Permalänk
Medlem

Jo, det där med MMORPG-invasionen är lite jobbigt. Nu görs det sådana spel överallt, jag förstås inte var de kommer få alla spelare ifrån.

Här är en bra lista för de som vill försöka hänga med (yeah right)
http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm?gameID=0

Permalänk
Medlem

men suck...läste nyss att det inte kommer finnas nått loot alls då man dödar nått monster osv....det suger...särskilt för en loot grabber som mig...aja då får man väl fortsätta o vänta tills World of Warcraft och Evercrack 2

Permalänk

Jag ska köpa US releasen, jag ska köpa den via en ny kompis i USA (han som köpte betan åt mig)

Det finns säkert massa på SWG's forum som kan fixa det till er (alltså så att frakten inte blir så för bövulens dyr)

Chaos: Var läste du det? För på betan så kan man loota liken av de som man själv har dödat!! (Man får prata fritt om betan nu NDA'n är bort tagen)

Jag rekomenderar verkligen att köpa SWG, det är det roligaste spelet jag spelat när man kommer in i det vill säga. Och det tar inte så lång tid innan man känner att man är inne i spelet!!

Och jag måste säga att SWG's level system och de olika yrkena man kan välja är det bästa jag har varigt med om!!

Permalänk
Medlem

Det verkar som SWG är betydligt mer inriktat på rollspel än andra MMORPG, som ofta är mer hack & slash. Får se om de kan tillfredsställa olika spelgrupper, det kan ju vara svårt. WOW lär nog bli betydligt mer monsterbashing, iaf av vad man sett hittills. Men det är ju ett år kvar minst innan det lär dyka upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinata_kai

Chaos: Var läste du det? För på betan så kan man loota liken av de som man själv har dödat!! (Man får prata fritt om betan nu NDA'n är bort tagen)

mjo, man kan loota, men hur kul är det att loota en pistol som alla startar med när man spelat toklänge och är tex en master bounty hunter? alltså, looten är så fruktansvärt värdelös att man inte ens efter att ha spelat väldigt länge kan hitta nått som ens är värdigt att ge bort till en newbie, förutom nån enstaka powerup och nått klädesplagg kanske..

men annars så tänkte jag tipsa om en riktigt schysst film som nån/några betaspelare slängt ihop, när spelet känns såhär levande så blir det nog till att köpa det.. tyvärr tycker jag inte alls att det är värt att köpa än..

edit: filmen är förövrigt 36mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fruXo
mjo, man kan loota, men hur kul är det att loota en pistol som alla startar med när man spelat toklänge och är tex en master bounty hunter? alltså, looten är så fruktansvärt värdelös att man inte ens efter att ha spelat väldigt länge kan hitta nått som ens är värdigt att ge bort till en newbie, förutom nån enstaka powerup och nått klädesplagg kanske..

men annars så tänkte jag tipsa om en riktigt schysst film som nån/några betaspelare slängt ihop, när spelet känns såhär levande så blir det nog till att köpa det.. tyvärr tycker jag inte alls att det är värt att köpa än..

edit: filmen är förövrigt 36mb

k...läste i nån av alla dom "reviews" som kommit upp efter NDA släpptes att man bara fick credits då man loota. aja...jag väntar nog ett par månade och se vad folk tycker.

Permalänk
Medlem

Kan man köpa den amerikanska versionen nu och överföra sitt konto till en europeisk server när den europeiska versionen släpps?

Permalänk
Medlem

Spelet är OK men det saknar själ det har helt enkelt inte starwarsandan över sig som jag förväntade mig...

Visa signatur

This is not the place for mindless aggression
NAT är fel!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ansgarr
Kan man köpa den amerikanska versionen nu och överföra sitt konto till en europeisk server när den europeiska versionen släpps?

det är sagt så men du bör vänta tills det kommer nått officelt svar.

Permalänk
Avstängd

vad betyder loota ?
skall kanske köra, men bara om det kommer sånna där saker, som man köper, som innehåller en kod, som man skriver in i spelet, så får man 1 månads tid. finns sånna till the sims: online , hoppas det kommer till swg ...
då kommer jag köra, har ej själv ett visa-kort, och jag kan glömma att mina cp-föräldrar lånar ut sitt.

Visa signatur

games4ever

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ran
vad betyder loota ?
....
...
...och jag kan glömma att mina cp-föräldrar lånar ut sitt.

loota = plocka upp saker från en död mob

mob = gubbe eller monster som du precis mejat ner

Vad är cp-föräldrar? Jag trodde dom bruka va schyssta (o inte har cerebral pares)

Permalänk
Medlem

Synd att inte fler mmorpg's tar efter Ultima Online's koncept med s.k "Game Times".
Kuponger man kan köpa lite överallt i spelbutiker, kostar ~300kr och räcker för att få spela i 3 månader.

Permalänk

För att beskriva det där med skill systemet: Använder du en Rifle för att döda en fiende så får du Rifle xp, när den xp'n är tillräkligt hög så kan du träna en Rifle skill utav en annan spelare som redan kan den skillen eller av en NPC som kan den.

Den skillen som du ska träna har ett "pris", t.ex 1000 Rifle xp, då när du tränar den så förlorar du 1000 rifle xp (xp'n gör inte att du blir bättre eller sämre, det är skillen som gör dig bättre).

