Intel pryder KA-processorer med spelet Marvel's The Avengers

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Ha! Minns tiden då man köpte processorer i ”bulk” förpackning. Va som mest nån liten färglös kartong i processorns storlek.

Det va hardcore!

Jag vet inte vad detta ska vara bra för. Ta extra betalt för annat tryck på förpackningen?

Intel. Will you ever change?

Intel will always overcharge! (It´s customers).
Köpte alltid bulk förr också, på den gamla goda tiden: CPU levererades i "skyddad plastförpackning", tja, vad det nu heter. Utan "tecknad seriefigur i pappkartong" i alla fall.
Köpte både intel och AMD på det viset runt 1980-någonstans 2005.

Så här ser förpackningen ut förresten.
Var flera hundra kronor, jättemånga procent billigare än att köpa exakt samma CPU/övrig hårdvara i "konsumentkartong" med "häftiga bilder på".

Saknar den tiden en del, men bygger bara enstaka datorer numera, mest åt kompisar, så bulkinköp hör väl till det förgångna..

Permalänk
Avstängd

Jag hoppas följande Intel-inspirerande motto står på förpackningen: "Security vulnerabilities , assemble!"

Marvel's Avengers vill marknadsföra sitt kommande BR-spel(?) som just nu är i beta-version vilket verkar vara en större cash grab än Nintendo med båda sina Minikonsoler var!

Jag undrar om AMD skulle godta lättjänade pengar från Marvel eller om de inser hur det skulle påverka deras anseende just nu i och med vilket försprång de har mot Intel i skrivande stund?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Say fucking what now?

https://www.videogameschronicle.com/news/avengers-will-also-h...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Eftersom ingen verkar ha dragit detta klockrena skämt så gör jag det.

Spontant påminner detta om jubileumsutgåvan av Intel i7-8086K, som jag förvisso själv köpte för att jag skulle uppgradera då och det verkade som en kul grej med 40-årsjubileum för i8086.

Jag är väldigt nöjd med CPUn (som praktiskt taget är en i7-8700K "Golden Sample") och priset jag betalade för den, men som jubileumsutgåva kunde de åtminstone gjort en roligare förpackning istället för samma pappkartong som till alla andra CPUer -- som man river sönder när man öppnar.