Testpilot: Corsair K70 RGB MK.2

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: Corsair K70 RGB MK.2

Med Corsair K70 RGB MK.2 ligger fokus på Cherry MX-brytare och myriader av inställningar. Testpiloten "hunden" tar modellen på en provtur.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ett av de snyggaste tangentbord jag har sett. Dock så bytte jag från mekaniska brytare till membran av en anledning, så det blir pass på den för min del.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Så snyggt med vita tangenter och silvrig bottenplatta. Lyfter effekterna flera snäpp.
Hade det gått att få i silver med LP silentbrytare så hade jag nog varit villig att öppna plånboken.

Permalänk
Medlem

Vill se detta med TKL!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Rätt säker på att du lätt trycker dubbelt eller träffar tangenten bredvid osv när du skriver pga Cherry MX Speed är designade för just detta. Dvs att sitta och pressa tangenter extremt snabbt utan att släppa upp dem mycket alls innan de kan pressas ner igen. Går liksom att "hoovra" runt aktiveringspunkten och få extremt snabba klick. Finns spel där folk vill kunna göra detta tydligen Inte speciellt super att skriva med dock pga de är så lätta att pressa ner osv.

MX Brown kör jag i ett lite äldre K70 och de är den perfekta mixen mellan spelande och skrivande för mig. Älskar dessutom K70. Tycker det är ett utmärkt tangentbord.

MX Brown har en Taktil "bump" i tangenten när den aktiveras och tangenterna är inte så lätta att pressa ner att man slinter höger och vänster och råkar få med sig fel tangenter när man sveper med fingrarna över tangenterna. Men det är inte snabbt, utan pressar jag ner en tangent måste den släppas upp hela vägen innan den kan tryckas ner igen mer eller mindre. Än så länge inte stött på situationer i spelen jag lirar där detta gett mig problem dock och jag har alltid gjort så ändå så jag älskar dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Inaktiv

Störde mig själv på Corsairs löjligt tjocka tangentbordssladd ända sedan mitt första K60 från många år bakåt i tiden nu. Har även saknat det supersköna handlovsstödet från de tidiga K-seriens tangentbord, som alltid gjorde det en barnlek att hitta WASD utan att behöva titta. I de senare modellerna verkar de även ha dumpat de kurvade tangentbordstopparna, som åter igen var ett stort lyft för ergonomin.

Som tur är hade jag en uppsättning med äldre toppar jag köpt tidigare med ett separat handlovsstöd som jag använde med ett äldre K70 jag numera pensionerat. Mycket pga den feta, löjligt otympliga sladden, men även en litet dåligt avgraderad aluminiumplåt på ovansidan. Den är inte riktigt skarp nog att skära fingertopparna, men inte så långt ifrån tyvärr. Bristande kvalitetskontroll på fabriken i Kina skulle jag tippa...

Använder numera en K68 RGB istället med en normal tangentbordssladd - dock då utan USB-genomföring. Ska det verkligen vara så svårt att peta i ett nav med en eller två portar på? Borde ju inte kosta ens en tia i extra hårdvara, och det är ju så praktiskt dessutom.

Önskar att mitt K68 gått att få med bruna brytare för lite stuns i, istället för de fjösiga mx red som sitter där nu. Tjaja. Man kan inte få allt här i livet...

Dessutom, iCue måste ju vara en av de mest aggressivt svårbegripliga mjukvaror jag någonsin försökt mig på att använda, tyvärr. Det är som att de gått in för att göra en så dålig programvara de bara kan, tråkigt nog. Ughhh. Femtio klick bara för en så enkel sak som att kolla batterinivån i mitt trådlösa headset, och man kan inte se nivån alls om den laddar. Rena snurren, och aldrig har de fixat detta heller.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut till Julafton

Permalänk
Medlem
Citat:

Något som hela tiden händer är att jag skriver fel, främst får jag dubbla tecken eller missar tangenten för att istället skriva den bredvid. Kanske handlar det om vana, men jag byter mellan olika tangentbord även på jobbet och olika datorer hemma utan problem.

Inte bara jag som stör mig på det då. Det verkar vara något med just dessa tangentbordslayouter som resulterar i fler felstavningar. Hmmmm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Så snyggt med vita tangenter och silvrig bottenplatta. Lyfter effekterna flera snäpp.
Hade det gått att få i silver med LP silentbrytare så hade jag nog varit villig att öppna plånboken.

de sku ju komma det ! 🤪

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhonekri:

de sku ju komma det ! 🤪

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hittade dessvärre inte det. Vita/silvriga tangentbordet kan man bara få i Speed och mx red och fullhöjds-tangenter.
LP- tangenterna verkar bara gå att få i svart.
Och silentbrytarna verkar också bara gå att få fullhöjd svart.
Källa corsairs hemsida.
Men då ser tangentbordet ut precis som mitt nuvarande och det finns ingen anledning att byta upp sig.

Permalänk
Medlem

Snyggt med vita tangenter, men personligen skulle jag skita ner dem på en kvart.

Permalänk
Testpilot

Ledsen för min frånvaro, missade att artikeln blev publicerad.

Skrivet av Zemlan:

Rätt säker på att du lätt trycker dubbelt eller träffar tangenten bredvid osv när du skriver pga Cherry MX Speed är designade för just detta. Dvs att sitta och pressa tangenter extremt snabbt utan att släppa upp dem mycket alls innan de kan pressas ner igen. Går liksom att "hoovra" runt aktiveringspunkten och få extremt snabba klick. Finns spel där folk vill kunna göra detta tydligen Inte speciellt super att skriva med dock pga de är så lätta att pressa ner osv.Skickades från m.sweclockers.com

Jo de verkar ju vara designade för spelade främst så de kanske helt enkelt är svåra att skriva på.

Skrivet av anon132576:

Dessutom, iCue måste ju vara en av de mest aggressivt svårbegripliga mjukvaror jag någonsin försökt mig på att använda, tyvärr. Det är som att de gått in för att göra en så dålig programvara de bara kan, tråkigt nog. Ughhh. Femtio klick bara för en så enkel sak som att kolla batterinivån i mitt trådlösa headset, och man kan inte se nivån alls om den laddar. Rena snurren, och aldrig har de fixat detta heller.

Mjukvaran är så otroligt flexibel så det är nog svårt att få den lättförstådd. Men jag håller med, det krävs nästan en högskolekurs för att förstå sig på allt. Även om jag tyckte jag kollade igenom mycket så skrapade jag nog bara på ytan.

Skrivet av Dallebull:

Snyggt med vita tangenter, men personligen skulle jag skita ner dem på en kvart.

Tangenterna är av vit plast rakt igenom, det är inget tryck på en genomskinlig tangent, så det ska iallafall inte slitas bort. Upplevde inte att dom blev skitiga under tiden jag använt det iallafall.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]