Samma är med danns eller sång, du får xp i danns eller sång och så kan du träna dig bättre på det med hjälp av att ha hög xp.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ansgarr
loota = plocka upp saker från en död mob

mob = gubbe eller monster som du precis mejat ner

Vad är cp-föräldrar? Jag trodde dom bruka va schyssta (o inte har cerebral pares)

dom har central-parkering

hoppas det kommer sånna där kort, som man köper för ett visst belopp, sedan får man 1 månads speltid eller nått, så kan man betala kontant i en spelaffär istället för visa / liknande

Visa signatur

games4ever

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Synd att inte fler mmorpg's tar efter Ultima Online's koncept med s.k "Game Times".
Kuponger man kan köpa lite överallt i spelbutiker, kostar ~300kr och räcker för att få spela i 3 månader.

tror du det kommer till swg ?
om det komemr så ska jag köra, annars inte...

Visa signatur

games4ever

Permalänk
Medlem

Jag spelade betan i typ 2,5 månad. Spelade vara marksman. Helt klart kul var det. Men dom gjorde om gain systemet och det gillade ja inte så super mycket.

Men ja har beställt det så vi får se hur det blir.

Adda mig på icq om ni vill teama upp.

19143421

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat det själv. Men vad jag har hört så ska spelet vara väldigt buggigt och rätt tråkigt. Kanske blir bra senare men om det släpps när det ska så kommer det antagligen vara väldigt dåligt.

Visa signatur

//Uben

Permalänk
Medlem

hoppas ni som ska spela SWG säger till här på forum när ni ska börja o vilken server ni ska spela på .... vi kanske kan ficksa en swe-clan hade vart kul

Visa signatur

386sx25 2MB ram
s3 512kb
hottad till p4-1400
g-force3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Synd att inte fler mmorpg's tar efter Ultima Online's koncept med s.k "Game Times".
Kuponger man kan köpa lite överallt i spelbutiker, kostar ~300kr och räcker för att få spela i 3 månader.

Jag tror nog AO har någon liknande grej.
http://www.digitalriver.com/dr/v2/ec_MAIN.Entry17c?CID=0&PN=5...

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem

Sådär, har beställt från http://www.dvdboxoffice.com, ~70 kanada dollar, ungefär 400:- skr, gratis frakt också. hoppas det kommer nästa vecka iallafall

Visa signatur

System1 Intel i5 3.3 ghz, Corsair Vengeance 4gb 1600mhz, 74 gb Raptor 10k rpm & 3tb USB 2.0, ATI Radeon 6870 1gb, BenQ 24" LCD G2420HD
System2 Intel C2D 2.8 ghz @ 3.2 ghz, 2x2gb DDR2, ATI Radeon HD 4850, 250 gb SATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinata_kai
För att beskriva det där med skill systemet: Använder du en Rifle för att döda en fiende så får du Rifle xp, när den xp'n är tillräkligt hög så kan du träna en Rifle skill utav en annan spelare som redan kan den skillen eller av en NPC som kan den.

Den skillen som du ska träna har ett "pris", t.ex 1000 Rifle xp, då när du tränar den så förlorar du 1000 rifle xp (xp'n gör inte att du blir bättre eller sämre, det är skillen som gör dig bättre).

Samma är med danns eller sång, du får xp i danns eller sång och så kan du träna dig bättre på det med hjälp av att ha hög xp.

Alltså innebär det att man vill kunna skjuta så mycket som möjligt på en och samma mob, utan att någon annan lägger sig i och skjuter på den han med. Detta leder ju då till att du kommer få in 1 skott när du egentligen skulle ha fått in flera. Det vill säga att du får in mindre XP till din Rifle-skill.

Ran: Om dina föräldrar tror att du kommer bli blåst på pengarna, eller att dom är oroliga över att deras pengar kommer gå åt, så gör som vi har gjort.

Vi har ett "Internet Visa-kort", som alltid är tomt. När man ska betala något (t.ex. Dark Age of Camelot) så flyttar man över pengar från sitt vanliga konto till kortet, och sedan betalar man med det kortet.

Vad det kostar att ha ett Visa-kort är jag inte helt säker på, men det är knappast nå dyrt skulle jag tro.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

200kr/år tror jag

Permalänk

vågar man köpa från DVD boxoffice då?

verkar lite väl billigt samt ingen fraktkostnad.. när kommer grejerna då? till jul?

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Medlem

vad jag har hört så är det väl inte mer än en vecka från dvdboxoffice. klart du vågar

Visa signatur

System1 Intel i5 3.3 ghz, Corsair Vengeance 4gb 1600mhz, 74 gb Raptor 10k rpm & 3tb USB 2.0, ATI Radeon 6870 1gb, BenQ 24" LCD G2420HD
System2 Intel C2D 2.8 ghz @ 3.2 ghz, 2x2gb DDR2, ATI Radeon HD 4850, 250 gb SATA

Permalänk

Jag har beställt från dvd boxoffice, det tar 7-21 dagar säger dom.

Permalänk

som jag trodde då. 7-21 dagar. hur lång tid som helst..

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakmonstret
vågar man köpa från DVD boxoffice då?

verkar lite väl billigt samt ingen fraktkostnad.. när kommer grejerna då? till jul?

Jag har köpt ca 50st dvd filmer där och alla har kommit fram. Även köpt ett par spel. En mycket bra online butik.

Permalänk
Medlem

Chaos, hur lång tid brukar det ta?

Visa signatur

System1 Intel i5 3.3 ghz, Corsair Vengeance 4gb 1600mhz, 74 gb Raptor 10k rpm & 3tb USB 2.0, ATI Radeon 6870 1gb, BenQ 24" LCD G2420HD
System2 Intel C2D 2.8 ghz @ 3.2 ghz, 2x2gb DDR2, ATI Radeon HD 4850, 250 gb SATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurrgurr
Chaos, hur lång tid brukar det ta?

ca 2 veckor...du kan maila dom också och fråga ifall dom kan skicka den med express...kostar dock en slant.

Permalänk
Medlem

Beställt