Permalänk
Medlem

Oculus Rift S Problem.

Hejsan.

Jag fick efter ett par månaders användning problem med grabbens Oculus Rift S, Problemet var att det började koppla ifrån sig hela tiden och klagade på att Displayporten inte var ansluten, började felsöka och provade tillslut på min dator men fick samma problem, provade då med en USB 3.0Docka från DELL som jag lånade från jobbet, då problemet verkade vara relaterat till problem med Ström för USB.

Det funkade på min dator, men inte på grabbens och jag provade då på frugans datorn och det funkar kanon. Någon som kan svara på vad detta kan bero på? Ger specfifikationer här nedanför.

Grabbens dator (Funkar inte alls typ)
Moderkort: MSI B350M Mortar (Senaste BIOS)
CPU: AMD Ryzen 2600x (Stock)
RAM: 2x8GB 3200MHz
GPU: ASUS DUAL GTX 1070 8GB

Min burk (Funkar bra med USB 3.0Docka så att det blir extra ström till USB)
Moderkort: ASUS ROG STRIX B450-I Gaming
CPU: AMD Ryzen 3600 @ 4.3GHz
RAM: 2x8GB 3200MHz
GPU: GTX1080

Frugans burk (Funkar utan problem)
Moderkort: MSI Z370-A PRO
CPU: Intel Core-i5 8500
RAM: 4x4GB 3000MHz
GPU: GTX1060 6GB

Så min fråga är om någon har varit med om samma fenomen? Jag googlade och kunde hitta fler som haft dessa problem och speciellt på AMD då :/ Jag löste det genom att byta runt burkar, så frugan blev av med sin burk och grabben fick ta den istället och dottern fick då grabbens burk. Är det så att det är problem med USB-strömmen på AMD moderkort? Känns ju lite surt faktiskt att man har ett B450-I Gaming som kostar nästan 2K som inte klarar att driva VRet medans ett billigt Z370-A PRO klarar det utan problem :/

Någon som har nått bra tips? Eller är det så att man får gå upp på typ X570 för att få bra USB-portar som klarar av detta?

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

har tyvärr inget VR längre så kan inte direkt hjälpa. men lite uppföljningsfrågor.

1. har du testat olika USB porter if all det är porten som glappa? eller om usb pluggen på riften har nån merkbart slitage?
2. vet att en hel del moderkort idag har drivrutiner för laddning via USB. har du installerat det? om nej, testa med art installera det. om ja, har du testat med att avinatallera eller ominstallera det?

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Sitter själv på ett B450 Tomahawk, där alla portar utom just "VR ready"-porten strular, noll problem när jag kör i den porten... Samma sak med en polares Z370-nånting, strul med flertalet portar, men inte alla.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Har samma problem med min vanliga oculus rift på mitt moderkort, svinstörande och alltid problem vid uppdateringar. Men ofta bara funkar det ändå!? kommer följa tråden.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

har tyvärr inget VR längre så kan inte direkt hjälpa. men lite uppföljningsfrågor.

1. har du testat olika USB porter if all det är porten som glappa? eller om usb pluggen på riften har nån merkbart slitage?
2. vet att en hel del moderkort idag har drivrutiner för laddning via USB. har du installerat det? om nej, testa med art installera det. om ja, har du testat med att avinatallera eller ominstallera det?

Jag har provat alla USB portar på det förra MSI B350M Mortar kortet och ingen vill funka, det funkade i början, den gav det med sig :/ Provat med nytt Windows osv. Det konstiga är att det inte funkade med USB 3.0Dockan heller, men med Dockan så funka det i mitt B450-I Gaming, så vet inte riktigt vad som kan ställa till det faktiskt, kanske så illa som att kortet börjar ge sig?

Skrivet av roxkz:

Sitter själv på ett B450 Tomahawk, där alla portar utom just "VR ready"-porten strular, noll problem när jag kör i den porten... Samma sak med en polares Z370-nånting, strul med flertalet portar, men inte alla.

Har provat alla portar och felet uppstår tyvärr i alla :/

Skrivet av CusmaR:

Har samma problem med min vanliga oculus rift på mitt moderkort, svinstörande och alltid problem vid uppdateringar. Men ofta bara funkar det ändå!? kommer följa tråden.

Jag provade allt, tillslut tänkte jag att prova på frugans datorn kan ju inte skada och där funkade det, så jag bytte dator till grabben så funkar det förut kunde han spela 10-40min sen krasschade det nu funkar det 6H utan problem.

Uppdaterar när jag provat med på mina AMD burkar.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Samma problem här, kört det i bonusgrabbens dator med Ryzen 3600 och MSI B450 Mortar utan problem men i min HP Omen så klagar den på att displayport inte är ansluten.
Ska se om jag kan få tag på en docka/hubb att testa med.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Samma problem här, kört det i bonusgrabbens dator med Ryzen 3600 och MSI B450 Mortar utan problem men i min HP Omen så klagar den på att displayport inte är ansluten.
Ska se om jag kan få tag på en docka/hubb att testa med.

Fick exakt samma problem när jag körde med en av mina andra portar, så kan vara väl värt att prova något alternativ.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Fick exakt samma problem när jag körde med en av mina andra portar, så kan vara väl värt att prova något alternativ.

Testat de två som går att använda, mini-dp adaptern blockar den tredje.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Viking

Om jag minns rätt har jag också samma problem, och tröttnade därför på VR. Orkade inte felsöka. Men då är det alltså USB som är felet? Och inte DisplayPort som den varnar för? Jag har ett x470-f som bör klara det, men tror inte att jag testat alla portar.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Om jag minns rätt har jag också samma problem, och tröttnade därför på VR. Orkade inte felsöka. Men då är det alltså USB som är felet? Och inte DisplayPort som den varnar för? Jag har ett x470-f som bör klara det, men tror inte att jag testat alla portar.

Inga garantier, men problemen i min erfarenhet när USB-portarna jävlas med Rift S är Display-Port icke ansluten, Restart Oculus och liknande skit. Så fort jag byter tillbaka till VR-ready porten så går den som tåget igen.

Finns säkerligen flertalet andra saker som kan ha samma symptom dock.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Om jag minns rätt har jag också samma problem, och tröttnade därför på VR. Orkade inte felsöka. Men då är det alltså USB som är felet? Och inte DisplayPort som den varnar för? Jag har ett x470-f som bör klara det, men tror inte att jag testat alla portar.

För mig varnar den på displayport.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Köpte en sådan här för att undvika eventuella problem med strömtillförsel till min Rift S:
https://www.amazon.de/dp/B00B6ZCNGM/ref=pe_3044161_185740101_TE_item

Har en Ryzen 2600 och upplevde displayport-problemet några dagar efter jag börjat använda riften (och många andra problem). Efter lite research så rekommenderades ovan Inateck för att bli av med mycket tok som kan dyka upp.

Nu när jag kört med riften i detta kort istället för direkt i moderkortet har åtminstone inte jag upplevt fler displayport-problem utöver att jag behöver koppla ur och in riften varje gång jag startar datorn på nytt för att den ska gå att använda (vilket jag även var tvungen att göra tidigare).

Värt att nämna är att detta inte verkar fixa situationen för alla som har provat. Jag hade kanske bara tur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

För mig varnar den på displayport.

Den varnar för Displayporten, men det verkar vara relaterat till att USBn inte får tillräckligt med ström. Fortsätter med INTEL burken hos grabben då det fungerar bra

Skrivet av LimstiftDVD:

Köpte en sådan här för att undvika eventuella problem med strömtillförsel till min Rift S:
https://www.amazon.de/dp/B00B6ZCNGM/ref=pe_3044161_185740101_TE_item

Har en Ryzen 2600 och upplevde displayport-problemet några dagar efter jag börjat använda riften (och många andra problem). Efter lite research så rekommenderades ovan Inateck för att bli av med mycket tok som kan dyka upp.

Nu när jag kört med riften i detta kort istället för direkt i moderkortet har åtminstone inte jag upplevt fler displayport-problem utöver att jag behöver koppla ur och in riften varje gång jag startar datorn på nytt för att den ska gå att använda (vilket jag även var tvungen att göra tidigare).

Värt att nämna är att detta inte verkar fixa situationen för alla som har provat. Jag hade kanske bara tur.

Skummt, grabbens rift har aldrig haft problem med att vara inkopplad när han startar datorn :/ Men googlar man på problem så finns det ju en hel uppsjö med problem

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Testade adaptern med en vanlig kabel och skärmen, verkar inte vara något fel på den.
Oculus support bad mig först reparera installationen, sen testa med beta-version av mjukvaran.

