Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Tar in mitt hjul i affären med handtaget gjort i flera år
Dvs hjulet är igång och du går med det.

Och det angående motorn så gör effekt enorm skillnad jag dragit på max i svin branta backar går knappt få den börja pipa på motor effekt (varningarna)

Går inte ens jämföra mot små hjulen

Joo, det jag saknar mest med mitt hjul är ett uppfällbar handtag. Någon här pratade dock också om att köra till en badplats med det, och då är det svårare att ta det med sig

Angående effekten så absolut att det kan göra stor skillnad. Min klarar ändå av relativt branta backar för att vara ett fordon. Och jag har aldrig upplevt det som en begränsning (den är speccad till 500W). Men jag bor ju också i Skåne

Permalänk
Medlem

Vill regler från transportstyrelsen gäller dessa fordon?
Sparkcyklar får tex inte ha hue stora motorer som helst och en maxhastighet.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Triton242:

Vill regler från transportstyrelsen gäller dessa fordon?
Sparkcyklar får tex inte ha hue stora motorer som helst och en maxhastighet.

För dom är det du som balanserar enbart.
EUC är bara krav kör ej snabbare än 20km/h

Effekt begränsning finns ej då det kräver mer kraft för att kunna driva runt hjulet.
Dom går under samma regler som elcykel utom motorn.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av DevilsDad:

Joo, det jag saknar mest med mitt hjul är ett uppfällbar handtag. Någon här pratade dock också om att köra till en badplats med det, och då är det svårare att ta det med sig

Angående effekten så absolut att det kan göra stor skillnad. Min klarar ändå av relativt branta backar för att vara ett fordon. Och jag har aldrig upplevt det som en begränsning (den är speccad till 500W). Men jag bor ju också i Skåne

Ja haha ^^ handtag är life!

Och mitt hjul har 2500W lite skillnad ^^ kan ju blåsa på i 30+ i brant backe.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Testade en kompis onewheel för något år sedan. Kunde aldrig hitta balansen även om han ställde sig på den lätt. Kändes onaturligt för mig att stå rakt fram då jag åkt bräda i mina yngre dar (jag kan inte åka skidor heller haha)

Gav upp på onewheel och glider runt på min e-bräda istället

Visa signatur

Moderkort: Asus Z170-Deluxe / CPU: Intel Core i7 6700K
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB / RAM: Corsair Vengeance 32GB
KYLNING: Phanteks PH-TC14PE / PSU: Corsair HX1000i 1000W
CHASSI: DefineS / SKÄRM: Asus ROG Swift PG279QZ

Permalänk
Skrivet av DevilsDad:

Ni andra som kör dessa, vågar ni lämna dem tex utanför en affär, eller vid en sjö etc? Och hur låser nu då fast dem?
på min går det inte in ett lås i hjulet, så skulle i så fall vara i handtaget..

Skulle nog aldrig våga lämna en sån utanför en butik tyvärr.. Tjuvar är sjukt snabba nuförtiden.. och ganska så aggresiva i sitt sätt att stjäla, både fysiskt och sakliga ting.

Visa signatur

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Unnotized:

Skulle nog aldrig våga lämna en sån utanför en butik tyvärr.. Tjuvar är sjukt snabba nuförtiden.. och ganska så aggresiva i sitt sätt att stjäla, både fysiskt och sakliga ting.

Nej aldrig !!!
Ta med den in, brukar lägga min i korgen när jag är trött gå runt med den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Verkar vara en kul grej.
Men som 35-åring så känns det absolut livsfarligt, jag skulle antagligen åka runt som i JB:s ovan inledande minut...

Visa signatur

🛜🫀: HP 290 PRO G9, i3 14100, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮#1: R7 5700X3D | RTX 4070 | Acer XF270HUA | 96GB @ 3600 | MSI X570 MPG GAMING EDGE
⌨️🎮#2: i5 12400F | RTX 2080 LC | Huawei GT 27 | 16GB @ 3600 | MSI B760M-P DDR4 | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av tuomi:

https://youtu.be/KlgaK_QLxDU?t=65

Verkar vara en kul grej.
Men som 35-åring så känns det absolut livsfarligt, jag skulle antagligen åka runt som i JB:s ovan inledande minut...

