Läckt prestanda för AMD Ryzen 7 5800X "Vermeer" imponerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marmend:

Jag tycker verkligen inte om faktumet att ena systemet har dubbelt så mycket RAM.

Kan hålla med, det bör vara lika förutsättningar i övrig hårdvara om man ska göra det snyggt sen verkar det inte stå något om minnes hastigheten och jag vill minnas att det kan ge ett bättre resultat i just den här benchmarken så man vill ju veta om dom kör samma minnen.

Permalänk
Medlem

Totalt ointressant cpu för mig, någon som vet utifall det dyker upp threadripper varianter av ryzen3 oxå? (det e intressant för mig fast ie inte, väntar i vilket fall som helst till ny sockel med ddr5 & pci-e 5 innan ingen mening med uppdatering eller i mitt fall en ner- datering om man kan säga så)

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Jag tror absolut AMDs nya kan ha ordentlig prestanda och faktiskt klå intel i spel nu också.
(Men för er som har hängt med så är ju ARMs nya X1 ordentligt starkt den med)
MEN jag tror prisbilden kan bli en helt annan. AMD behöver inte vara billiga med de här processorerna längre.
Nu är väl 3900X-> Threadripper inte billiga för de flesta normalanvändarna heller.
Men man får väl säga att 3600 för sina 2000kr är riktigt prisvärd.

Jag gav 1800kr för 2600K 2012. Eftersom det var en monster CPU som klockade så bra har det inte funnits nån anledning att uppgradera till annat.

Köpte Ryzen 1800x för 4000kr vilken var betydligt snabbare multitrådad och det motiverade för mig det högre priset.
Köpte sen 3900X beg. och ska nu uppgradera till 5000-serien.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Som alltid skönt att veta att man har en väg för uppgradering. Frågan är vad man hittar på för kul med en gammal 3900X om man byter upp till typ en 5800X för ren spelprestanda?

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem

Den stora frågan är ju om dom kan utmana intel på dom billigare processorerna? Jag tänker att i5 10600k är väl just nu den mest prisvärda processorn för gaming och det är där intel tjänar mest. Flaggskeppsprodukter i all ära, men ser man till det stora hela så är det en minoritet av datoranvändare som sitter på dessa dyra produkter.
Skulle tex Ryzen 5 3600 och x vara bättre optimerade för enkelkärnig gaming skulle säkert maktbalansen varit annorlunda.

Permalänk
Medlem

Någon vecka kvar nu! Ser verkligen fram emot release! Hade vart skoj med en 12-kärnig denna gången men vi får se.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Som alltid skönt att veta att man har en väg för uppgradering. Frågan är vad man hittar på för kul med en gammal 3900X om man byter upp till typ en 5800X för ren spelprestanda?

Sälj den, eller bygg en ordentlig virtualiseringsserver.

Permalänk
Medlem

Tänkte tipsa till alla som sitter på Ryzen processorer om detta https://twitter.com/1usmus Killen har gjort en överklockningsprogram som ska överklocka ccx var försig eller nåt liknande. Här ligger allt. länken finns i hans twitter med om man bläddrar ner lite. https://www.guru3d.com/articles-pages/clocktuner-for-ryzen-ct...
Har ej gjort det än men ska göra idag om jag har tid. Verkar gå att kräma ur ganska mycket plus få lägre temp och elförbrukning
Även en noob kan göra detta bara att följa guiden till 100%

Permalänk
Skrivet av Ase:

Totalt ointressant cpu för mig, någon som vet utifall det dyker upp threadripper varianter av ryzen3 oxå? (det e intressant för mig fast ie inte, väntar i vilket fall som helst till ny sockel med ddr5 & pci-e 5 innan ingen mening med uppdatering eller i mitt fall en ner- datering om man kan säga så)

Det blir väl en 16 core variant också får man hoppas på. Kommande Threadripper så känns det lite sådär med ddr4 minne, precis som du skrev att du väntar på. Problemet med ddr5, lär vara att den blir skitdyr, 256GB lär säkert kosta 25 000kr första året. Klarar man sig på 128GB ram, ja då är chansen stor att man klarar sig på en 16 core Rysen.

Skrivet av Swonko1:

Den stora frågan är ju om dom kan utmana intel på dom billigare processorerna? Jag tänker att i5 10600k är väl just nu den mest prisvärda processorn för gaming och det är där intel tjänar mest. Flaggskeppsprodukter i all ära, men ser man till det stora hela så är det en minoritet av datoranvändare som sitter på dessa dyra produkter.
Skulle tex Ryzen 5 3600 och x vara bättre optimerade för enkelkärnig gaming skulle säkert maktbalansen varit annorlunda.

Om deras 8 core blir så bra som ryktet säger, så lär AMD inte ha problem att rent teknisk göra lite enklare cpuer billigare.
Kvar är såklart de riktigt strömsnåla billiga och laptops cpuer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortal1ty:

Sälj den, eller bygg en ordentlig virtualiseringsserver.

Jo vore väl en rejälare hyperv isåfall.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Det blir väl en 16 core variant också får man hoppas på. Kommande Threadripper så känns det lite sådär med ddr4 minne, precis som du skrev att du väntar på. Problemet med ddr5, lär vara att den blir skitdyr, 256GB lär säkert kosta 25 000kr första året. Klarar man sig på 128GB ram, ja då är chansen stor att man klarar sig på en 16 core Rysen.

Om deras 8 core blir så bra som ryktet säger, så lär AMD inte ha problem att rent teknisk göra lite enklare cpuer billigare.
Kvar är såklart de riktigt strömsnåla billiga och laptops cpuer.

Spelar ingen roll om de släpper 16 kärnor eller 8a det är plattformen jag inte gillar med 2 minneskanaler & inga nyheter på lagringsfronten tex, (AMD har inte särskilt intressanta arbetsstationskort möjligtvis threadripper (MK)) sen brukar det inte vara så stor skillnad på pris vid övergång till nytt ddr minne visst 1a batchen lite dyrare för att strax därefter hålla samma pris som föregående gen. för att därefter bli billigare för samma storlekar, ser fram mot större minneskapslar.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Skrivet av Ase:

Spelar ingen roll om de släpper 16 kärnor eller 8a det är plattformen jag inte gillar med 2 minneskanaler & inga nyheter på lagringsfronten tex, (AMD har inte särskilt intressanta arbetsstationskort möjligtvis threadripper (MK)) sen brukar det inte vara så stor skillnad på pris vid övergång till nytt ddr minne visst 1a batchen lite dyrare för att strax därefter hålla samma pris som föregående gen. för att därefter bli billigare för samma storlekar, ser fram mot större minneskapslar.

Vad jag minns från övergång till ddr3 och ddr4 var att det dröjde länge innan det nya minnet blev ungefär samma nivå, typ 1.5år. Där vissa kritiserade någon swelockers vinterdator som hade den nya plattformen med ddr4 som gjorde den dyrare utan nämnvärt bättre prestanda.
Och när man pratar om kraftfulla cpuer så ska man ofta ha mer ram och då blir denna prispålägg större. Precis som vissa idag säger att nvme ssd idag är så billiga så det inte finns något behov av att köpa sata ssd.
Och så sitter dessa personer med kanske 0,5TB ssd och vi andra som klagar på priserna att det blir dyrt kanske har över 20TB ssd.

Så för privat bruk när man pratar om riktigt kraftfulla maskiner så väntar jag in ddr5. Men en 16 core Ryzen 4 behöver inte bli snordyr och vänta 2 år på nästa datorköp känns sådär. Om 2 år lär dessutom dagens grafikkort vara föråldrade.

Permalänk
Avstängd

Du vet att jag har sagt det förr och jag säger det igen om AMD:s kommande processorer och grafikkort: men vä gött!

Jag hoppas sannerligen på en mustig 4900X och ett 6900(? *nice*) grafikkort i nästa arbetsdator. En i6700K och GTX1080 har inte samma krut och håller inte måttet längre.

Vad jag verkligen hoppas på är att kunna bygga en mini-ITX variant i ett chassi med handtag på något vis.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shiprat:

Som alltid skönt att veta att man har en väg för uppgradering. Frågan är vad man hittar på för kul med en gammal 3900X om man byter upp till typ en 5800X för ren spelprestanda?

Sekundär dator? Min sekundära kör 6700K + 1070 i ett Ncase M1. Den kommer uppgraderas med en 3900X och eventuellt ett 1080Ti om jag får tag i något kort någongång.

Även funderat lite på att använda den som en server men får se. Har knappt tid att använda min sekundära dator som det är i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swonko1:

Den stora frågan är ju om dom kan utmana intel på dom billigare processorerna? Jag tänker att i5 10600k är väl just nu den mest prisvärda processorn för gaming och det är där intel tjänar mest. Flaggskeppsprodukter i all ära, men ser man till det stora hela så är det en minoritet av datoranvändare som sitter på dessa dyra produkter.
Skulle tex Ryzen 5 3600 och x vara bättre optimerade för enkelkärnig gaming skulle säkert maktbalansen varit annorlunda.