Nu bad de mig skicka in loggar från datorn så får se vad de säger om det.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Testade adaptern med en vanlig kabel och skärmen, verkar inte vara något fel på den.
Oculus support bad mig först reparera installationen, sen testa med beta-version av mjukvaran.

Nu bad de mig skicka in loggar från datorn så får se vad de säger om det.

Hejsan.

Jag har hållit på med deras support nu sedan 15:e Maj och snart 2veckor sedan jag fick något svar, då hade dom sett dessa fel innan i några rapporter, dom har fått Loggar osv och ville ha min fullständiga adress, kvitto osv, så jag misstänker att dom med lite tur byter ut mitt headset, börjar bli lite surt att ha hållit på i 1månad snart med supporten och fortfarande inte fått skicka in det utan krånglar typ på ruta 1.

Jag slapp dock reparera installationen då jag får samma fel på 3st datorer, så bör ju inte vara den som bråkar, då är alla datorer ny installerade och uppdaterade så att det är samma förutsättningar på desa.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Tur att jag hittade denna tråden. Har exakt samma problem med mitt Rift S!

Fungerade till en början 3-4 dagar men har sedan dess alltid lagt av efter 5-10 minuters användande. Inte riktigt bra den lilla stunden det fungerar heller utan hackar och beter sig konstigt. Tappar minnet för golvnivå och spelyta varje gång också det lägger av också.

Ängnade säkert över 10 timmar på ominstallationer, testkörningar, portbyten, googlande, etc innan jag tappade suget. Kör med ett asus z270-a moderkort och 8700k. Skall prova ett USB-expansionkort och en annan dator när det finns tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGeek:

Tur att jag hittade denna tråden. Har exakt samma problem med mitt Rift S!

Fungerade till en början 3-4 dagar men har sedan dess alltid lagt av efter 5-10 minuters användande. Inte riktigt bra den lilla stunden det fungerar heller utan hackar och beter sig konstigt. Tappar minnet för golvnivå och spelyta varje gång också det lägger av också.

Ängnade säkert över 10 timmar på ominstallationer, testkörningar, portbyten, googlande, etc innan jag tappade suget. Kör med ett asus z270-a moderkort och 8700k. Skall prova ett USB-expansionkort och en annan dator när det finns tid.

Har samma som dig, tappar inställningar för golv-nivå osv. Jag hoppas bara Oculus svarar snart och vill byta ut mitt headset då det inte är så kul att ha det ligga när det inte funkar :/

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Fråga om ni kan få byta till Quest
bara lite sämre bild (oliak uppfattningar) men otroligt mer mångsidig och verkar mer "omhuldad" av Oculus själva.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Hejsan.

Jag har hållit på med deras support nu sedan 15:e Maj och snart 2veckor sedan jag fick något svar, då hade dom sett dessa fel innan i några rapporter, dom har fått Loggar osv och ville ha min fullständiga adress, kvitto osv, så jag misstänker att dom med lite tur byter ut mitt headset, börjar bli lite surt att ha hållit på i 1månad snart med supporten och fortfarande inte fått skicka in det utan krånglar typ på ruta 1.

Jag slapp dock reparera installationen då jag får samma fel på 3st datorer, så bör ju inte vara den som bråkar, då är alla datorer ny installerade och uppdaterade så att det är samma förutsättningar på desa.

För mig var det bara laptopen som strulade, båda ungarnas datorer går bra. Har sålt laptopen och köpt stationär men inte hunnit testa headsetet än.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Fråga om ni kan få byta till Quest
bara lite sämre bild (oliak uppfattningar) men otroligt mer mångsidig och verkar mer "omhuldad" av Oculus själva.

Problemet blir då att jag måste köpa en "Link" kabel, men vist hade det varit kul med en Quest, men dom verkar ju ha konstant slut på dom oxå, så dom är ju onekligen populära Men kanske skall tala med grabben och se vad han säger.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Problemet blir då att jag måste köpa en "Link" kabel, men vist hade det varit kul med en Quest, men dom verkar ju ha konstant slut på dom oxå, så dom är ju onekligen populära Men kanske skall tala med grabben och se vad han säger.

