...." i steam. Kan bara starta spelet från steam och först efter flera försök. Nån som upplevt samma? Har ett Vega64 med driver 19.9.3 och en 4930K

kunde inte starta pubg för ett par dagar sedan, starta om datorn och sedan dess har det inte varit några problem.(Har dock inte senaste windows updaten)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Nån som ska testa PUBG Lite idag?
Finns ju Team Deathmatch där om jag fatat det rätt?
Kan ju vara kul istället för Trainingserver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Nån som ska testa PUBG Lite idag?
Finns ju Team Deathmatch där om jag fatat det rätt?
Kan ju vara kul istället för Trainingserver

Släpps det idag?
Kollade på en video där stod det endast Thailand. Såg skoj ut

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Släpps det idag?
Kollade på en video där stod det endast Thailand. Såg skoj ut

https://litesupport.pubg.com/hc/en-us/articles/360015349294-W...-

Maintance just nu... skulle startat vid 9, men nu uppskjutet hela tiden, nu står det 2pm

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Släpps det idag?
Kollade på en video där stod det endast Thailand. Såg skoj ut

Är det inte testet av att man skulle kunna spela mot varandra över olika plattformar? PS4, Xbox mm

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av macce601:

Är det inte testet av att man skulle kunna spela mot varandra över olika plattformar? PS4, Xbox mm

haha va?
de kan väl seriöst inte mena att pc kommer spela mot konsol, eller gäller det bara konsoller?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

haha va?
de kan väl seriöst inte mena att pc kommer spela mot konsol, eller gäller det bara konsoller?

Nej sorry va nog ett annat spel jag tänkte på.
Men det var nog dethär jag menade. PUBG-Lite

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Testade nu... måste vara blandat med botar?! Fick 8 lätta kills och chicken det första

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Testade nu... måste vara blandat med botar?! Fick 8 lätta kills och chicken det första

Deathmatch? Kör du via steam? Samma konto som vanliga pubg?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

@Swennis: funkar precis som i mobila versionen. tror att du som rank1 (när du börjar spela) har ca 50% bottar, de blir färre och färre med tiden för att sedan nästan elimineras helt.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Deathmatch? Kör du via steam? Samma konto som vanliga pubg?

Ne, man får skapa ett konto just för Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

@Swennis: funkar precis som i mobila versionen. tror att du som rank1 (när du börjar spela) har ca 50% bottar, de blir färre och färre med tiden för att sedan nästan elimineras helt.

Ah, ok... för en del betedde sig som vanligt, och en bara rusade mot en som tokar, hahaha

Permalänk
Medlem

Hur viktigt är egentligen ljudkvalitén i ett spel som PUBG? Hur gör ni andra, kör ni med datorns inbyggda ljudkrets? Kör ni med bra lurar?

Jag är rätt taskig på att avgöra var skott och steg kommer ifrån, säkert en av anledningarna till att jag är såpass dålig i detta kanske världens bästa dataspel någonsin (enligt mig). Det som jag tycker skiljer PUBG mot mängden är att det har en lite högre känsla (inbillning) av realism vilket för mig gör det till ett mera "vuxet" spel jämfört med många andra. Kul också att prova olika strategier, leka "Rambo" vs en mera realistisk försiktig smygstrategi. Nackdelen med en mera realistisk strategi är att det kan bli lite långtråkigt samtidigt som man inte får tillräckligt mycket övning i närstrid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Hur viktigt är egentligen ljudkvalitén i ett spel som PUBG? Hur gör ni andra, kör ni med datorns inbyggda ljudkrets? Kör ni med bra lurar?

Jag är rätt taskig på att avgöra vad skott och steg kommer ifrån, säkert en av anledningarna till att jag är såpass dålig i detta kanske världens bästa dataspel någonsin (enligt mig). Det som jag tycker skiljer PUBG mot mängden är att det har en lite högre känsla (inbillning) av realism vilket för mig gör det till ett mera "vuxet" spel jämfört med många andra. Kul också att prova olika strategier, leka "Rambo" vs en mera realistisk försiktig smygstrategi. Nackdelen med en mera realistisk strategi är att det kan bli lite långtråkigt samtidigt som man inte får tillräckligt mycket övning i närstrid.

