Huawei P30 Pro inkl. Telenorabonnemang-erbjudande, hur mycket blir totalkostnaden om man säger upp abonnemanget?

Permalänk
Medlem

Okej, här är transkriberingen av mitt samtal med Telenor igår samt en länk till inspelningen. På några ställen mumlas det lite så jag har inte kunnat höra vad som sägs i mina hörlurar. Om man vrider upp volymen i högtalare så går det förmodligen bättre.

Telenor: - Välkommen till Telenor, du talar med Erik. Hur kan jag hjälpa dig?
Emil: - Hejsan, Emil heter jag.
Telenor: (mummel)
Emil: - Hej. Du, jag satt och tittade på Elgigantens hemsida och de har ett erbjudande på en Huawei P30 Pro med Telenor-abonnemang och jag blir inte riktigt klok på vad som gäller för på eran hemsida så står det att ni inte har bindningstid nånstans på era abonnemang längre och på Elgigantens hemsida står det att det är 24 månaders bindningstid.
Telenor: - Telefonen är ju på delbetalning i 24 månader
Emil: Ah, okej.
Telenor: Dock skulle du avsluta abonnemanget så är det ju slutfaktura på telefonen du får.
Emil: Man får en slutfaktura på det pris som anges på på Elgigantens hemsida så att säga
Telenor: Ja, om det är via Elgiganten då
Emil: Ja, men det är det som är aktuellt för det blir väldigt mycket billigare än att köpa den kontant så att . Men då, jag skall fundera lite på det, det är lite hugget som stucket prismässigt om det är värt att byta eller inte. Men, jag skall fundera på saken men dp vet jag att ni har inga bindningstider så det går att säga upp abonnemanget.
Telenor: - Det går absolut att säga upp abonnemanget
Telenor: - slutfaktura på delbetalningen
Emil: Jajemän, det är jag med på. Finemang.
Emil: Ja, detsamma, detsamma, tack för hjälpen. Hej då.

https://soundcloud.com/user-798184130/call-020222222-fre-17-a...

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Köpte 2st, se hur detta slutar

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som inte fått orderbekräftelse? Jag la min beställning igår kväll.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zarkov:

Okej, här är transkriberingen av mitt samtal med Telenor igår samt en länk till inspelningen. På några ställen mumlas det lite så jag har inte kunnat höra vad som sägs i mina hörlurar. Om man vrider upp volymen i högtalare så går det förmodligen bättre.

Telenor: - Välkommen till Telenor, du talar med Erik. Hur kan jag hjälpa dig?
Emil: - Hejsan, Emil heter jag.
Emil: - Hej. Du, jag satt och tittade på Elgigantens hemsida och de har ett erbjudande på en Huawei P30 Pro med Telenor-abonnemang och jag blir inte riktigt klok på vad som gäller för på eran hemsida så står det att ni inte har bindningstid nånstans på era abonnemang längre och på Elgigantens hemsida står det att det är 24 månaders bindningstid.
Telenor: - Telefonen är ju på delbetalning i 24 månader
Emil: Ah, okej.
Telenor: Dock skulle du avsluta abonnemanget så är det ju slutfaktura på telefonen du får.
Emil: Man får en slutfaktura på det pris som anges på på Elgigantens hemsida så att säga
Telenor: Ja, om det är via Elgiganten då
Emil: Ja, men det är det som är aktuellt för det blir väldigt mycket billigare än att köpa den kontant så att . Men då, jag skall fundera lite på det, det är lite hugget som stucket prismässigt om det är värt att byta eller inte. Men, jag skall fundera på saken men dp vet jag att ni har inga bindningstider så det går att säga upp abonnemanget.
Telenor: - Det går absolut att säga upp abonnemanget
Telenor: - slutfaktura på delbetalningen
Emil: Jajemän, det är jag med på. Finemang.
Emil: Ja, detsamma, detsamma, tack för hjälpen. Hej då.

https://soundcloud.com/user-798184130/call-020222222-fre-17-a...

@zarkov

Men får man en slutfaktura på allt då?
Det skulle du frågat.

"Totalt pris null mån 2 171 Abonnemang: 269 /mån.
Telefon 80 /mån. Startavgift 250
Operatör Telenor"

269kr x 24 + 80kr x 24?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@zarkov

Men får man en slutfaktura på allt då?
Det skulle du frågat.

"Totalt pris null mån 2 171 Abonnemang: 269 /mån.
Telefon 80 /mån. Startavgift 250
Operatör Telenor"

269kr x 24 + 80kr x 24?

Står dock såhär:

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Entash:

Står dock såhär:

Japp men jag blir inte klok när det det står i orderbekräftelsen att det är Telenor 8GB 24 mån bindningstid som följer med telefonen.

Då kanske det följer med slutfaktura.
Det är det jag skulle vilja ha bekräftelse på då Elgiganten säger att det kommer med i slutfaktura om man säger upp abonnemanget.

