För svag ström till grafikkortet?

Permalänk

För svag ström till grafikkortet?

Hej har införskaffat ett Asus TUF GAMING X570-PLUS moderkort och ett Corsair Vengeance 750 W 80+ Silver Certified Semi-modular ATX nätagg. Tänkte stoppa i ett Asus GeForce ROG Strix RTX 2070 OC om jag får tag på det under black friday för strax under 4000 kr.

Problemet jag har är att jag la i komponenterna i pcpartpicker och fick följande meddelande: Note:The Asus TUF GAMING X570-PLUS ATX AM4 Motherboard has an additional 4-pin ATX power connector but the Corsair Vengeance 750 W 80+ Silver Certified Semi-modular ATX Power Supply does not. This connector is used to supply additional 12V current to the motherboard. While the system will likely still run without it, higher current demands such as extreme overclocking or large video card current draws may require it.

Kommer jag få problem med denna kombination? Hade inte tänkt överklocka / särskilt mycket.

Permalänk
Medlem

Ett grafikkort får dra max 75W från moderkortet, resten måste det ta direkt från nätagget. Jag antar att pcpartpicker kanske menar att det kan bli problem om man har många grafikkort, för med bara ett grafikkort kommer det i alla fall inte vara något som helst problem. Den extra 4-pin kontakten är som sagt till för extrem överklockning av processorn.

Permalänk
Skrivet av perost:

Ett grafikkort får dra max 75W från moderkortet, resten måste det ta direkt från nätagget. Jag antar att pcpartpicker kanske menar att det kan bli problem om man har många grafikkort, för med bara ett grafikkort kommer det i alla fall inte vara något som helst problem. Den extra 4-pin kontakten är som sagt till för extrem överklockning av processorn.

Okej tack för snabbt svar!