Häng med FZ när Sony pratar Playstation

Permalänk
Medlem
Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk

4k video av Spiderman- miles morales https://www.youtube.com/watch?v=T03PxxuCfDA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Innan ni jublar för mycket..

Observera att det rör sig om "låst" hårdvara, dvs. något man inte kan använda "som man vill".
Att SONY väljer att sälja PS5 "billigt" beror på att de tänker "gungor och karuseller":

En liknelse jag har i skallen just nu är Viasats "HDTV-boxar med inspelningsfunktion". Var populärare förr, för kanske 10 år sedan. Boxen "såldes billigt" för några tusen, av Viasat, men fungerar enbart så länge man har (dyrt) abonnemang. Utan abonnemang är den bara en "tegelsten"/paperweight. Så jubla inte för mycket över PS5. Väldigt låst hårdvara som jag misstänker blir en "paperweight" i framtiden..

Märkligaste inlägget jag läst på länge. Har du nånsin ägt/använt en spelkonsol själv? Ganska säker på att >99,9% av de potentiella köparna på ett teknikforum förstår vad det innebär att skaffa en konsol...

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Gör det?

Yes enligt IGN iaf

Edit : kolla på trailern igen, i slutet står det "Exclusive on consoles to Playstation, also avialable on PC"

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Inget 3D Pulse headset idag @mistahh @Tyvar1 . Vi får hoppas på ett event för haptikfunktioner i Dual Sense och 3D-ljud med tillbehör inför lanseringen av PS5!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av klingen78:

Den där hårdkomprierade 1080p streamen gav verkligen inte spelen rättvisa. Det här var betydligt trevligare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ipac:

Gör det?

Eftersom Dishonored spelen alla finns på PC så är det nästan självklart att även detta lir kommer..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

När får vi förboka i Sverige då?

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk

80 Euro för deras stora titlar.

Our own Worldwide Studios titles will be priced from US$49.99 to US$69.99 (RRP) on PS5.
Demon’s Souls (Bluepoint Games / Japan Studio) – US$69.99/¥7,900/€79.99 (RRP)

Vilket blir 60€ till €80 euro i vårat fall...

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Yes enligt IGN iaf

Edit : kolla på trailern igen, i slutet står det "Exclusive on consoles to Playstation, also avialable on PC"

Inte för att grusa förhoppningsrna så är det nog ett enkelt skrivfel då ✳ fattas. Det bör alltid finnas minst 2...

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Mediamarkt har satt ett pris på 6290:- just nu

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Så. Sony börjar köra cross gen (Horizon Zero West släpps till PS4 också verkar det som) och har börjat släppa spel till PC. Xbox kör tight samarbete med PC. Känns som PC spelare är de stora vinnarna här?

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Det verkar som att många spel på nästa generation kommer ta ett steg upp i pris som rykten gjort gällande tidigare. Det här ska vara lanseringspriser för Sony Worldwide Studios.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

Inte för att grusa förhoppningsrna så är det nog ett enkelt skrivfel då ✳ fattas. Det bör alltid finnas minst 2...

Tror inte det, det blir nog helt enkelt exklusivt till Playstation när det gäller konsoller, men även tillgängligt för PC. De flesta spelen du såg idag kommer till PC inkl Harry Potter & Resident Evil som andra exempel.

PC ser ut att bli vinnarna, då både Xbox & Playstation ser ut att nu lansera sina spel till PC marknaden.

Permalänk
Medlem

Givet köp. Mest efterlängtade exklusive för egen del är Horizon Forbidden West.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk

Also launching this November is a slate of new accessories:

DualSense™ Wireless Controller (standalone) – US$69.99/¥6,980/€69.99 (RRP)
PULSE 3D™ wireless headset – with 3D audio support and dual noise-cancelling microphones US$99.99/¥9,980/€99.99 (RRP)
HD Camera – with dual 1080p lenses for gamers to broadcast themselves along with their epic gameplay moments US$59.99/¥5,980/€59.99 (RRP)
Media Remote – to navigate movies and streaming services with ease US$29.99/¥2,980/€29.99 (RRP)
DualSense™ Charging Station – to conveniently charge two DualSense Wireless Controllers US$29.99/¥2,980/€29.99 (RRP)

Permalänk
Skrivet av Nimin:

Givet köp. Mest efterlängtade exklusive för egen del är Horizon Forbidden West.

Blev rekomenderad på twitch (många viewers) där en stream (kindafunnygames, ej sett innan), diskuterar vad som står på japanska bloggen, tydligen ska horizon zero dawn: forbidden west komma till PS4!!!

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Verkar som att Horizon: Forbidden West även ska släppas till PS4. Jag är lite kluven till detta. Å ena sidan är det bra för alla de som äger en PS4 och inte har råd/inte vill köpa en PS5, men å andra sidan kan det också hämma ambitionerna för PS5-versionen på den tekniska sidan. Att utveckla ett spel för två plattformar med rejäl skillnad i teknisk kapacitet och funktionalitet är ruskigt svårt, även för stora utvecklare, så risken är att PS5-versionen inte blir lika vass som den skulle kunna bli.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Håller med, har inte fått någon wow-känsla alls av ”next-gen”. Det kommer ju garanterat bra spel framöver men man blev inte alls imponerad av det visuella i nåt av spelen.

Skulle säga att vi börjar närma oss den nivå där högre kvalitet inte längre kommer betyda något. Vad gäller upplösning är vi mer eller mindre redan där sett till normala tittavstånd. Lite som att vi stampat på 300/600 PPI för laserskrivare senaste 25 åren.

