Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

@Specias: Jag köpte en 144Hz IPS 1ms skärm för 3200kr på Amazon.de i höstas. 27 tum däremot.

Vilken modell?

Permalänk
Medlem

@Stidt-O: Acer Nitro VG270UP. Kostade 3400 men jag klagade på den i chatten och fick tillbaka en tvåhundring.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 | Corsair Vengeance RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | Intel 510 120GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14 | Windows 11 Pro

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av anon36896:

Netonnets lagershop på Backaplan i Göteborg ska ”flytta”, vilket antagligen låter snyggare än ”stänga” eftersom man inte öppnar någon ny butik utöver de två befintliga butikerna i Göteborg.

Netonnet lockar med följande rabatter:
* 50 % på tillbehör. Illustreras med en bild på en USB-kabel.
* 40 % på fyndvaror. Illustreras med en bild på ett par hörlurar, en telefon/surfplatta och en smartwatch.
* 30 % på ”övrigt”. Illustreras med en bild på en utegrill så frågan är om det gäller några av de produkter de flesta som läser den här tråden är intresserade av …?
”Rabatten dras i kassan. Lagershoppen har öppet till och med 12/1 eller så långt lagret räcker.”

En inte alltför vild gissning är att de dyraste och mest attraktiva produkterna redan har flyttats och därför inte omfattas av rean.

Var fick du infon? Går det att använda presentkort i butiken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Netonnets lagershop på Backaplan i Göteborg ska ”flytta”, vilket antagligen låter snyggare än ”stänga” eftersom man inte öppnar någon ny butik utöver de två befintliga butikerna i Göteborg.

* 40 % på fyndvaror. Illustreras med en bild på ett par hörlurar, en telefon/surfplatta och en smartwatch.
* 30 % på ”övrigt”. Illustreras med en bild på en utegrill så frågan är om det gäller några av de produkter de flesta som läser den här tråden är intresserade av …?
”Rabatten dras i kassan. Lagershoppen har öppet till och med 12/1 eller så långt lagret räcker.”

En inte alltför vild gissning är att de dyraste och mest attraktiva produkterna redan har flyttats och därför inte omfattas av rean.

Jag var där idag och kan säga att det var väldigt utplockat. Finns inte mycket kvar. Gammla prylar som de knappt fått krängt av på BF och eller mellandagsrean.

Åk gärna dit men ha ej för höga förväntningar. Jag tror de stänger butiken då stora delar av Backaplan skall byggas om/bli bostäder.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PuMaH:

Var fick du infon? Går det att använda presentkort i butiken?

I ett e-postmeddelande från Netonnet.
Det innehöll ingen info om det går att använda presentkort, men varför skulle det inte funka? Det är ju Netonnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Jag var där idag och kan säga att det var väldigt utplockat. Finns inte mycket kvar. Gammla prylar som de knappt fått krängt av på BF och eller mellandagsrean.

Åk gärna dit men ha ej för höga förväntningar. Jag tror de stänger butiken då stora delar av Backaplan skall byggas om/bli bostäder.

Den skall stängas japp. Källa: frågade personal på järnbrottet någon månad sedan när två personal pratade om det.

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Åkte dit och kollade, men utförsäljningen började för en vecka sen så det är väldigt utplockat.

Vill man fynda deras "Mission" grejer så finns det fortfarande gott om dem, inkl stolar.
Sneglade lite på en laptop med geforce 1050 i fyndhörnan, men den var borta när jag gick andra varvet.

Fyndhörnan verkar som de fyller på med grejer fortfarande så där kan man nog hitta fynd eftersom det är 40% till på priset.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på bra erbjudande för 2.5 SSD? 256gb eller mer.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Tack som fan! Efter en lång promenad i butiken och lite frustration över att inte funnit något värt att köpa förutom några billiga usb-c kablar så började jag kolla på hemsidan, och märkte att det fanns en Oneplus 7 pro med 8gb ram & 256gb. Blev ett givet spontanköp då jag ändå var nära att köpa antigen 7t eller 7 pro oavsett!

Blev ett pris på 5390 kronor istället för 7590 kronor på Elgiganten 🥰

Permalänk
Medlem

Tog en vända till på netonnet.

163kg briketter och en igrill 2

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Allvarligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Allvarligt?

