Permalänk

Söker 27 tum IPS och 144 Hz

Hej! är ute efter en 27tum 144hz ips skärm. Någon som har tidigare erfarenheter eller äger någon av följande skärmar?
LG UltraGear 27GL850
Asus TUF Gaming VG27AQ
Acer Nitro XV272UP

Vilken av dessa skärmar rekommenderar ni?

Förtydligade rubriken från "köpråd skärm"/Thomas Y
Permalänk
Bildexpert 📺

@Datagubben123: Av de tre är LG:n den mest testade och beprövade. Acer hade till exempel inga exemplar av XV272UP som de ville skicka till oss för test. För att någon hos Acer någonstans ansåg modellen inte var tillräckligt intressant att ha som modell redo för test.

Av vad jag sett av den genom att läsa andra tester så är det inget större fel på XV272UP. Kanske mer av "den fungerar"-nivå i fråga om omdömen.

Permalänk
99:e percentilen

Har inte provat någon av de skärmarna, men eftersom du ändå är uppe och nosar runt 6 500 kr måste jag åtminstone lägga till handlingarna ett förslag om att överväga till exempel XV273K (som jag har provat, då jag äger en) eller liknande. Den ligger förvisso högre i pris nu än den gjort tidigare; det tillsammans med den samlade pris- och lagerbilden på Prisjakt kanske är att tolka som att det finns eller snart kommer en efterföljare. @Laxpudding?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Har en 27GL850, toknöjd med skärmen. Jag har haft tur och fått ett bra ex, inte märkvärdigt mycket ips glow. Ska kanske tillägga att det är min första ips-skärm för spel, har tidigare bara haft billiga 22" VA-paneler med härligt mycket eftersläp.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk

Har en LG UltraGear 27GL850 och är väldigt nöjd, fick också ett bra ex. Har lite IPS-glow men inget jag märker när jag spelar/surfra/jobbar.