Den är 40% dyrare än 3600 och så dyrare moderkort på det. 3600 är bättre i annat som inte är spel. Men visst man får några fps mer med i5 10600k.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Bulldozers desktop cpuer var iofsig inte 8-kärniga enligt lagens mening, det var bara AMDs marknadsföringsenhet som tyckte att de var det ;=)
De var dock så envisa att en domstol fick avgöra saken och AMD fick återbetala en struntsumma för att de sålt en produkt med felaktig information.
Vart förhållandevis lite tjaffs om detta med tanke på att detta egentligen är bland de större jag kallar det fusk figurerat på senare år.
Misstänker att det beror på att när domen väl kom hade Bulldozer redan förpassats till antikhörnan och Ryzen hade fått alla att glömma AMD Bulldozer kraschlandning.

AMD’s Bulldozer microarchitecture used 'dual-core modules' containing two independent ALUs and a shared FPU. AMD believed that such design allowed it to call its FX-8000 and FX-9000 series processors as the industry’s first eight-core desktop CPUs, yet the latter were quite often behind their quad-core rivals from Intel in terms of performance. As a result, a group of people from California filed a class action suit that accused AMD of false advertising back in 2015.

In early 2019, the Northern District Court of California sided with the plaintiffs and ruled that AMD’s FX-8120, FX-8150, FX-8320, FX-8350, FX-8370, FX-9370, and FX-9590 processors were incorrectly advertised as having eight cores. On August 23, the court published the class action settlement agreement under which AMD agreed to pay plaintiffs and the settlement class a compensation.

Känner väl till det, var uppriktigt en av dom sakerna som jag själv reagerade skarpt på just med tanke på att det tidigare var sagt att det var 4 kärnor med hårdvaruresurser som skulle ge högre prestanda i SMT.

Har för mig att marknadsavdelning till stora delar blev bytt ut efter tilltaget, att sen enkeltråds prestandan även var lägre än Opteron gjorde inte saken bättre. Speciellt då i flyttal då två heltalsenheter delade på en flyttalsenhet.

Vet inte hur ett så totalt hjärnsläpp kunde fortplanta sig genom en hel organisation till en slutlig produkt.

Oavsett så var Bulldozer stark på ett fåtal speciella fall för sin tid, AoS var en av dom. Villket var det som diskuterades.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Känner väl till det, var uppriktigt en av dom sakerna som jag själv reagerade skarpt på just med tanke på att det tidigare var sagt att det var 4 kärnor med hårdvaruresurser som skulle ge högre prestanda i SMT.

Har för mig att marknadsavdelning till stora delar blev bytt ut efter tilltaget, att sen enkeltråds prestandan även var lägre än Opteron gjorde inte saken bättre. Speciellt då i flyttal då två heltalsenheter delade på en flyttalsenhet.

Vet inte hur ett så totalt hjärnsläpp kunde fortplanta sig genom en hel organisation till en slutlig produkt.

Oavsett så var Bulldozer stark på ett fåtal speciella fall för sin tid, AoS var en av dom. Villket var det som diskuterades.

Lite lustigt ändå kan tyckas att AMD ändå vid nästa lansering av Ryzen ändå var inne på samma spår med många kärnor som främsta argument men denna gången faktiskt fick till en helt okey produkt som efter några generationer idag spelar i samma division som företaget vars framtid aldrig skulle kunna hotas av en likvärd konkurrerande produkt.

Jag refererade dock till att hela ditt upplägg kretsade kring att just mängden, åtta kärnor var anledningen till att AOS presterande så bra på Bulldozer när konkurrenterna hade två till fyra.
Nu hade inte Bulldozer mer än fyra, alltså måste den goda prestandan kommit från något annat än antalet kärnor.
Jag håller dock med dig om att detta var ett av få tillfällen som denna kreation faktiskt visade prov på prestanda.

Permalänk
Inaktiv

Men vad i helvete. Var det inte 4000 som skulle slå Intel? (Och till och med 3000 före det och antagligen samma prat vid 2000 också)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Men vad i helvete. Var det inte 4000 som skulle slå Intel? (Och till och med 3000 före det och antagligen samma prat vid 2000 också)

Finns ingen ’vanlig’ 4000-serie för desktop, bara de redan lanserade APU-chipen som är samma som laptop.

Zen3 kommer heta 5000-serien inom alla segment vilket betyder att vanliga desktop hoppar från 3000 till 5000 direkt.

