KVM-switch för USB-C(laptop med tb) och stationär dator?

Permalänk
Medlem

KVM-switch för USB-C(laptop med tb) och stationär dator?

Hej! Är trött på att jobba med laptop odockad och extern skärm hemma.

Har ju en stationär dator med tangentbord+mus(via USB) och bildskärm(via HDMI)

Laptopen har thunderbolt stöd via USB-C.

Tänkte om en KVM-switch vore smidigt för att kunna växla mellan laptop och stationära skärmen?
Men jag hittar inte en lösning som passar det jag har.

Söker jag dåligt eller är det så att det inte finns stöd för det?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel 9600k - 1080Ti - 32gb ram
AMD Threadripper 1920x - Asus GTX 1070 - 48gb ram
Intel 5820k - MSI GTX 1070 - 16gb ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av S0Me0n3:

Den såg ut att kunna fungera men verkar endast vara displayport och har ingen power-delivery

Permalänk
Medlem

Köp en USB-C-dockningsstation istället, sen byter du bara input på skärmen. KVM-switchar känns som någonting från 90-talet.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Har i flera år nyttjat skärmar med USB-hubb för detta ändamål. Enklare att bara byta ingång på skärmen. Tyvärr finns det inte så många bra skärmar med denna bra hubb. Just nu får jag flytta en USB-kabel också då min nuvarande skärm bara har en anslutning för mus och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wachtel:

Har i flera år nyttjat skärmar med USB-hubb för detta ändamål. Enklare att bara byta ingång på skärmen. Tyvärr finns det inte så många bra skärmar med denna bra hubb. Just nu får jag flytta en USB-kabel också då min nuvarande skärm bara har en anslutning för mus och tangentbord.

Detta är guld, har en Dell med usb hubb och USB pd. Det bästa jag köpt i dessa hemarbetestider.

Permalänk

Köp en dockningsstation för laptopen, koppla på en USB-växel , sätt dit mus och KB. Kör en sådan setup själv då jag jobbar hemifrån med flera laptops och en stationär maskin.
ATEN-421 | 4 portars rekommenderas.
https://www.dustin.se/product/5010382566/us-421

2 portars
https://www.dustin.se/product/5011097185/2-port-2-to-1-usb-30...

Permalänk
Medlem

Jag har en dockningsstaion från jobbet också, byter bara source på skärmen. Har dubbla skärmar.

Mus och tangentbord är ju trådlöst så det är bara att växla.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE