skräddarsytt skarmskydd hos mediamarkt livstidsgaranti

Permalänk
Avstängd

skräddarsytt skarmskydd hos mediamarkt livstidsgaranti

Köpte denna service till min mobil nu efter några månader har skyddet gått upp på sidan och det har blivit en massa luftbubblor.
Det står livstidsgaranti på sidan nedan.
Frågan är vad dom menar med detta, är det någon som gjort denna service och vet mer?

https://www.mediamarkt.se/sv/shop/vara-tjanster/skraddarsytt-...

En fråga till är det jag som inte läser rätt.
Jag gick till mediamarkt och ville ha skydd bak och fram, då jag läste detta på hemsidan.
"Medium (t.ex. surfplattor eller för både fram och baksida på smartphones) – 299:-"
Men då fick jag till svar att jag var tvungen att köpa "Small (t.ex. de flesta smartphones) – 249:-"
så 2ggr 249kr =498kr.
Vad säger ni är det jag som läser fel?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Köpte denna service till min mobil nu efter några månader har skyddet gått upp på sidan och det har blivit en massa luftbubblor.
Det står livstidsgaranti på sidan nedan.
Frågan är vad dom menar med detta, är det någon som gjort denna service och vet mer?

https://www.mediamarkt.se/sv/shop/vara-tjanster/skraddarsytt-...

En fråga till är det jag som inte läser rätt.
Jag gick till mediamarkt och ville ha skydd bak och fram, då jag läste detta på hemsidan.
"Medium (t.ex. surfplattor eller för både fram och baksida på smartphones) – 299:-"
Men då fick jag till svar att jag var tvungen att köpa "Small (t.ex. de flesta smartphones) – 249:-"
så 2ggr 249kr =498kr.
Vad säger ni är det jag som läser fel?

Ja precis, är det din livstid eller skärmskyddets livstid som det är livstids garanti på

Permalänk
Medlem

I butiken jag jobbade extra i så gällde skyddens garanti själva appliceringen, dvs. om skyddet släppte och det började bildas luftbubblor så gick det på garantin. Krosskador täcktes inte av garantin.

Åk till MediaMarkt och snacka med dem. I värsta fall hänvisar dem till tillverkaren och säger att det är de som erbjuder garanti, inte MediaMarkt.

Visa signatur

---

Permalänk
Moderator
Forumledare

@robalm: Jag har hört att det är tills produkten (telefonen, plattan etc) når ”end of life”. Sen är det lika luddigt som det andra 😁

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

eftersom de specar ZAGG Invisible Shield livstid garanti är det troligen deras garanti de syftar på så bara att läsa vad de menar i garantivilkoren på zagg hemsidan.

om inte Medi markt tar på sig garantin i butik utan hänvisar till tillverkargarantin så är det nog inte värt att använda garantin.

ZAGG shall pay the shipping costs to ship the original product back to ZAGG. If Purchaser is not in the United States, Purchaser shall pay the shipping costs to ship the original product back to ZAGG.

kär kosta ungefär som ett nytt skärmskydd att skicka in produkten till dem om inte mer.

men de verkar täcka just ditt fel i sina garantivilkor.

får väl hoppas media markt tar på sig garantin annars säljer de ju typ en garanti som är totalt värdelös utanför USA.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

Tack ska ni ha.
Får åka dit när jag får tid.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]