Grafikkort i klassen 600-1000 kr

Permalänk
Hedersmedlem

Grafikkort i klassen 600-1000 kr

Hej!

Är ute efter grafikkort i klassen 600-1000 kr.

Intressanta grafikkort:

GTX 970
GTX 1060 3GB
GTX 1060 6GB
GTX 1650 Super
R9 290
R9 290X
R9 390
R9 390X
RX 470
RX 480
RX 570
RX 580
RX 5500 XT

Eller andra kort i liknande pris/prestandaklass. Föredrar Nvidia p.g.a. skärm med G-sync-modul, men kan acceptera Radeon som andrahandsval. Minimum 3 GB VRAM.

Kan hämtas i Stockholm, helst söder om innerstan eller i innerstan.

Vill gärna göra affär imorgon om det går.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har ett 970gtx men måste skickas isf... hör av dig om det är intressant

Permalänk

Har ett Zotac GTX 970 där fläktarna gett upp.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sidewalker:

Har ett Zotac GTX 970 där fläktarna gett upp.

Kan vara intressant till rätt pris. Är kortet i övrigt fullt fungerande, och hur vet du det om inte fläktarna funkar?

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för visat intresse. Det blev ett GTX 1060 3GB för 850 kr på Blocket.

Permalänk
Skrivet av pv2b:

Kan vara intressant till rätt pris. Är kortet i övrigt fullt fungerande, och hur vet du det om inte fläktarna funkar?

Ptja, det fungerade prima fram tills igår. Då jag retat mig på oljudet ett par månader fick jag för mig att montera bort fläktarna för att eventuellt smörja upp, men... tyvärr gick fläktarna sönder. Startar förövrigt som det ska, ger bild och så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidewalker:

Ptja, det fungerade prima fram tills igår. Då jag retat mig på oljudet ett par månader fick jag för mig att montera bort fläktarna för att eventuellt smörja upp, men... tyvärr gick fläktarna sönder. Startar förövrigt som det ska, ger bild och så.

@sidewalker: om du är intresserad så har jag två fläktar över från ett 1070ti... bytte till ”chassifläktar” för att passa bättre i mitt bygge... om de är likadana som de som sitter på ditt (infästning) så kan du få dem mot porto... kanske hjälper dig eller vid försäljning av ditt kort... hör av dig om det är intressant så kan jag ta bild på fläktarna

Permalänk
Hedersmedlem

Går annars att få tag på billiga fläktar till dessa på Aliexpress, men det tar ju några veckor i bästa fall...