Japp, går åt en del

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Måste även jag rekommendera folk att åka förbi netonnet på backaplan idag. De sa till mig i morse att det var sista dagen dom har öppet idag. Rean är löjligt bra: 70% på fyndvaror, 50% på ALLT annat i butiken. Fyndvarorna är det ej öppet köp på men det är det på det andra. Garanti som vanligt på ALLT!. l igår fick jag tag på en moccamasterbryggare med termos kanna för 250 spänn.

Fyndvarorna fylls på efter hand. Jag var där i morse och medans jag stod i informationsdisken och väntade kom personal bärandes på två fyndlaptops (2095 kr samt 1468 kr för dessa efter rabatt. )som jag haffade på studs med 70% rabatt. Kolla även hemsidan, det mesta av fynd varorna som det står finns i deras lager där finns även i butik fortfarande... Eller gjorde iallafall kl 10 idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Idag är det 50% på allt och 70% på fyndvarorna.

Skrivet av Xenu:

Tack som fan! Efter en lång promenad i butiken och lite frustration över att inte funnit något värt att köpa förutom några billiga usb-c kablar så började jag kolla på hemsidan, och märkte att det fanns en Oneplus 7 pro med 8gb ram & 256gb. Blev ett givet spontanköp då jag ändå var nära att köpa antigen 7t eller 7 pro oavsett!

Blev ett pris på 5390 kronor istället för 7590 kronor på Elgiganten 🥰

Jag var där och kollade strax efter öppning idag, fanns en sådan Oneplus Almond kvar, han tog fram den, men den var reserverad enligt datorn sa grabben där...hur man nu kunde göra det. Så reserveraren fick då 50% på den idag, den är nu "ej i lager". Själv fick jag i alla fall en S10e för 3000, så får vara riktigt nöjd. Sen spontanköpte jag en Motorola Moto G8 Plus till mor för 800 spänn (returex, så 70%).

Fanns ett par logitech tangentbord, G513, G613, ett G915, ett fåtal corsair möss och headset. Ett fåtal moderkort, gamingstolar, några enklare laptops i låda, enstaka enkla stationära. Länge stod en Hitachi Oled 55a där ensam, sen hade något förbarmat sig över den, bara 5000 spänn liksom. Annars tomt på TV.

Det var generellt rätt dålig koll på vad som fanns bakom disk så att säga. Jag frågade om flera grejer som stod som "i lager", och dom gick och letade och kom tillbaka tomhänta.

Visa signatur

|| Ryzen 7800X3D || Sapphire RX 7900XT Pulse Gaming OC || Gigabyte B650M Gaming X AX || 2x16 GB Corsair Vengeance RGB EXPO DDR5 6000MHz CL30 || Goodram PX600 2TB || WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM850x || Corsair iCUE H100i Elite LCD XT || Lian Li O11D EVO RGB || 2x Samsung Odyssey OLED G6 G60SD 27" ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trilsk:

Måste även jag rekommendera folk att åka förbi netonnet på backaplan idag. De sa till mig i morse att det var sista dagen dom har öppet idag. Rean är löjligt bra: 70% på fyndvaror, 50% på ALLT annat i butiken. Fyndvarorna är det ej öppet köp på men det är det på det andra. Garanti som vanligt på ALLT!. l igår fick jag tag på en moccamasterbryggare med termos kanna för 250 spänn.

Var det den där enkopps-modellen? Skulle inte ha något emot en sådan för 250kr om man inte bott i fel del av Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Var det den där enkopps-modellen? Skulle inte ha något emot en sådan för 250kr om man inte bott i fel del av Sverige.

Nope det var en sån med en riktigt termos kanna. Ska finnas en kopps som fynd dock enligt hemsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trilsk:

Nope det var en sån med en riktigt termos kanna. Ska finnas en kopps som fynd dock enligt hemsidan.

Ah, skulle inte vara fel med en sådan heller, men vet inte om det är värt 4-5 timmar enkel väg att chansa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Ah, skulle inte vara fel med en sådan heller, men vet inte om det är värt 4-5 timmar enkel väg att chansa.

Hehe, det var ett väldigt trevligt pris för en helt fungerande moccamaster laptopsen jag fick tag på var inte fy skam dom heller

Permalänk
Medlem

Körde ändå förbi backaplan på morgonen så svängde in för att kolla netonnet ifall det fanns något mer kul som dykt upp i något hörn, men nu är det stängt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard.Carlsson:

Produkt: My Book Desktop 8 TB External Hard Drive

Pris: EUR 146,01 inklusive frakt och svensk moms.

Länk: https://www.amazon.de/gp/product/B01LWVT81X/ref=ppx_od_dt_b_a...

Enkelt att plocka ur disken och köra som vanlig intern. Rullar fint i min unraid server.

Tänk på att det är WD re-certified hard drive. Står en bit ner i beskrivningen. Har du koll på SMART-datan från den? Hade varit intressant att se den från första uppstarten.
Har ingen aning vad de gör med de re-certified-diskarna. Om det är ny disk i kabinetten eller annat som fixats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pake:

Tänk på att det är WD re-certified hard drive. Står en bit ner i beskrivningen. Har du koll på SMART-datan från den? Hade varit intressant att se den från första uppstarten.
Har ingen aning vad de gör med de re-certified-diskarna. Om det är ny disk i kabinetten eller annat som fixats.

Det märkliga är att det står bara så på engelska, inte på tyska (med reservation för att min tyska är ganska bristfällig).

Jag köpte två för ett drygt år sedan och körde långa skriv- och lästester på dem utan anmärkning, därefter har de suttit i min Microserver.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpaatkins:

Lokala Ica Maxi Ängelholm, säkert andra, har Creative Soundblaster Roar Pro för 799 kr.

Närmsta på prisjakt är 2900 kr från cdon, men det kan ju inte stämma, det är en relativt gammal högtalare, från 2015.

Amazon har den för 70 dollar.

Varning för denna. Har ett extremt högljutt bakgrundsbrus som hörs igenom även på högre volymer. Ett känt problem med modellen. Åkte tillbaka till butiken direkt.

Permalänk
Medlem

Några intressanta erbjudanden på android telefoner? Såg att comhem hade p30 pro för 4500 och p30 lite för 2000 men var typ 4-6 veckor leveranstid på pro och iom att det är med ett abonnemang så börjar distansköpslagen löpa när man antecknade abonnemanhet tror jag? Ej säker

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Skrivet av psicotec:

Varning för denna. Har ett extremt högljutt bakgrundsbrus som hörs igenom även på högre volymer. Ett känt problem med modellen. Åkte tillbaka till butiken direkt.

Oj då, märkligt att inga recensioner har sagt något om det! Be warned!

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpaatkins:

Oj då, märkligt att inga recensioner har sagt något om det! Be warned!

Jag håller med, hittade dock en recension som nämner ”white static hissing noise” på systermodellen som inte heter Pro.
https://newatlas.com/sound-blaster-roar-2-review/40192/

När man pausar musik/spel etc så går den in i ett idle-läge efter ca fem sekunder och blir då tyst. Dock bara över bluetooth. Har man den kopplad via ljudsladd till datorn så brusar den konstant tills man stänger av den. Överdrev kanske en aning när jag sa att den låter extremt högt, men bruset överröstade fläktljudet från datorn och blev väldigt störande i ett annars tyst rum. Synd på en annars bra produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psicotec:

Jag håller med, hittade dock en recension som nämner ”white static hissing noise” på systermodellen som inte heter Pro.

När man pausar musik/spel etc så går den in i ett idle-läge efter ca fem sekunder och blir då tyst. Dock bara över bluetooth. Har man den kopplad via ljudsladd till datorn så brusar den konstant tills man stänger av den. Överdrev kanske en aning när jag sa att den låter extremt högt, men bruset överröstade fläktljudet från datorn och blev väldigt störande i ett annars tyst rum. Synd på en annars bra produkt.

Vet du om det är likadant med USB-koppling till dator?

Permalänk
Skrivet av draanexle:

Några intressanta erbjudanden på android telefoner? Såg att comhem hade p30 pro för 4500 och p30 lite för 2000 men var typ 4-6 veckor leveranstid på pro och iom att det är med ett abonnemang så börjar distansköpslagen löpa när man antecknade abonnemanhet tror jag? Ej säker

Nä den distansköpslagen gäller från när man mottagit paketet väl? Annars hade företagen kört det hela tiden. "sorry, försening"

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av psicotec:

Mm, men det är alltid lite bakgrundsbrus med Bluetooth tills man spelar musik. Bra info 7 vilket fall som helst! Minns du om man kunde ladda roar Pro med usb eller var det endast via nätverkskabel?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpaatkins:

Mm, men det är alltid lite bakgrundsbrus med Bluetooth tills man spelar musik. Bra info 7 vilket fall som helst! Minns du om man kunde ladda roar Pro med usb eller var det endast via nätverkskabel?

Har för mig att den enbart tog laddning via nätkabel.

Permalänk
Skrivet av psicotec:

Har för mig att den enbart tog laddning via nätkabel.

ok, tackar!

Visa signatur