Permalänk

Hunt: Showdown

Hej!

Söker svenskar som spelar Hunt: Showdown, har spelat några rundor i det med randoms.

Vore roligt o köra med mic!

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk

Har funderat på att köpa det.
Är det värt det? Vad tycker du om detta spel?

Permalänk
Medlem

Jag köpte det idag, helt klart värt sina 220kr

Bra gameplay, mycket bra miljöer och helt okej grafik.

Jag saknar dock att man inte kan använda en chat med sina medspelare.

Permalänk
Medlem

Fanns tydligen en chat

Via <enter> så kan man skriva till andra.

Permalänk
Medlem

Testkörde precis en stund men blev headshotad ett par gånger i solo när jag försökte mig på uppdragen.

Miljön var störtskön med riktigt udda filurer

Men det störde mig enormt hur dåligt ljudet var och hur svårt det var att lokalisera var ljud kom ifrån.

Körde ca 1.5h och avinstallerade det sedan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spelet är bra, vissa problem med hur game play är uppbyggt, sedan vet jag inte hur det är nu men var mycket hackers förut iaf som gjorde spelet typ ospelbart.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Testkörde precis en stund men blev headshotad ett par gånger i solo när jag försökte mig på uppdragen.

Miljön var störtskön med riktigt udda filurer

Men det störde mig enormt hur dåligt ljudet var och hur svårt det var att lokalisera var ljud kom ifrån.

Körde ca 1.5h och avinstallerade det sedan

Skickades från m.sweclockers.com

Tråkigt

Jag är uppe i level 11 nu. Ganska så viktigt att smyga verkar det som. Undvika att gå loss för mycket med skjutvapen på de monster som finns utan ta ned dem med kniv istället. Annars röjer du din position snabbt och andra hunters kan skjuta dig.

I början var jag tveksam men nu efter några timmar så gillar jag det mycket mer

Permalänk
Medlem

Men är det bara jag som upplever ljudet som extremt kass (förutom musiken) och framförallt positioneringen?

Kör med Philips Fidelio X2 kopplade till Asus Xonar U7 Mk2.

Ja, jag har kollat inställningarna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Blir spelet svårare med tiden?

Tankade ned det, körde Solo (5min matchmaking queue nice)
Hittade alla Ledtrådar.
Dödade spindel, började bannlysa.
Dödade 4 spelare.
Lootade Spindeln och drog till extraction.

Behöver inte direkt akta sig för zombies eller något, bara springa förbi allting. Spelarna som jag slaktade verkade skapligt sega av sig.

Skrivet av Otori:

Men är det bara jag som upplever ljudet som extremt kass (förutom musiken) och framförallt positioneringen?

Kör med Philips Fidelio X2 kopplade till Asus Xonar U7 Mk2.

Ja, jag har kollat inställningarna

Har samma lurar, inget problem. STX II.

Permalänk
Medlem

Sista rundan igår så sprang jag endast runt med kastknivar. Men ”som vanligt” dör jag plötsligt utan att hinna blinka. Headshot (bössa med sikte) från någon lvl.15 medan min Hunter var lvl.3.

Hörde inga som helst smällar ich det går inte att specca den som nitar en.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Blir spelet svårare med tiden?

Tankade ned det, körde Solo (5min matchmaking queue nice)
Hittade alla Ledtrådar.
Dödade spindel, började bannlysa.
Dödade 4 spelare.
Lootade Spindeln och drog till extraction.

Behöver inte direkt akta sig för zombies eller något, bara springa förbi allting. Spelarna som jag slaktade verkade skapligt sega av sig.

Har samma lurar, inget problem. STX II.

De andra jägarna blir bättre men jag kan inte se att något monster har blivit smartare än.

Jag är på level 27 nu och har inte märkt det.

Blir gång på gång skjuten i huvudet av andra jägare som verkar ligga kring level 50-100.

Hur kan de träffa i huvudet på 30 meters håll när jag rör på mig?

Skitsvårt!

Permalänk
Medlem

Har också köpt spelet för några dagar sedan, kan besvara några av era frågor.

Är spelet bra?
Kort och gott, ja! Både grafik men speciellt ljudet gör det till en väldigt unik upplevelse! Lägg sedan till utomordentligt bra känsla i vapen och du har en vinnare! Spelet var tydligen väldigt buggigt i början, jag själv är väldigt kräsen, men skulle säga att det redan nu känns som en AAA -titel.
Får hoppas de utvecklar kontrakten mer i framtiden, fler bossar osv. Kanske andra spellägen?

För lätt?
Knappast, ni som tycker det är för lätt är förmodligen fortfarande under rank 34, dvs (bebis-ligan) som många spelare kallar det. När ni kommer upp i rank 34(tier 2), så kommer ni få känna på ett helt annat spel då ni hamnar i en annan matchmaking. Jag lyckades levla upp väldigt fort och tyckte också spelet kändes väldigt lätt, dvs, lätt motstånd i PVP, men nu är det nästan så att man ångrar sig.

