Häng med FZ när Sony pratar Playstation

Permalänk
Melding Plague

Häng med FZ när Sony pratar Playstation

FZ sitter laddade med dryck och godis när Sony gör sig redo att avslöja mer om kommande Playstation 5. Häng med!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Mysigt! Gissar fortfarande på 399$ 499$, hoppas vi får veta ikväll.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Jag drar till med 449 USD för digitala och 549 USD för optiska!

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Jag sätter fingret i luften och säger 399 USD för Digital Edition, 499 USD för PS5! Lansering ... höftar med 20 november. Hoppas bara inte ryktena om svag tillgänglighet stämmer, då kanske jag bara får tag i ett ex (hemska tanke, jag vet).

I spelväg: Jag skulle väldigt gärna tro på ryktena om att Final Fantasy XVI presenteras ikväll. Lär handla om "vi gör det här spelet, det handlar typ om det här och kolla på amazeballs grafik. Det släpps: ja". Något jag gärna skulle se, som jag typ vet att jag inte kommer få se, är en teaser om Persona 6. Det nya Silent Hill som det tisslats och tasslats om skulle också sitta för jädra fint.

Och, när jag ändå drömmer, varför inte Final Fantasy IX Remake i Unreal effin' Engine 5? Lika sannolikt som jag jag träffas av miljonlotten i ansiktet när jag går utanför dörren, men jag är hellre drömmare än pessimist.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Jag hoppar på samma spår som Jonas och gissar 449 och 549. Sen för spel vill jag verkligen se God of War 2 (5?) eller bara veta att det är på gång! BOY!!

Permalänk
Medlem

Innan Xbox avslöjade sitt pris så skulle jag hållit med JonasT och Kenneth (eller möjligtvis $50 ytterligare på deras gissningar). Nu när XboxSX kostar $499 så håller jag med loevet, $499 och $399 känns mest troligt.
13:e november som release känns rätt i magen!

Permalänk
Medlem

Hype! Hoppas på ok pris omkring 449-499usd och att PS Now ingår, ett år åtminstone.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Jag gissar på $399 (digital) och $499 (optisk), en viss prestandaskillnad mellan de båda, samt ett leveransdatum 13 november, 2v innan Black Friday.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Hoppas bara inte ryktena om svag tillgänglighet stämmer,

Syftar du på Bloombergs "bara" 11 miljoner för FY2020 så är det att likställa med "väldigt god tillgänglighet".

Nu har ju iofs Sony förnekat allt, så God knows hur det kommer bli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

en viss prestandaskillnad mellan de båda,

Nee. Det lär bli tokklockad 36 CU rakt över.

Permalänk
Konsolgrävare

Så otroligt taggad!! 🎮

Gissar på release 20 November
Vanliga för $499
Digital Edition för $449

Hoppas man får se lite mer av Miles Morales och att dom annonserar God of War 2!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att de också säger priset på Pulse 3D headsetet. Måste ha dem för att kunna spela Skräckspel mitt i natten 😂

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@ipac: ja men sett till tilldelning till alla regioner kan det fortfarande handla om begränsad tillgång jämfört med hur det varit tidigare generationer. Det är bara en magkänsla jag har, men det känns som att folk är väldigt taggade på den här generationen och att det kanske kan bli knivigt att få tag på ett ex om man inte bokat tidigt. Vilket jag förvisso gjorde, så jag borde få tag på ett exemplar.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@mistahh: Samma här, jag har länge funderat på att köpa ett bra 3D-ljudsheadset till TV:n, och ett som är förberett för att arbeta med Tempest Engine låter ju väldigt mumma så här på förhand. Kan mycket väl bli ett omedelbart köp!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Konsolgrävare

@mistahh @loevet

Definitivt kommer man skaffa Pulse 3D!

Är rätt sugen på en DualSense Charging Station också men hoppas dom släpper en för bara en kontroll (kör mest Singleplayer)

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Gissar också på $449 och $549.

Permalänk
Inaktiv

FF XVI ser ut som mer FF XV, blir att skippa för mig.

Permalänk
Medlem

Gillade gameplay i FF15. Vet att många inte gjorde det, men dock gillade jag inte det "tonsårs vibbarna" från spelet. FF16 såg lite mer vuxet ut iallafall så blev helt klart nyfiken!

Permalänk
Medlem

Ingen "wow-känsla" direkt efter de första klippen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av voro12:

Ingen "wow-känsla" direkt efter de första klippen.

Harry Potter såg iallafall intressant ut, men väldigt förrenderad. Inget för mig dock.

Permalänk
Avstängd

Hogwarts 😍

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@anon5930: Tycker tvärtom, ett mörkare FF med mer klassiskt fantasytema är precis vad jag hoppades på, supertaggad på det.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@anders190: Tycker tvärtom, ett mörkare FF med mer klassiskt fantasytema är precis vad jag hoppades på, supertaggad på det.

Håller verkligen med! Vill se mer naturligtvis, men ett FF15 i ett mörkare tema hade varit klockrent!

Permalänk
Medlem

Call of duty black ops såg ju ut att vara 20 fps...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av loevet:

@anders190: Tycker tvärtom, ett mörkare FF med mer klassiskt fantasytema är precis vad jag hoppades på, supertaggad på det.

Tänker inte dömma ut spelet helt, men gameplayet verkar vara tagit direkt ur XVI vilket är tillräckligt för att skippa för mig. Får se hur PC-versionen blir dock, en mod som fixar striderna skulle nog göra spelet betydligt intressantare.

Mer fantasy och mindre charmlöst pojkband är ett rejält kliv i rätt riktning dock. Såvida man inte springer runt på en relativt stor karta i fasta spår likt bilen i XV.

Permalänk
Inaktiv

Spelet de visar nu, efter RE8 Village People blir det nog att köpa om det blir bra och kommer till PC. Ser riktigt trevligt denna gång, till skillnad från när den senast visades.

Edit: Deathloop, och släpps till PC. Yay!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Spelet de visar nu, efter RE8 Village People blir det nog att köpa om det blir bra och kommer till PC. Ser riktigt trevligt denna gång, till skillnad från när den senast visades.

Deathloop kommer till PC

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Deathloop såg spännande ut.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Deathloop kommer till PC

Tacksamt att det är få helt Sony-exklusiva titlar. Nu är det bara tredjepartstitlar som visats förstås men helt klart pluspoäng där. Vill man ha bättre prestanda än vad en PS5 erbjuder så får man PC-alternativet med!

Permalänk
Inaktiv

Dark Souls! Hoppas på PC nu bara...