SweClockers Julkalender 2019 är här!

Permalänk
Melding Plague

SweClockers Julkalender 2019 är här!

Fram med pepparkakor och glögg, för här blir det julkalender med nya kampanjer och tävlingar varje dag fram till julafton!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Klickar på "Gilla"!

Nu är det jul på riktigt!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Älskar denna tid, mycket trevligt!

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Acer 27" Predator XB271HU 165 Hz G-sync

Permalänk
Medlem

10,e året i rad att försöka vinna något. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Henrik-W:

Klickar på "Gilla"!

Nu är det jul på riktigt!

Skrivet av norzma:

Älskar denna tid, mycket trevligt!

God jul på er!

Skrivet av Vangen:

10,e året i rad att försöka vinna något. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Skam den som ger sig!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skäggig legend

WOHO! Nu är det jul på riktigt.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Hoppas på många tävlingar!

Permalänk
Medlem

Härligt hoppas på många bra erbjudande.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

10,e året i rad att försöka vinna något. 😁

Jag har slutat försöka, det är oftast den som ljuger bäst som vinner

Permalänk
Medlem

Härligt! Verkligen trevligt att ni håller på denna tradition

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Nu j*vlar är det dags att vinna något i år!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Som vanligt så går de inte tjuvkolla

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Är laddad! Rimmen är slipade och tangentbordet trimmat. Haha

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem

Är Facebook ett krav eller slussas man dit oavsett?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Är Facebook ett krav eller slussas man dit oavsett?

Fick inget om Facebook när jag gick in i kalendern.

Permalänk

Jag fick bara något felmeddelande när jag skickade in. Jag kan inte skicka igen då den säger att jag redan anmält mig, så jag antar att det funkade?

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

@Halldin @m4gnify @lord_moggo Facebook-rutan dyker först upp efter man har skickat in sitt bidrag. Det är absolut inget krav. Ni ska få upp en förfrågan om ni vill dela tävlingen på er Facebook-sida eller ej.

Just nu har vi dock lite tekniska problem med det momentet. Era bidrag räknas, de kommer in utan problem.

Permalänk
Medlem

MEN! Nu avslöjade ni ju vad som fanns i luckan redan i löpet. Snacka om att spoila

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

MEN! Nu avslöjade ni ju vad som fanns i luckan redan i löpet. Snacka om att spoila

Detta är ju värre än det var när någon spoilade GoT avsnitten när sista säsongen kom ut

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Började skriva, sedan ringde alarmet om att kakan i ugnen var klar, satte ut den på balkongen och gick och . Fick iväg mitt bidrag till 23:53 *puh*

Permalänk
Medlem

Varför är hårdisken i lucka nr begränsad till PS4:an?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Fatmajk:

Varför är hårdisken i lucka nr begränsad till PS4:an?

Den fungerar alldeles utmärkt till andra enheter och datorer också! Att den riktas mot Playstation 4 handlar enbart om marknadsföring.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

När brukar vinnarna tillkännages?

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av zojjz:

När brukar vinnarna tillkännages?

Generellt efter ett par dagar! Vinnarna presenteras i respektive lucka och kontaktas via mail.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

jag känner att jag vill ha ett förtydligende gällande produktnamn, i detta exempel: Define S2 Vision Blackout
räcker det att rimma på Define? eller får man rimma på vision? eller är det alltid det sista ordet som ska rimma, i detta fall blackout?
kan bli jobbigt att rimma på r.ex. rgb eller s24 såvida man inte går på uttal och inte bokstäver

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av issue:

jag känner att jag vill ha ett förtydligende gällande produktnamn, i detta exempel: Define S2 Vision Blackout
räcker det att rimma på Define? eller får man rimma på vision? eller är det alltid det sista ordet som ska rimma, i detta fall blackout?
kan bli jobbigt att rimma på r.ex. rgb eller s24 såvida man inte går på uttal och inte bokstäver

Det viktiga är att det faktiskt går att utröna vilken produkt som avses. Att till exempel bara skriva "Define" säger inte mycket då det finns många Define-chassin. Tävlingen ska ändå vara ett prestationsmoment, så att det är jobbigt låter ändå bra i mina öron.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det viktiga är att det faktiskt går att utröna vilken produkt som avses. Att till exempel bara skriva "Define" säger inte mycket då det finns många Define-chassin. Tävlingen ska ändå vara ett prestationsmoment, så att det är jobbigt låter ändå bra i mina öron.

Jobbigt var en underdrift,
nästa gång tar jag hellre gift.
Vet inte om jag satt en kvart eller fem,
om jag inte vinner så vet jag inte vem.

Nu har det gått ytterligare en kvart,
och själen min har blivit svart.
För när jag lucka ett, två och tre öppnade,
kanske ni hörde hur jag skrumpnade.
Bidragen där fick mig att svimma,
hur kan någon så bra rimma?

Visst var det lite roligt att i orden påta,
men nu måste jag trots det gå och gråta.
Hoppas att jag i alla fall av sömnen kan njuta,
undra förresten om man domarn går att muta?

Jag tänker förstås inte muta någon men jag blev ändå lite nyfiken på vem/vilka som är domare i tävlingarna. Är det folket bakom Sweclockers och/eller det sponsrande företaget (för jag antar att vinsterna är sponsrade)?

Permalänk

@jacob de va lite synd redan skickat in mitt bidrag ju:

They DEFINE me as the VENTURI effect,
DYNAMIC is more correct..
When i approaches the local speed of sound,
Still am more SILENT and cool then the FRACTAL DESIGN,
Im controlling things like ION channel movement,
My DNA strings will give it huge improvement.
Need to keep my FOCUS to the CORE,
Otherwise the PRISMA will start a war,
To the sight i seeing, whats the meaning,
Eating me up from inside cause of my modify effector,
Loading up, killing myself with MESHIFYed bullet from my VECTOR!

Mister Radikal - 0100000101001001

spelade in texten på ett beat
Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Trunk:

Jobbigt var en underdrift,
nästa gång tar jag hellre gift.
Vet inte om jag satt en kvart eller fem,
om jag inte vinner så vet jag inte vem.

Nu har det gått ytterligare en kvart,
och själen min har blivit svart.
För när jag lucka ett, två och tre öppnade,
kanske ni hörde hur jag skrumpnade.
Bidragen där fick mig att svimma,
hur kan någon så bra rimma?

Visst var det lite roligt att i orden påta,
men nu måste jag trots det gå och gråta.
Hoppas att jag i alla fall av sömnen kan njuta,
undra förresten om man domarn går att muta?

Jag tänker förstås inte muta någon men jag blev ändå lite nyfiken på vem/vilka som är domare i tävlingarna. Är det folket bakom Sweclockers och/eller det sponsrande företaget (för jag antar att vinsterna är sponsrade)?

Det beror på lucka (eller vilken tävling som helst på SweClockers, för den delen). Ibland vill vår samarbetspartner vara den som väljer ut vinnaren och ibland får vi göra det.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Grattis till de tre första vinnarna. Bra bidrag

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB