22
Jag vill påpeka att Webhallen sa i mailet att man ska välja företagspaket, men av alla returer jag nånsin gjort var Webhallen överlägset otydligast. Alla andra har skickat med en retursedel, det gjorde inte Webhallen, utan skrev bara mitt i mailet på en rad att "välja tillägget företagspaket", inte alls tydligt.
Så medan Webhallen gjorde rätt för sig rent tekniskt tycker jag de gör ett riktigt dåligt jobb för sina kunder i den biten, speciellt för någon som inte kan/är så erfaren med post.
Att jag inte sparade kvittot är ingen jätte big deal, jag var rätt säker på att de hade kvar köpet i registret, vilket visade sig vara fallet. Jag stör mig däremot som sagt på att Webhallen var så otydliga med vad jag ska göra. Och då menar jag inte att instruktionerna i sig är otydliga, men snarare att de inte lade betoning på att det är företagspaket, de skrev det lite mitt i mailet utan någon särskild utstickning.
Bara som exempel vad jag menar, faktumet att du ska välja företagspaket borde ju stå längst upp, det borde vara typ det första man läser. Det är lika viktigt som mottagaradressen. Ni kanske tycker det är irrelevant men människor är lata, när jag läste mailet så var tankeprocessen något i stil med
"Ok här är adress för mottagare och här är länk till blanketten, bra. Då skriver jag ut det och postar hos ombudet."
Och där tar det slut, för i det tillfället tänker ju jag att jag har allt jag behöver, mottagaren och ångerblanketten. Det är lätt att säga att "men du vet väl att du ska välja företagspaket" men som sagt hade jag i det tillfället inte behövt göra det innan, och som en 22-åring har jag inte postat mycket som ni kan förstå, så jag hade inte vetskapen om att företagspaket var ett tillägg. Hjärnan gillar mönster och genvägar, så jag läste mailet som alla andra returmail jag fått från företag; kolla efter mottagaradress och skriv ut ångerblanketten/retursedel. Så jag gjorde samma sak här, och i detta fallet räckte det ju inte men jag visste inte att det var fallet, för jag har ju levt i tron att ombudet bara fixar det.
Som sagt är inte detta en ursäkt, men jag hoppas ni kan ha lite empati för min situation, med den erfarenhet jag hade innan detta så tycker jag att de val osv jag gjort är rätt så rimliga. Min åsikt i alla fall. Jag hoppas detta klarnar upp lite så ni förstår hur jag tänkte osv. Jag brukar vara ordentlig när jag läser avtal och sådant, men denna gången tog min lata sida över.