Ljudet
Ljudet är som sagt i en klass för sig, jag såg någon som skrev, lite längre upp i tråden, att ljudet var dåligt, personen tyckte det var svårt att höra vart ljuden kom ifrån. Vi har i sådant fall inte spelat samma spel. Det är ENORMT viktigt att man inte gör för mycket ljud ifrån sig. Exempelvis, trampar i glas, springer runt och skjuter som en galning, skrämmer fåglar, triggar fiender som börjar låta osv. Gör man detta så kan man räkna med en snabb död när man kommit upp i rank 34. Innan rank 34 är det run and gun typ.

Skrivet av Otori:

Sista rundan igår så sprang jag endast runt med kastknivar. Men ”som vanligt” dör jag plötsligt utan att hinna blinka. Headshot (bössa med sikte) från någon lvl.15 medan min Hunter var lvl.3.

Hörde inga som helst smällar ich det går inte att specca den som nitar en.
Skickades från m.sweclockers.com

Att du inte hör smällar är väl för att dom dödar dig med ett skott såklart. Det är ett enormt svårt spel, speciellt efter rank 34.

Skrivet av Multithread:

De andra jägarna blir bättre men jag kan inte se att något monster har blivit smartare än.

Jag är på level 27 nu och har inte märkt det.

Blir gång på gång skjuten i huvudet av andra jägare som verkar ligga kring level 50-100.

Hur kan de träffa i huvudet på 30 meters håll när jag rör på mig?

Skitsvårt!

Precis som du skriver blir jägarna du möter bättre, men monstren förblir lika svåra (eller lätta?) som förut.
Låter konstigt att du får möta sådana spelare redan på rank 27, själv fick jag inte möta bättre spelare förrän i tier2, men då blev dom märkbart bättre också. Köar man på tider då det inte är så många som spelar så har jag märkt att spelet är mindre petig när det gäller rank på spelare, då vill spelet bara få ihop en match.

Att skjuta headshot på 30 meters avstånd är inte speciellt svårt om man spelat ett tag, speciellt om de är kring 50-100 (kanske flera prestige vid det här laget också). Är själv kring 60 nu och sätter sådana skott ibland.

Helt klart ett mycket välslipat vapenhanteringssystem, med bulletdrop och möjlighet att penetrera väggar osv.
Allt spelar verkligen roll, när det gäller skada på andra spelare. Vilken typ av vapen och ammunition, vart du träffar på en spelare, hur långt kulan färdas, om du skjuter genom något på vägen innan du träffar spelaren, osv.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Oavsett vad @Wh1spY skriver så upplevde jag positioneringen totalt värdelös i ljudet.

Men ja, rikt imponerande med glaskross, bjällror, fåglar etc. Trots att positioneringen var usel för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker det är synd att det inte blev nån PvE som det var snack om så avvaktar.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Kul, då har man lämnat bebisligan som den tydligen kallades för

Ser ut att vara finnas många roliga vapen framöver!

Permalänk
Medlem

Hej

Några framgångar än?

Själv gillar jag armborsten.

Den låga ljudvolymen den har är värt mycket i många fall

Permalänk
Medlem

Jag älskar spelet, stämningsfullt, spännande och otroligt frustrerande och förlora sin favorithunter

Har spelat sen betan och kör oftast duo med polare, då är spelet som roligast. Det kommer ständigt nya patcher med förbättringar och utvecklarna vill verkligen göra spelet bättre genom att lyssna på spelarna.

Favoriten är Dubelpipig shotgun och colt uppercut med traiten faninng som gör att man kan slå på hanen och avfyra skott snabbare. Det passar min spelstil bäst då jag gillar närstrid

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

Det har släppts en ny bana https://www.youtube.com/watch?v=5TKQMhX83W4 som är riktigt bra. Striderna har flyttats från träsken till ett floddelta med västerntema som jag gillar skarpt. Man kan numera byta ut vapen från fallna spelare, vilket gör det hela lite mer intressant

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

Shroud leker i detta spel

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Hunt showdown

Skrivet av Cropsgrinder:

Hej!

Söker svenskar som spelar Hunt: Showdown, har spelat några rundor i det med randoms.

Vore roligt o köra med mic!

Adda kexsmula#4985 för Hunt showdown

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kexsmula:

Adda kexsmula#4985 för Hunt showdown

Skickades från m.sweclockers.com

Lägg till mig på steam, letar efter trio. Fiskbilen heter jag där.

Permalänk

Spelade in en match med mig och en polare. Ta gärna en titt om ni är intresserade av spelet: https://youtu.be/8aNhPhNMrNY