Om 15-20 år när vi ser tillbaka kommer vi uppmärksamma förbättringarna, men att som tidigare se förbättringar år till år och generation till generation gäller inte längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Blev rekomenderad på twitch (många viewers) där en stream (kindafunnygames, ej sett innan), diskuterar vad som står på japanska bloggen, tydligen ska horizon zero dawn: forbidden west komma till PS4!!!

Grymt för alla med Ps4 som inte vill köpa ps5 tidigt. Jag kan dock inte vänta med att fimpa min jetmotor och köpa in ps5 istället 😀

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Inget som visades såg ut att kräva någon speciallösning för att fungera. Merparten av spelen kommer dessutom till PC.
Nästa år får PC DirectStorage stöd vilket ska ge funktionaliteten Sony idag skryter om.

Det sagt, för priset får man idag något mycket kraftfullare än vad en dator för samma pris skulle kostat. Men Sonys PR om hur viktig deras lagringslösning är har de fortfarande inte kunnat visa upp på ett sätt för oberoende granskning. Finns en risk att Sony satsat för hårt på deras SSD som en gimmick och blir frånsprungna tidigt.

Sony gjorde bättre än Apple iallafall, erbjuder ett spel många kunder vill spela. Fortnite.

Mm skall bli kul att se hur DirectStorage kan jämföras med speciell hårdvara som PS5 har för detta. Ett exempel är ju den för Kraken (uppackning av komprimerad data). Det kommer troligtvis ta ett bra tag innan vi är på samma nivå där. Annars undrar man ju lite varför dom satte en lagringslösning i nya Xboxen som är knappt hälften så snabb som den vi ser i PS5.

Vad är det du vill se från Sony gällande lagringen förresten, tror du inte på specifikationen eller vad menar du? Dom har visat dels Epic's demo som jag förmodar använder detta i alla fall i flygscenen och vi har dessutom sett ett spel (Ratchet & Clank: Rift Apart) där dom också drar nytta av hastigheten.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Verkar som att Horizon: Forbidden West även ska släppas till PS4. Jag är lite kluven till detta. Å ena sidan är det bra för alla de som äger en PS4 och inte har råd/inte vill köpa en PS5, men å andra sidan kan det också hämma ambitionerna för PS5-versionen på den tekniska sidan. Att utveckla ett spel för två plattformar med rejäl skillnad i teknisk kapacitet och funktionalitet är ruskigt svårt, även för stora utvecklare, så risken är att PS5-versionen inte blir lika vass som den skulle kunna bli.

https://i.pinimg.com/564x/65/85/69/6585691d47e986c1adf7b1277b8e78dc.jpg

Då finns det iaf hopp om 60fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik.dv:

XBOX SERIES S är en mycket enklare maskin än PS5 All Digital. ca 1/3 av GPU-prestandan, ca 1/2 lagring med 1/2 prestanda, ca 2/3 så lite minne.

De med hyfsad ekonomi köper vanliga Series X/PS5, och de med sämre ekonomi men som redan idag sitter med en One eller PS4 lär ju köpa konsol efter sitt tidigare innehav. Så frågan är hur mycket det påverkar att Series S är så mycket långsammare? 1080p och 60 fps lär ju vara mer än tillräckligt för de flesta av dessa köpare.

Permalänk
Avstängd

Priserna var absolut överkomliga men gissar att de räknar hem det på månadsabonnemang istället. Lite som man idag säljer telefoner.
Mellan ps4 och ps5 så är det sju år, kan de då plocka ytterligare kronor varje månad av många av spelarna tills ps6 kommer och räknat på 99 kr/mån så betalar man ytterligare drygt 8300kr för sin konsol och givetvis fått en massa extra spel och andra fördelar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Verkar som att Horizon: Forbidden West även ska släppas till PS4. Jag är lite kluven till detta. Å ena sidan är det bra för alla de som äger en PS4 och inte har råd/inte vill köpa en PS5, men å andra sidan kan det också hämma ambitionerna för PS5-versionen på den tekniska sidan. Att utveckla ett spel för två plattformar med rejäl skillnad i teknisk kapacitet och funktionalitet är ruskigt svårt, även för stora utvecklare, så risken är att PS5-versionen inte blir lika vass som den skulle kunna bli.

https://i.pinimg.com/564x/65/85/69/6585691d47e986c1adf7b1277b8e78dc.jpg

Gissar att det lär komma en definitive edition då..

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Undrar om cyberpunk är bakåtkompatibelt. Känns trögt å ha 2 maskiner igång samtidigt.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@voffen1: med tanke på att Forbidden West redan presenterats som en PS5-titel skulle jag bli förvånad om de släpper en till version. Ska inte satsa min förstfödda på det, men tror inte det

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Någon som kan förklara varför min matte är fel för jag får ett heeelt annat pris när jag räknar själv.

Ska man utgå från euro så blir 499 euro 5192kr
5192+25% moms 1298kr + kemikalieskatt förmodligen 300kr = 6790kr

Ni säger 5500kr men jag får 1000kr+ mer. Vad räknar jag fel?

Digital edition kostar $399

Med moms så kan man räkna 1 USD = kring 10 kr. Alltså 399 x 10 x kemikalieskatt vilket beror på vikt. Med andra ord... priset blir kring 4000 kr. Kemikalieskatten kring 250-300 kr så 4250 - 4300 + eventuellt påslag.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Xbox för 299 USD blev 3600 kr i Sverige. Nu kanske Microsoft och Sony räknar på olika sätt men annars blir det 4800 kr för en PS5 Digital.

Permalänk

Kanon, kommer alltså att vara ännu billigare sen när dom bundlar med nya PSVR im pleased.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|