Permalänk
Medlem

Tror tyvärr att jag har väldigt dåliga nyheter. Tjejen jag chattar med här på telenor menar att om man säger upp abonnemanget försvinner kampanjrabatten på mobilen och man får betala fullpris för den istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Tror tyvärr att jag har väldigt dåliga nyheter. Tjejen jag chattar med här på telenor menar att om man säger upp abonnemanget försvinner kampanjrabatten på mobilen och man får betala fullpris för den istället.

Då ångrar man köpet bara

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

Då ångrar man köpet bara

Japp funderar mellan att ångra eller behålla. Fortfarande ok pris för mobilen och behöver en ny.

Hon tyckte dock man kunde klaga på Elgiganten för missvisande pris vid minsta totalpriset så funderar på om man kanske skulle snacka med dem om de.

Permalänk
Medlem

Samma diskussion på Swedroid, inkl skärmdumpar från Telenors kundtjänstchat:

https://swedroid.se/forum/threads/fyndtipstraden-diskussionst...

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Samma diskussion på Swedroid, inkl skärmdumpar från Telenors kundtjänstchat:

https://swedroid.se/forum/threads/fyndtipstraden-diskussionst...

Pratade också med Johanna och till mig sa hon att man inte fick kampanjpriset på 170 kr rabatt/ månad. Kan lägga upp skärmbilder strax.

Permalänk
Medlem

Här är länken till min chatt med Johanna:

https://imgur.com/gallery/SfDFTe5

(Sa polare för lät mer trovärdigt)

Permalänk
Medlem

Kan vi sammanfattta detta just nu:
Ingen vet något än så vänta på att ni får telefonen säg upp och se vad slutfakturan landar på.

När detta sker så kan vi fortsätta skriva här, för nu tar ni inte tråden framåt.
Även jag har beställt telefonen men kommer inte öppna förpackningen innan jag har sett slutfakturan.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Kan vi sammanfattta detta just nu:
Ingen vet något än så vänta på att ni får telefonen säg upp och se vad slutfakturan landar på.

När detta sker så kan vi fortsätta skriva här, för nu tar ni inte tråden framåt.
Även jag har beställt telefonen men kommer inte öppna förpackningen innan jag har sett slutfakturan.

Och utöver det kan man tillägga att intresset verkar vara stort att fö information om detta. Eller är det normalt att det är ~45 personer i kö i deras chat en lördag förmiddag?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Entash:

Här är länken till min chatt med Johanna:

https://imgur.com/gallery/SfDFTe5

(Sa polare för lät mer trovärdigt)

Aj då, blir att säga upp mitt nuvarande abonnemang då 👍😆
Tack för info

Permalänk
Medlem

Jag har gjort såhär tidigare, med Tele2 och Telenor.
Tror detta gällde Huawei P10 och P20 Pro.

Dock var detta direkt från deras hemsidor, men det var inga problem.

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Och utöver det kan man tillägga att intresset verkar vara stort att fö information om detta. Eller är det normalt att det är ~45 personer i kö i deras chat en lördag förmiddag?

Inte den blekaste aning. Har inte varit kund hos telenor och har inte för avsikt att bli det heller

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Pratade också med Johanna och till mig sa hon att man inte fick kampanjpriset på 170 kr rabatt/ månad. Kan lägga upp skärmbilder strax.

Hur framkommer detta när man köper telefonen? Är ju ändå det som gäller. Telenor kan inte försämra villkoren i efterhand (om man inte godkänner dessa)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Hur framkommer detta när man köper telefonen? Är ju ändå det som gäller. Telenor kan inte försämra villkoren i efterhand (om man inte godkänner dessa)

Det är sant, jag vet faktiskt inte vad jag ska tänka just nu haha. Antar att dem kommer referera till några dolda villkor där det står något om att om man avbryter försvinner kampanjrabatten osv. Det blir nästan Elgiganten som man får kontakta, priset dem har visat på 2171 är väldigt missvisande.

Förresten, har telenor stängt ner live chatten? Dem kanske fick nog av detta.

Permalänk
Skrivet av Entash:

Det är sant, jag vet faktiskt inte vad jag ska tänka just nu haha. Antar att dem kommer referera till några dolda villkor där det står något om att om man avbryter försvinner kampanjrabatten osv. Det blir nästan Elgiganten som man får kontakta, priset dem har visat på 2171 är väldigt missvisande.

Förresten, har telenor stängt ner live chatten? Dem kanske fick nog av detta.

Väldigt trist att höra detta, beställde oxå en p30 pro igår. Men kommer absolut inte köpa telefonen för 7990 eller vad Telenor nu begär för den 🤷‍♂️.
Är de 14 dagars distans ångerrätt man får gå på hos elfjanten, samt klaga på oklar beskrivning inne på deras hemsida?

Visa signatur

R5 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8700k | GTX 1080 TI | 32GB 3200Mhz ddr4

Permalänk
Medlem

Uppdatering: Telenor sa att det inte var några problem att köpa mobilen hos Elgiganten och avbeställa abonnemanget på måndag, så jag gick till Elgiganten.