Om det blir så, så rekomenderar jag att prova utan Link först och köra trådlöst ist. Det man behöver är en bra router/accesspunkt och ett program som heter virtual desktop (som man köper).
Questen har fått så mycket kärlek under sitt första år så det känns som dom inte ens vill veta av Rift S.
Spekulerades på Youtube för att det är ett Lenovo headset.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Skall göra några sista försök att få igång mitt under kommande kvällar eller till helgen. Har legat oanvändbart säkert två månader nu och barnen har sen länge slutat tjata

Skall kolla om det kommit några nya drivrutiner, prova att koppla via en USB-hub med extern strömförsörjning, prova en annan dator och till sist med ett pci-express till USB3 kort som jag letat fram.

Håller tummarna och meddelar om det blir något genombrott, annars får jag också kontakta Oculus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Om det blir så, så rekomenderar jag att prova utan Link först och köra trådlöst ist. Det man behöver är en bra router/accesspunkt och ett program som heter virtual desktop (som man köper).
Questen har fått så mycket kärlek under sitt första år så det känns som dom inte ens vill veta av Rift S.
Spekulerades på Youtube för att det är ett Lenovo headset.

Ja det är ju ett Lenovo Headset, står nog till och med Lenovo i headsetet om jag inte mins helt fel faktiskt.
Blir det en Quest, så blir det att köpa en "Link-kabel" orkar inte bråka med trådlöst

Men jag tackar för tipset, skall absolut kolla med grabben.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGeek:

Skall göra några sista försök att få igång mitt under kommande kvällar eller till helgen. Har legat oanvändbart säkert två månader nu och barnen har sen länge slutat tjata

Skall kolla om det kommit några nya drivrutiner, prova att koppla via en USB-hub med extern strömförsörjning, prova en annan dator och till sist med ett pci-express till USB3 kort som jag letat fram.

Håller tummarna och meddelar om det blir något genombrott, annars får jag också kontakta Oculus.

Fick idag svar ifrån Oculus att dom kommer byta ut mitt headset, så blir att packa ner det idag och skicka iväg det i morgon till dom, sen är det bara hoppas på att man får det nya hyfsat fort iaf.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Nu har jag grejat lite och som det verkar faktiskt fått det att fungera igen.

Kopplade in en extern USB3 hub mellan datorn och VR-headsetet. När jag startade, vilket var första gången på två månader, upptäcktes nya drivrutiner så jag lät den installera dessa också.

Sedan dess har det faktiskt fungerat utan problem. Rullat på ca en timma nu.

Svårt att veta exakt vad som var problemet tidigare när det nu i princip blev tre ändringar på en gång. Nya drivrutiner, annan strömförsörjning via USB huben samt att kommunikationen går via något chip i USB huben.

Skall jag gissa så blir strömförsörjningen huvudmisstänkt. Att moderkortet legat på gränsen för vad det klarar att leverera och spänningen i något läge sjunker för lågt. USB 3 är bara specificerad till 900 mA vilket blir 4.5W. Det känns lite snålt för LCD display och flera kameror för spårning samt övrig elektronik. Blir inte bättre av att kabeln till headsetet är väldigt lång.

Hoppas det löser sig för dig och skönt att höra att Oculus tagit sitt ansvar tillslut.

Permalänk

Oxå oculus rift s problem.

Hej på er.

Läst i tråden och börjar fundera på om det är liknande problem jag har.
Mitt set lägger ner efter några sekunder för att starta om på nytt och sedan lägga av helt.
Ljudet funkar men inte visir, den är helt svart.
Hinner liksom inte ens göra klart säkerhetuppsättningen innan den slår av.
Har följt support anvisningarna men problem kvarstår, ominstallation och uppdaterat allt osv osv.
Fått det att funka en gång men dagen efter började problemen igen.
Nu har jag gett upp efter 4 timnar hålligång, har nu mailat deras support och tittat in här för att hoppas slippa vänta 2 dagar för att få igång det.

Har ni några bra idéer o förslag?
Tänkte ta en cigg nu och sen testa flytta runt på alla usb utgångar, har bara testat med 3 olika hela tiden nämligen.

Tacksam för all hjälp och jag återkommer om jag löser det.

Permalänk
Skrivet av Nickpex-303:

Hej på er.

Läst i tråden och börjar fundera på om det är liknande problem jag har.
Mitt set lägger ner efter några sekunder för att starta om på nytt och sedan lägga av helt.
Ljudet funkar men inte visir, den är helt svart.
Hinner liksom inte ens göra klart säkerhetuppsättningen innan den slår av.
Har följt support anvisningarna men problem kvarstår, ominstallation och uppdaterat allt osv osv.
Fått det att funka en gång men dagen efter började problemen igen.
Nu har jag gett upp efter 4 timnar hålligång, har nu mailat deras support och tittat in här för att hoppas slippa vänta 2 dagar för att få igång det.