35 är ingenting vi har 60 åringar som åker med oss 6-7 mil runt mjörn.

I rätt jobbig terräng.

inlärningskurva är 1-3 timmar beroende på folk.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det finns en sak som är oerhört attraherande med one wheel för mig och det är i kombination med min kamera och min DJI Ronin-S. När man blir duktig kan man göra extremt fina åkningar som tidigare krävde massor av teknik.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unnotized:

Testade en kompis onewheel för något år sedan. Kunde aldrig hitta balansen även om han ställde sig på den lätt. Kändes onaturligt för mig att stå rakt fram då jag åkt bräda i mina yngre dar (jag kan inte åka skidor heller haha)

Gav upp på onewheel och glider runt på min e-bräda istället

Låter som att du blandar ihop onewheel med monowheel. Onewheel är som en skateboards fast med ett hjul i mitten, se bilden i första inlägget Du står alltså mer som du står på din e-bräda och inte rakt fram

Glömde 2 ord ;)
Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

kul tråd! köpte min XR+ i maj och plöjt lite över 2000km med godingen. fullkomligt älskar de, ångrar bara att jag inte hoppa på tåget tidigare!

ni som kör pint hur ser ni med range-ångesten?`får nästan de med min XR+ och då kör jag med whisper street däck som ökar range och nått över 4 mil på en laddning.
Funderar att köpa ett XR++ battery ifrån Chibattery för ökad range

Float on!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Nej aldrig !!!
Ta med den in, brukar lägga min i korgen när jag är trött gå runt med den.

Hehe, får väl börja gå med en extra vagn i matbutiken istället. ^^

Angående backarna låter det rätt coolt att kunna åka upp för 30° lutning. Jag uppskattar att min sätter stop efter drygt 20 om det är på tex gräs. Men det är en ren uppskattning. Jag får kanske fundera på att byta upp mig i framtiden om jag inte tröttnar ^^

Edit: Uh... blandade ihop siffrorna i vad du skrev, ignorera ° lutning..

Förresten, hur orkar du köra 6-7 mil på din? Jag får rätt så ont i fötterna av att stå på min i mer än en halvtimme (ca 1 mil). Eller är det med många pauser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av patsyh:

kul tråd! köpte min XR+ i maj och plöjt lite över 2000km med godingen. fullkomligt älskar de, ångrar bara att jag inte hoppa på tåget tidigare!

ni som kör pint hur ser ni med range-ångesten?`får nästan de med min XR+ och då kör jag med whisper street däck som ökar range och nått över 4 mil på en laddning.

Float on!

Vart köpte du din XR? Några tillbehör som du rekommenderar? Har funderat ett tag på att köpa nu men blir nog att vänta tills nästa vår.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av DevilsDad:

Hehe, får väl börja gå med en extra vagn i matbutiken istället. ^^

Angående backarna låter det rätt coolt att kunna åka upp för 30° lutning. Jag uppskattar att min sätter stop efter drygt 20 om det är på tex gräs. Men det är en ren uppskattning. Jag får kanske fundera på att byta upp mig i framtiden om jag inte tröttnar ^^

Förresten, hur orkar du köra 6-7 mil på din? Jag får rätt så ont i fötterna av att stå på min i mer än en halvtimme (ca 1 mil). Eller är det med många pauser?

Man vänjer sig och dom bättre hjulen är lättare stå längre på

Mina kvälls rundor brukar jag snitta 2-4 mil utan stanna
@nevada
Köp en EUC får 10 mil + batteritid och mycket starkare fordon och smidigare med handtag etc ^^

Helt sinnesjukt va dyr XR är.
Jag kört XR den senaste och va ju löjligt hur mycket långsammare acceleration och räckvidd och styrka för backar.