Sitter med vettiga AKG hifi-lurar och jag vill tro att jag ofta har haft lättare att identifiera riktning på ljud än polare som sitter på billiga headset. Har ett mindre dåligt ljudkort också för att få tillräcklig kraft att kunna driva lurarna, men jag vet inte om det hjälper i övrigt

Håller med dig helt och hållet i att det "vuxna" och "realismen" gör spelet till one of a kind 😊
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Hur viktigt är egentligen ljudkvalitén i ett spel som PUBG? Hur gör ni andra, kör ni med datorns inbyggda ljudkrets? Kör ni med bra lurar?

Jag är rätt taskig på att avgöra vad skott och steg kommer ifrån, säkert en av anledningarna till att jag är såpass dålig i detta kanske världens bästa dataspel någonsin (enligt mig). Det som jag tycker skiljer PUBG mot mängden är att det har en lite högre känsla (inbillning) av realism vilket för mig gör det till ett mera "vuxet" spel jämfört med många andra. Kul också att prova olika strategier, leka "Rambo" vs en mera realistisk försiktig smygstrategi. Nackdelen med en mera realistisk strategi är att det kan bli lite långtråkigt samtidigt som man inte får tillräckligt mycket övning i närstrid.

Spelar med ljudkortet som följde med moderkortet. räcker bra så. dock rekommenderas ett bra headset. jag föredrar headset med 3,5mm kabel istället för usb, men det är nog bara personligt.
vet inte hur mycket du spelat, men håll dig ständigt i rörelse (titta år olika håll) så är det enklare att höra ifrån vilken riktning skottet kommer ifrån. klassiskt misstag är att man börjar stå still för att lyssna mer noggrant. då blir man bara skjuten ännu mer

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Spelar med ljudkortet som följde med moderkortet. räcker bra så. dock rekommenderas ett bra headset. jag föredrar headset med 3,5mm kabel istället för usb, men det är nog bara personligt.
vet inte hur mycket du spelat, men håll dig ständigt i rörelse (titta år olika håll) så är det enklare att höra ifrån vilken riktning skottet kommer ifrån. klassiskt misstag är att man börjar stå still för att lyssna mer noggrant. då blir man bara skjuten ännu mer

Ja, jag är jäkligt trött på att bli dödad.

Känns som folk börjar gå fullständigt bananas på hörlurar nu för tiden och betalar vad som helst, 4000-5000 inga problem, folk köper... helst en extern DAC också för 4000-5000 till, måste det vara så här? Har tre par lurar hemma men alla ganska budget, Urbanears Plattan, Urbanears Plattan ADV Wireless & Marshall Major III vilka är de som var dyrast vid inköp. Har också ett par Jaybird x4 som jag diggar för sport även om bluetooth signalen är rätt svag/känslig kan jag tycka (tyvärr enbart Bluetooth 4.1...).

Kanske borde bita i det sura äpplet och köpa ett vettigt headset, något tips?

Moderkort Asus X370-PRO med Realtek ALC1220 codec eller om det heter S1220A

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Ja, jag är jäkligt trött på att bli dödad.

Känns som folk börjar gå fullständigt bananas på hörlurar nu för tiden och betalar vad som helst, 4000-5000 inga problem, folk köper. Har tre par hemma men alla ganska budget, vanliga Uranears Plattan, Urbanears Plattan ADV Wireless & Marshall Major III vilka är de som var dyrast vid inköp.

Kanske borde bita i det sura äpplet och köpa ett vettigt headset, något tips?

Moderkort Asus X370-PRO med Realtek ALC1220 codec eller om det heter S1220A

Jag kör på ett budget-headset jag också. tror mitt kostade ~600:- Logitech.
Tycker mig höra väldigt bra var fienden kommer ifrån.
denna kör jag på, fast tidigare årsmodell.
https://www.webhallen.com/se/product/297045-Logitech-G332-Gam...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag kör på ett budget-headset jag också. tror mitt kostade ~600:- Logitech.
Tycker mig höra väldigt bra var fienden kommer ifrån.
denna kör jag på, fast tidigare årsmodell.
https://www.webhallen.com/se/product/297045-Logitech-G332-Gam...

