Permalänk
Medlem

Webbhotell - något bättre

Hej.

Jag ska sätta upp en wordpressite för ett mindre samhälle. Inga konstigheter. Några plugins med länkar, kartor etc.
Jag undrar om någon kan säga om det är märkbar skillnad i tillförlitlighet mellan olika webbhotell och om det finns något att rekommendera.
Jag har sedan många år en mindre föreningssite (4-5000 besök/år) på 24-7 webhosting som blev Space2U som nu köpts av Loopia. Jag har är nöjd med dem och de har en vänlig och ganska snabb support. Känner dock att jag vill lyssna efter andra erfarenheter innan jag rekommenderar hotell för den nya.
Vi snackar Småland = Vi bryr oss om priset (om det nu måste kosta något

Tacksam för synpunkter.
/chris

Permalänk
Medlem

”Webhotell” är ingen standard.. vad har ni för krav/förväntningar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jchris:

Hej.

Jag ska sätta upp en wordpressite för ett mindre samhälle. Inga konstigheter. Några plugins med länkar, kartor etc.
Jag undrar om någon kan säga om det är märkbar skillnad i tillförlitlighet mellan olika webbhotell och om det finns något att rekommendera.
Jag har sedan många år en mindre föreningssite (4-5000 besök/år) på 24-7 webhosting som blev Space2U som nu köpts av Loopia. Jag har är nöjd med dem och de har en vänlig och ganska snabb support. Känner dock att jag vill lyssna efter andra erfarenheter innan jag rekommenderar hotell för den nya.
Vi snackar Småland = Vi bryr oss om priset (om det nu måste kosta något

Tacksam för synpunkter.
/chris

Om du inte behöver support via telefon 24/7 utan nöjer dig med chat och mail så skulle jag rekommendera www.one.com. Å andra sidan så spelar det ingen roll att de saknar telefonsupport, för du behöver antagligen aldrig använda den Har haft dem +10 år aldrig behövt använda supporten för något annat än sådan jag själv funderar på rent praktiskt.

Vet ej hurvida de räknas som billiga men...jag betalar ca 500 kr/ år (lade till backup för +250 kr/år typ).

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garmzon:

”Webhotell” är ingen standard.. vad har ni för krav/förväntningar?

Skickades från m.sweclockers.com

Bra upptid. Bra svarstider. Lågt pris. Bra support. Vi ska köra en egen wp-installation. Vi förväntar inte några stora volymer.
Eftersom det är en site för ett samhälle är det viktigt, åtminstone säsongsvis, att nedtider är korta och det är sådana historiska erfarenheter jag är ute efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jchris:

Vi ska köra en egen wp-installation

Då vill du inte ha ett webhotell...
Du letar efter en VPS eller AWS tjänster.

OVH har bra priser på små VPSer med bra prestanda och europeiska servrar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Om du inte behöver support via telefon 24/7 utan nöjer dig med chat och mail så skulle jag rekommendera www.one.com. Å andra sidan så spelar det ingen roll att de saknar telefonsupport, för du behöver antagligen aldrig använda den Har haft dem +10 år aldrig behövt använda supporten för något annat än sådan jag själv funderar på rent praktiskt.

Vet ej hurvida de räknas som billiga men...jag betalar ca 500 kr/ år (lade till backup för +250 kr/år typ).

Undvik one.com, de är inte snabba någonstans.
Vi har dem i vår förening och de är riktigt dåliga.
Loopia är ljusår bättre, men du nämner space2u och de är nu dotterbolag eller har de uppgått i Loopia?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skit i wotdpress och egen hosting, kör squarespace

Permalänk
Medlem

@Dem8n:
har aldrig haft problem iaf och de har svarat på frågorna inom 5 minuter varje gång, chat då. Men om är beroende av webben typ webshop etc så bör man inte använda dem, utan då betalar man mer och får telefonsupport. Men i TS sammanhang så känns det som att det är kanske inte nödvändigt om man vill spara pengar.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Skit i wotdpress och egen hosting, kör squarespace

Det är nog smidigt men blir man inte låst till en leverantör då och måste göra om hela sidan från grunden om man byter?

Visa signatur

RAID is not a backup

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jpau94:

Det är nog smidigt men blir man inte låst till en leverantör då och måste göra om hela sidan från grunden om man byter?

Man kan säkert exportera, men varför skulle man vilja byta? SaaS klår ju self hosting alla dar i veckan.

Permalänk

@jchris: Har testat IP-Nordic själv. Riktigt nöjd, särskilt deras service. Bra priser också. Som nämnts tidigare så ska one.com undvikas. Har haft dessa innan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jchris:

Hej.

Jag ska sätta upp en wordpressite för ett mindre samhälle. Inga konstigheter. Några plugins med länkar, kartor etc.
Jag undrar om någon kan säga om det är märkbar skillnad i tillförlitlighet mellan olika webbhotell och om det finns något att rekommendera.
Jag har sedan många år en mindre föreningssite (4-5000 besök/år) på 24-7 webhosting som blev Space2U som nu köpts av Loopia. Jag har är nöjd med dem och de har en vänlig och ganska snabb support. Känner dock att jag vill lyssna efter andra erfarenheter innan jag rekommenderar hotell för den nya.
Vi snackar Småland = Vi bryr oss om priset (om det nu måste kosta något

Tacksam för synpunkter.
/chris

Jag har testat på väldigt många webbhotell. Det låter som att du vill ha nåt snabbt och stabilt med bra support och lågt pris. Då skulle jag rekommendera Inleed. Superbilligt (19 kr/månad), snabba servrar och en kundsupport som svarar efter supporttiden.

Annars finns Beebyte också. De verkar fokusera på hastighet och är jättebra. De är också billiga (åtminstone inte de dyraste) (119 kr/månaden) men man kan bara ha fem webbsidor hos dem.

Permalänk
Medlem

Tack för alla förslag och synpunkter

Jag har kollat på alla och tycker flera är intressanta. En del av dem kände jag inte till sedan tidigare.
Jag har valt att tills vidare ligga kvar på Space2U som jag känner till och jag vet har en hjälpsam support. Jag håller dock, tack vare er, flera dörrar öppna inför framtiden, eller åtminstone på glänt
Glad vår!
/chris

Permalänk
Medlem

Inleed är billiga och bra. Om du vill ha webbhotell så kan jag rekommendera deras Webbhotell Prime. Bra kundtjänst också. Oderland är ett annat bra alternativ om du vill ha ett svenskt webbhotell. Jag gillar annars Cloudways och Vultr för Wordpress-sajter. Billigt och bra prestanda.