Har ni några bra idéer o förslag?
Tänkte ta en cigg nu och sen testa flytta runt på alla usb utgångar, har bara testat med 3 olika hela tiden nämligen.

Tacksam för all hjälp och jag återkommer om jag löser det.

Efter mycket felsökande och omkopplande så har jag fått det att funka för nu.
Hoppas det fortsätter så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGeek:

Nu har jag grejat lite och som det verkar faktiskt fått det att fungera igen.

Kopplade in en extern USB3 hub mellan datorn och VR-headsetet. När jag startade, vilket var första gången på två månader, upptäcktes nya drivrutiner så jag lät den installera dessa också.

Sedan dess har det faktiskt fungerat utan problem. Rullat på ca en timma nu.

Svårt att veta exakt vad som var problemet tidigare när det nu i princip blev tre ändringar på en gång. Nya drivrutiner, annan strömförsörjning via USB huben samt att kommunikationen går via något chip i USB huben.

Skall jag gissa så blir strömförsörjningen huvudmisstänkt. Att moderkortet legat på gränsen för vad det klarar att leverera och spänningen i något läge sjunker för lågt. USB 3 är bara specificerad till 900 mA vilket blir 4.5W. Det känns lite snålt för LCD display och flera kameror för spårning samt övrig elektronik. Blir inte bättre av att kabeln till headsetet är väldigt lång.

Hoppas det löser sig för dig och skönt att höra att Oculus tagit sitt ansvar tillslut.

Skrivet av Nickpex-303:

Hej på er.

Läst i tråden och börjar fundera på om det är liknande problem jag har.
Mitt set lägger ner efter några sekunder för att starta om på nytt och sedan lägga av helt.
Ljudet funkar men inte visir, den är helt svart.
Hinner liksom inte ens göra klart säkerhetuppsättningen innan den slår av.
Har följt support anvisningarna men problem kvarstår, ominstallation och uppdaterat allt osv osv.
Fått det att funka en gång men dagen efter började problemen igen.
Nu har jag gett upp efter 4 timnar hålligång, har nu mailat deras support och tittat in här för att hoppas slippa vänta 2 dagar för att få igång det.

Har ni några bra idéer o förslag?
Tänkte ta en cigg nu och sen testa flytta runt på alla usb utgångar, har bara testat med 3 olika hela tiden nämligen.

Tacksam för all hjälp och jag återkommer om jag löser det.

Skrivet av Nickpex-303:

Efter mycket felsökande och omkopplande så har jag fått det att funka för nu.
Hoppas det fortsätter så.

Jag fick tillbaka mitt Headset i början av Juli och det har sedan dess fungerat så otroligt bra så jag kan inte förstå hur dåligt det första headsetet faktiskt var. Det tog lite tid efter att dom fick in headsetet, men med tanke på Covid-19 så är det inget man kan klaga på, efter en snabb koll från dom så skickade dom snabbt ut en ny enhet till mig.

Så ett tips kan vara att kolla med Oculus om det kanske är så att era enheter har samma fel som min hade.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Skrivet av BM-Mods:

Jag fick tillbaka mitt Headset i början av Juli och det har sedan dess fungerat så otroligt bra så jag kan inte förstå hur dåligt det första headsetet faktiskt var. Det tog lite tid efter att dom fick in headsetet, men med tanke på Covid-19 så är det inget man kan klaga på, efter en snabb koll från dom så skickade dom snabbt ut en ny enhet till mig.

Så ett tips kan vara att kolla med Oculus om det kanske är så att era enheter har samma fel som min hade.

Fick hjälp av deras support, det visade sig att jag använt mig av fel usb portar.
Det krävs tydligen minst 3.1 portar för setet att få ström nog att och driva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nickpex-303:

Fick hjälp av deras support, det visade sig att jag använt mig av fel usb portar.
Det krävs tydligen minst 3.1 portar för setet att få ström nog att och driva.

Det är ju sjukt, för deras hemsida säger 1xUSB 3.0 port. Det konstiga är oxå att alla mina moderkort har bara haft 3.1 portar.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.