Permalänk
Medlem

Intel i7 6700

Hej,

Jag säljer min intel i7 6700 pågrund av uppdatering. Kan även bytas emot i5 6600k eller i5 7600k med pengar mellan. Vi kör en budgivning, jag bestämmer sen om ja tycker den kommer upp i rätt pris.

Nypris på cpun idag ligger på 3700kr. Köpare står för frakt med postnords skicka lätt 65kr.

Mvh

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Skrivet av JohanFlodqvist:

"nypriset" idag är ganska inaktuellt med tanke på att produkten har utgått och knappt säljs längre. Bara det faktum att priset du hittat på K-modellen (som både är högre klockad och olåst) är 300kr billigare än icke-K modell, borde säga en hel del om hur orelevant priset är. För övrigt får i7-6700 storstryk av en i5-9400f som ny kostar 1725kr.

Permalänk
Medlem

@galenmyra: jag är helt med dig, men jag fick så jäävla mycket skit sist jag påpekade det i en liknande annons så jag tänkte att jag höll mig till att priset var direkt fel (ötver att det är irrelevant och missvisande med tanke på vad senaste generationens processorer till samma sockel kostar).

Visa signatur

Johan Flodqvist

Permalänk

@JohanFlodqvist: priset du referera till var dock K-modell, i annonsen är det i7-6700

Permalänk
Medlem

Du länkar en K modell. Sen spelar det ingen roll, ska du köpa en begagnad 6600k tex så får du betala 2000kr så är det bara gilla läget. Ja en i5 9400f är väl självklart bättre? det är en 9e gen, men den passar inte i ett z170 moderkort. Lägg på ett K på i5 6700 så är 9400f inte så kaxig eller varför inte en i7 7700k då kan man gräva ner 9400f cpun.

Sluta diskutera i tråden också den är till för bud eller frågor.

Permalänk

en i5-6600k går absolut inte för 2000kr, iaf inte här på sweclockers, här kan du räkna med att få kanske 800-900kr för den. Och ungefär samma värde för en i7-6700 (utan K). Ingen kommer betala överpriser på flera tusentals kronor bara för att cpun är till en gammal socket, då kan man ju lika gärna köpa nytt moderkort och cpu för nästan samma pengar och få bättre uppgraderingsmöjligheter och 3 års garanti på köpet.

Varför skulle man lägga k ett på 6700? det är ju en helt annat cpu med annan klockfrevensk och andra funktioner, då är det ju isf mer relevant att jämföra i7-6700k med i5-9600k, och då får återigen i7-6700k storstryk. Men det är ju inte en K modell du säljer, så det är ju helt orelevant att ens ta upp.

om du inte vill fortsätta diskutera i tråden så är det ju bara att sluta, jag kommer nog fortsätta svara på fullständigt absurda påståenden som att en i5-6600k skulle vara värd 2000kr, vore rätt tråkigt om någon stackare faktiskt trodde på det.

Permalänk
Medlem

En 6600k går för mellan 800 och 1000kr på tradera. Hur jag vet det beror på att jag precis köpt en därifrån för just det priset och följt ett antal budgivningar. En 6700 icke K skulle jag säga är värd kring 1200-1300:- det är iallafall vad folk tenderar till att max kunna betala för den, inte mer.

Nypris på äldre gens cpu:er är faktiskt helt orellevant då priset aldrig sänks på cpu:er i butiker mig veterligen utan de slutar bara säljas. Sen finns det exemplar kvar som butikerna inte rear ut (brukar främst vara en del obskyra butiker på nätet). Vilket gör att man kan köpa senaste gen för samma pris som en överbliven äldre gen cpu. Vem som helst förstår ju dock att ingen går och köper denna äldre gen för samma pris som de för senaste gen cpu för.

Permalänk

priser på tradera ligger dock generellt sätt högre än de gör på sweclockers då många känner sig väldigt trygga med deras omdömessystem och strukturerade annonssystem, så du kan inte utgå ifrån exakta priser på tradera när du värderar på sweclockers, dessutom är de flesta av sweclockers användare ganska kunniga innom överklockning vilket också gör att låsta cpuer tenderar värderas lägre här än vad dom kanske hade gjort på andra sidor med mer "vanliga" användare, så en i7-6700 är nog inte värd riktigt 1200-1300 här på swec, kanske 800-1000kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av galenmyra:

en i5-6600k går absolut inte för 2000kr, iaf inte här på sweclockers, här kan du räkna med att få kanske 800-900kr för den. Och ungefär samma värde för en i7-6700 (utan K). Ingen kommer betala överpriser på flera tusentals kronor bara för att cpun är till en gammal socket, då kan man ju lika gärna köpa nytt moderkort och cpu för nästan samma pengar och få bättre uppgraderingsmöjligheter och 3 års garanti på köpet.

Varför skulle man lägga k ett på 6700? det är ju en helt annat cpu med annan klockfrevensk och andra funktioner, då är det ju isf mer relevant att jämföra i7-6700k med i5-9600k, och då får återigen i7-6700k storstryk. Men det är ju inte en K modell du säljer, så det är ju helt orelevant att ens ta upp.

om du inte vill fortsätta diskutera i tråden så är det ju bara att sluta, jag kommer nog fortsätta svara på fullständigt absurda påståenden som att en i5-6600k skulle vara värd 2000kr, vore rätt tråkigt om någon stackare faktiskt trodde på det.

Lika orelevant som att jämföra en 6e gen 6700 med en 9e gen 9400 sen pratar du klockning, what? Har sysslat. Med det sen amd duron kom hade du en dator då? Kommer inte skriva mer du förstörde tråden med ditt första inlägg gå tillbaka och läs.

Permalänk
Medlem

@Deeps87: skulle nog ändå vilja säga att ansvaret ligger på dig när du försöker vilseleda köpare genom att lägga ut det fullkomligt irrelevanta nypriset på en så pass gammal CPU.

Visa signatur

Johan Flodqvist

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

@Deeps87: skulle nog ändå vilja säga att ansvaret ligger på dig när du försöker vilseleda köpare genom att lägga ut det fullkomligt irrelevanta nypriset på en så pass gammal CPU.

Vill inte vilseleda någon, bara bekräfta vad nypris är. Sen är det väldigt konstigt att dom prissätter så men det är väl för att det inte alltid är lika lätt få tag i äldre delar, ja jag vet inte.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

Vart i Västra Götaland finns processorn?
Intresserad av byte mot min i5 6600K?

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Slut diskuterat är någon intresserad av att köpa kom med ett bud.

Permalänk

@Deeps87: Vart i Västra Götaland finns processorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rabbalshede:

@Deeps87: Vart i Västra Götaland finns processorn?

Åmål

Skickades från m.sweclockers.com