På Elgiganten säger dem att de på Telenor inte vet hur det funkar när man köper mobil via dem och det ligger istället till såhär:

Du behöver ha kvar ditt abonnemang hos Telenor i 3 månader (269*3) (för att Elgiganten ska få pengar antar jag)

Elgiganten lägger på en extra kostnad på 70kr/månad som Telenor subventionerar bort senare (efter 24 månader typ), så om du vill ta ut mobilen tidigare får du pröjsa 70*24 extra

Totalpriset blir då enligt Elgigantensäljaren 4407+startavgift+ev. fakturaavgift

Jag valde därför att inte köpa mobilen då priset dubblades. Fortfarande en deal dock

Jag är på mobilen så lite svårt att skriva ut allt, ni kan ställa frågor så kan jag försöka att svara.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 | Corsair Vengeance RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | Intel 510 120GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Väldigt trist att höra detta, beställde oxå en p30 pro igår. Men kommer absolut inte köpa telefonen för 7990 eller vad Telenor nu begär för den 🤷‍♂️.
Är de 14 dagars distans ångerrätt man får gå på hos elfjanten, samt klaga på oklar beskrivning inne på deras hemsida?

Yes 14 dagar. Dock måste man ju själv pröjsa frakt och grejer vilket jag tycker man ska kunna vägra ifall dem sätter det totalpriset. Sjukt dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Uppdatering: Telenor sa att det inte var några problem att köpa mobilen hos Elgiganten och avbeställa abonnemanget på måndag, så jag gick till Elgiganten.

På Elgiganten säger dem att de på Telenor inte vet hur det funkar när man köper mobil via dem och det ligger istället till såhär:

Du behöver ha kvar ditt abonnemang hos Telenor i 3 månader (269*3) (för att Elgiganten ska få pengar antar jag)

Elgiganten lägger på en extra kostnad på 70kr/månad som Telenor subventionerar bort senare (efter 24 månader typ), så om du vill ta ut mobilen tidigare får du pröjsa 70*24 extra

Totalpriset blir då enligt Elgigantensäljaren 4407+startavgift+ev. fakturaavgift

Jag valde därför att inte köpa mobilen då priset dubblades.

Jag är på mobilen så lite svårt att skriva ut allt, ni kan ställa frågor så kan jag försöka att svara.

Du klagade inte på elgiganten på det sjukt låga totalpriset som dem hänvisar till? Bryter inte den prisinformationslagen? Om du är i närheten kan du även visa denna som en kille på swedroid la upp:

Permalänk
Medlem

@Entash: De sa att priset på MOBILEN blir 2171 om du behåller ditt abonnemang i 24 månader och de har därför rätt, typ. Men håller med om att de måste ha skrivt fel..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 | Corsair Vengeance RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | Intel 510 120GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14 | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av Seziuo:

@Entash: De sa att priset på MOBILEN blir 2171 om du behåller ditt abonnemang i 24 månader och de har därför rätt, typ. Men håller med om att de måste ha skrivt fel..

Då är inte totalkostnaden på 24 månader 2171 kr. Brukar inte priset för abonnemanget (bundet abonnemang) skrivas tillsammans med telefonen? Vet att när jag köpte en s8 hos Telia så fick vi ett preliminärt slutpris på 12000 eller något liknande.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Entash:

Yes 14 dagar. Dock måste man ju själv pröjsa frakt och grejer vilket jag tycker man ska kunna vägra ifall dem sätter det totalpriset. Sjukt dåligt.

Har ändå vägarna förbi elgiganten med jämna mellanrum så får ta o smita in på fredag. Men ja, vi får se vad elgiganten kommenterar på detta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Har ändå vägarna förbi elgiganten med jämna mellanrum så får ta o smita in på fredag. Men ja, vi får se vad elgiganten kommenterar på detta.

Stod i villkoren att mobiler abonnemang måste skickas och kan ej lämnas in i varuhus.

Skrivet av gylldevik:

Då är inte totalkostnaden på 24 månader 2171 kr. Brukar inte priset för abonnemanget (bundet abonnemang) skrivas tillsammans med telefonen? Vet att när jag köpte en s8 hos Telia så fick vi ett preliminärt slutpris på 12000 eller något liknande.

Det är sant, på t.ex. denna med Halebop skrivs ju ALLT ut sammanlagda priset: https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefon...

Permalänk
Skrivet av Entash:

Stod i villkoren att mobiler abonnemang måste skickas och kan ej lämnas in i varuhus.

Men jösses vad osmidigt dem måste göra allt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Samtliga artiklar nedan erbjuds samma typ av erbjudande. På samtliga står det minsta totalkostnad som rimligen är ett grymt erbjudande. I kundvagnen så står även där att totalpriset är vad vi alla är ute efter. Ska till Elgiganten idag och fråga där jag tecknat alla mina abonnemang.

1. https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefon...

2. https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefon...

3. https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefon...

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

@gylldevik: Nej jag vet men säljaren var VÄLDIGT på att priset inte skulle bli 2171 då du inte kunde säga upp abonnemanget förrän efter 3 månader och så vidare..

Visa signatur