Tack för tipset, kanske slår till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Hur viktigt är egentligen ljudkvalitén i ett spel som PUBG? Hur gör ni andra, kör ni med datorns inbyggda ljudkrets? Kör ni med bra lurar?

Jag är rätt taskig på att avgöra vad skott och steg kommer ifrån, säkert en av anledningarna till att jag är såpass dålig i detta kanske världens bästa dataspel någonsin (enligt mig). Det som jag tycker skiljer PUBG mot mängden är att det har en lite högre känsla (inbillning) av realism vilket för mig gör det till ett mera "vuxet" spel jämfört med många andra. Kul också att prova olika strategier, leka "Rambo" vs en mera realistisk försiktig smygstrategi. Nackdelen med en mera realistisk strategi är att det kan bli lite långtråkigt samtidigt som man inte får tillräckligt mycket övning i närstrid.

Har du bockat i "Remote players' gun sound HRTF"?

Tycker annars att ljudet inte är riktigt hundra, speciellt märks det när flygplan är på ingång.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Oj, vilken skillnad det va att spela detta i 1440p istället för 1080p... nu ser jag ju fienden möe lättare på längre håll!
Och allt ser givetvis bättre ut med...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Oj, vilken skillnad det va att spela detta i 1440p istället för 1080p... nu ser jag ju fienden möe lättare på längre håll!
Och allt ser givetvis bättre ut med...

Ny skärm?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Har du bockat i "Remote players' gun sound HRTF"?

Tycker annars att ljudet inte är riktigt hundra, speciellt märks det när flygplan är på ingång.

Jag kollar upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Oj, vilken skillnad det va att spela detta i 1440p istället för 1080p... nu ser jag ju fienden möe lättare på längre håll!
Och allt ser givetvis bättre ut med...

Rörigt och intressant det här med 1440p vs 1080p för PUBG... en del har väl att göra med fps/prestanda också då 1440p kräver en hel massa mer av GPUn.

Tex @marcusOCZ här i tråden argumenterar ju ganska hårt för 1080p och menar att de flesta som tävlar kör 1080p 240hz

Jag vet inte men jag kör också 1440p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Fortf lite inne på att gå upp i upplösning... men frågan är om det är värt det, kanske kommer sakna 240hz...

Från denna:
https://www.inet.se/produkt/2210237/acer-27-predator-xb272-24...

Till denna:

https://cdon.se/hemelektronik/acer-27-led-predator-xb271hua-g...

Vet inte... är det värt det... kommer jag sakna 1080p 240hz... orkar mitt gtx 1080 och i7 8700 orka med 1440p på ok fps i pubg… :/

Skrivet av upf:

Ny skärm?

Japp, denna 1440p skärm... ska sälja 1080p skärmen, vet inte vad jag kan få för den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Rörigt och intressant det här med 1440p vs 1080p för PUBG... en del har väl att göra med fps/prestanda också då 1440p kräver en hel massa mer av GPUn.

Tex @marcusOCZ här i tråden argumenterar ju ganska hårt för 1080p och menar att de flesta som tävlar kör 1080p 240hz

Jag vet inte men jag kör också 1440p.

Tävla? Nääää… är en 44årig gubbe som spelar med jämnåriga lekkamrater , vi spelar för det är sköjj, men går bättre nu med nya skärmen, även om FPS blir lite lägre... vi är inte seriösa, men vinner dinners då och då, och allt från en kills, till 10 som mest har jag haft, även om det är ett tag sen, men hade 8 häromdan.
Men ibland kan man ju dö direkt 5ggr irad när man hoppar på hotdrops, vi har en i gänget som allt vill landa på såna... men ofta dör jag pga av inte kan plocka upp vapnena i tid, går ju inte plocka upp direkt ibland, och ibland spawnas det efter man sprungit förbi dom ! :/