Permalänk
Medlem

Kantstött kärna

Plockade ut min Athlon XP 1700+ Jiuhb 0308 idag och den va kantstött på ena sidan....:(

Bygger en ny låda just nu, måste jag köpa en ny eller kan den funka endå? Förstår inte riktigt hur problemet uppkom, kylarn satt perfekt, dock i vertikalt läge då jag använde en towermodell, kan detta orsaka en sådan skada eller blev den skadad då jag tog bort processorkylaren?

Iallafall, det viktigaste är om jag måste köpa en ny eftersom denna kommer att krascha inom kort?

Tack!

Permalänk
Avstängd

Det är ju bara att prova.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

JOvisst men jag vill höra personers egna erfarenheter om detta!

Permalänk
Medlem

Jag har en duron som är lite skadad i ett hörn, den funkar.

Permalänk

kan fungera, har en polare som hade en tbird den blev lite kanstött men fungerade. Han kunde inte se på filmer med vissa format pga den lilla flisan som var borta, blev as skum grafik.

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk
Medlem

Hmm låter inte bra...=( Men men, den kostade bara 650 när jag köpte den så jag får väl vara glad att jag inte köpte nån dyr P4.

Jag kör tills den dör!

Permalänk
Medlem

samtliga XP processorer har dubbla 'skydd' innan coren kommer fram.
min xp 2000+ fattades den en fin flisa ur och den tuffa på hur bra som helst. så jag tror nog att det är rätt lugnt.

Visa signatur

Den som ingen turbo har, Den får åka utan bar

Permalänk
Medlem

Min gamla 1700+ funkar felfritt med en flisa ur.

Visa signatur

Det va kul så länge det varade, sa doktorn

Permalänk
Medlem

samma med min

Visa signatur

Har en fet ny dator

Permalänk
Medlem

min t-bird 1000mhz i min server har en rejäl flisa ur sig och funkar fint i allt utom direct3D-spel, den funkar dock kanon i opengl hehe

Visa signatur

Sekvencia: "Va e papst? "
XFX 7900XTX

Permalänk
Medlem

min celeron är skavd i alla fyrahörnen, men funkar prima

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Medlem

Woohooo! Låter ju jättebra! Varför har inte typ amd gjutit in kärnan i ett lager av koppar, skulle ju underlätta enorm samt öka säkerheten? Kanske för omständigt att göra i fabrik?