Men det är vad jag tycker såklart men rent spec så får man enormt mer för pengarna på EUC.
Kolla dessa specs vs XR ^^

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Najsisen:

Låter som att du blandar ihop onewheel med monowheel. Onewheel är som en skateboards fast med ett hjul i mitten, se bilden i första inlägget Du står alltså mer som du står på din e-bräda och inte rakt fram

Ah my bad, ja då har jag inte åkt onewheel haha

Verkar coolt iaf, ska se om jag stöter på någon med en sån man kan testa när man är ute och glider på brädan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Man vänjer sig och dom bättre hjulen är lättare stå längre på

Mina kvälls rundor brukar jag snitta 2-4 mil utan stanna
@nevada
Köp en EUC får 10 mil + batteritid och mycket starkare fordon och smidigare med handtag etc ^^

Helt sinnesjukt va dyr XR är.
Jag kört XR den senaste och va ju löjligt hur mycket långsammare acceleration och räckvidd och styrka för backar.

Men det är vad jag tycker såklart men rent spec så får man enormt mer för pengarna på EUC.
Kolla dessa specs vs XR ^^

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0416/8174/8117/products/IMG_2382_2048x2048.jpg?v=1599768768

Ja en EUC ser ju väldigt lockande ut också. Hur är dessa att bära uppför trappor? Antar att batteriet inte går att ta bort.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av nevada:

Ja en EUC ser ju väldigt lockande ut också. Hur är dessa att bära uppför trappor? Antar att batteriet inte går att ta bort.

Jag har inga problem bära upp för trappor min väger 25 kilo dock är jag ju van och bryr mig inte så mycket.

Men du behöver ju inte köpa dom tyngsta hjulen!

Antar du har ingen hiss?
Nej batteri är inte hotswap.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Kan flika in här också då jag har ett av de mindre till skillnad från tvelander. Mitt väger 10kg och jag har inga problem att bära det upp för ett par trappor även om jag är allt annat en vältränad. ^^ Det är ju inte skoj att bära runt på, men absolut inget problem.
nedsidan av de lättare hjulen är ju framförallt effekt och batteritid. Kommer "bara" lite drygt två mil innan den börjar strypa hastigheten rejält.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZerveZ:

nice att se Onewheel i Sverige. E sugen på att köpa men vet inte om Pint blir för liten. Väger 100kg...

Ska vara samma motoreffekt som XR (750w) med ett mindre hjul, vilket rent tekniskt ska ge ett större vridmoment. Sen har det påverkan på räckvidden som inte är bra från början på en Pint.
Är en rolig och smidig leksak, om man kan acceptera vissa begränsningar.

Skrivet av Michaelscott:

@ramlösa: Varbergs fästning

Japp

Permalänk
Medlem
Skrivet av patsyh:

Float on!

200mil är fan imponerad på mindre än ett år, har kört 40mil på ungefär samma tid.
Gissar att du har den som pendlingsfordon?
Räckvidden är en av de absolut största begränsningarna och har laddat den på biltema några gånger.
Köpte den på rent infall utan att ha testat innan, så utan att ha testat kändes XR lite för dyr.
Har fortfarande inte testat en XR, gissar att jag köper nästa produkt onewheel släpper istället.
Vad är det för special däck?
Battery extender är deffinitivt på tapeten, men har inte lagt nån tid på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Vart köpte du din XR? Några tillbehör som du rekommenderar? Har funderat ett tag på att köpa nu men blir nog att vänta tills nästa vår.

köpte min xr+ via aterra's webshop, helsingborg företag, surfbussen med säljer i sverige.
railguards och float plates är ett måste för att skydda brädan men även göra den mer personlig om man nu gillar de
Sedan en fender om du kommer köra när de är vått ute, jag har moddat min rätt rejält skall se om man kan få in någon bild här

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

200mil är fan imponerad på mindre än ett år, har kört 40mil på ungefär samma tid.
Gissar att du har den som pendlingsfordon?
Räckvidden är en av de absolut största begränsningarna och har laddat den på biltema några gånger.
Köpte den på rent infall utan att ha testat innan, så utan att ha testat kändes XR lite för dyr.
Har fortfarande inte testat en XR, gissar att jag köper nästa produkt onewheel släpper istället.
Vad är det för special däck?
Battery extender är deffinitivt på tapeten, men har inte lagt nån tid på det.

hah, faktiskt inte utan bara kört något så i helvete med den
mjo man köpte ju lite grisen i säcken men ångrar mig inte att jag gick på xr istället för pinten, kommer precis ifrån en trip på 2,5 mil med 40% kvar av batteriet.
Får se när FM släpper något nytt, hoppas på mer range såklart

är ett hoosier whisper street som är lite rundare form än XR's vega så känns mer som pint än stridsvagnen

Permalänk
Medlem

Kul!

Jag kör en OneWheel Plus med Two-X mod för dubbla batteri-kapacitet. Har även Fangs mini i alu samt utbytt bakre footpad. Rullar för tillfället på Hoosier 5.5″ Treaded (11 x 5.5-6). Här snackar vi att det krävs balans. Carvy McCarverson som vissa säger. Kommer strax över 20 km per laddning och skulle gärna haft lite mer.

Jag har haft den sen Juni 2018 och är snart uppe i 4000 km, men blivit mindre detta året tyvärr. Har inte samma sug längre, börjar tröttna på den lite. Lite för klen och slö, men samtidigt otroligt praktiskt jämfört med en e-skate. Svägradien är liksom noll så i stan när man ska handla osv är den perfekt.

Jag ser mig inte byta ut den närmsta tiden, utan det blir kanske något mer likt en e-mountainboard som komplement när man vill ute och lekköra.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Kul!

Jag kör en OneWheel Plus med Two-X mod för dubbla batteri-kapacitet. Har även Fangs mini i alu samt utbytt bakre footpad. Kommer strax över 20 km per laddning och skulle gärna haft lite mer.

Jag har haft den sen Juni 2018 och är snart uppe i 4000 km, men blivit mindre detta året tyvärr. Har inte samma sug längre, börjar tröttna på den lite. Lite för klen och slö, men samtidigt otroligt praktiskt jämfört med en e-skate. Svägradien är liksom noll så i stan när man ska handla osv är den perfekt.

Jag ser mig inte byta ut den närmsta tiden, utan det blir kanske något mer likt en e-mountainboard som komplement när man vill ute och lekköra.

Vad är two-x moden för något? är de en sådan du sätter ovanför fendern typ? såg att de var installation på undersidan istället. var den meckig att installera? hur är de att åka med extra klossar under slår de inte i när du man droppar nerför saker? coolt iaf

vart sugen som fan på ett threaded däck med, sneglade faktiskt på liknande däck du har men ville ha ett större däck

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Sweex:

Kul!

Jag kör en OneWheel Plus med Two-X mod för dubbla batteri-kapacitet. Har även Fangs mini i alu samt utbytt bakre footpad. Rullar för tillfället på Hoosier 5.5″ Treaded (11 x 5.5-6). Här snackar vi att det krävs balans. Carvy McCarverson som vissa säger. Kommer strax över 20 km per laddning och skulle gärna haft lite mer.

Köp EUC får du allt du vill ha
Nästa hjul jag ska ha klarar runt 18-22 mil (atm klarar mitt runt 8-9)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@tvelander: EUC är ju inte ens i närheten av samma sak..

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av patsyh:

@tvelander: EUC är ju inte ens i närheten av samma sak..

Nä det är det inte, den är bättre på allt tycker jag då (även testat pint och XR)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@tvelander: de får du tycka men om du vill prata EUC så skapa en tråd om de

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av patsyh:

@tvelander: de får du tycka men om du vill prata EUC så skapa en tråd om de

Så man kan inte prata båda här? ok då vet jag!

Visa signatur