För Zen2 var så otydligt med olika nummer för samma sak i 3000-serien fanns ju både APU/laptop med Zen+ eller CPU med Zen2

Så det är 5000-serien för desktop som lanseras nästa vecka, du behöver inte vänta ett år till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Lite lustigt ändå kan tyckas att AMD ändå vid nästa lansering av Ryzen ändå var inne på samma spår med många kärnor som främsta argument men denna gången faktiskt fick till en helt okey produkt som efter några generationer idag spelar i samma division som företaget vars framtid aldrig skulle kunna hotas av en likvärd konkurrerande produkt.

Jag refererade dock till att hela ditt upplägg kretsade kring att just mängden, åtta kärnor var anledningen till att AOS presterande så bra på Bulldozer när konkurrenterna hade två till fyra.
Nu hade inte Bulldozer mer än fyra, alltså måste den goda prestandan kommit från något annat än antalet kärnor.
Jag håller dock med dig om att detta var ett av få tillfällen som denna kreation faktiskt visade prov på prestanda.

Bulldozer hade i princip två hela heltalsdelar och en flyttalsdel per core, därav orsaken att marknadsförarna benämnde den 8 kärnig. Men missade att dom delade på en instruktionsdekoder, så den delen placerade den i en gråzon.
Därav den goda prestandan i vissa fall = mjukvara som drog nytta av många trådar (heltal). Just vid dom tillfällena så presterade den som en 8 kärnig.
I entrådigt eller fåtrådigt så var den ena heltalsdelen mer ett bihang som bara drogs med och sänkte effektiviteten. Samma med mjukvaror som kraftigt använde flyttal, då presterade den som en dålig 4 kärnig med 8 st heltalsbihang.

Ser inget konstigt med det, enda som förvånar mig är att ingen drog i bromsen och hojtade STOP hos AMD.
Enda förklaringen jag kan se är att AMD måste ha varit rätt toppstyrt vid den tiden, så att ingen vågade säga emot, eller helt enkelt inte fick fram budskapet.

Oavsett så är det en svunen tid nu, samma med Pentium 4 som egentligen var en liknande katastrof med en lång pipeline som för det mesta sänkte prestandan.
Det intressanta med den är att folk då svalde och köpte den utan att ens ifrågasätta, det var ju en Intel. Och det under en tid då AMD hade bättre processor att erbjuda.

Drog Pentium 4 som en paralell då det kanske var orsaken till att AMD lanserade Bulldozer som en 8 kärnig, då dom redan sett att mördande reklam på snudd till lögn sålde.
Dom måste ju redan före lansering ha vetat om det mediokra... Problemet var att det var vad dom hade att komma med, aj!

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av medbor:

Finns ingen ’vanlig’ 4000-serie för desktop, bara de redan lanserade APU-chipen som är samma som laptop.

Zen3 kommer heta 5000-serien inom alla segment vilket betyder att vanliga desktop hoppar från 3000 till 5000 direkt.

För Zen2 var så otydligt med olika nummer för samma sak i 3000-serien fanns ju både APU/laptop med Zen+ eller CPU med Zen2

Så det är 5000-serien för desktop som lanseras nästa vecka, du behöver inte vänta ett år till

Okej det har jag nog missat. Det var ju en konstig namnsättning

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Sekundär dator? Min sekundära kör 6700K + 1070 i ett Ncase M1. Den kommer uppgraderas med en 3900X och eventuellt ett 1080Ti om jag får tag i något kort någongång.

Även funderat lite på att använda den som en server men får se. Har knappt tid att använda min sekundära dator som det är i dagsläget.

Jag har ingen aning om vad jag skulle ha en "sekundär" dator till. Den är ju sämre än den primära :).

Med det sagt så har jag två servrar som är "lite äldre" datorer (4130 och 2700X), min gamla main fick sonen och min dotter fick en gaminglaptop.

Har du inga barn du kan slänga datorn på?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Finns ingen ’vanlig’ 4000-serie för desktop, bara de redan lanserade APU-chipen som är samma som laptop.

Zen3 kommer heta 5000-serien inom alla segment vilket betyder att vanliga desktop hoppar från 3000 till 5000 direkt.

För Zen2 var så otydligt med olika nummer för samma sak i 3000-serien fanns ju både APU/laptop med Zen+ eller CPU med Zen2

Så det är 5000-serien för desktop som lanseras nästa vecka, du behöver inte vänta ett år till

Då är det slutet på en tradition då

Menar det har ju varit standard sen den första APU'n, att det inte varit samma processordel som i den fristående generationen.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Då är det slutet på en tradition då

Menar det har ju varit standard sen den första APU'n, att det inte varit samma processordel som i den fristående generationen.

Ganska dålig tradition om du frågar mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swonko1:

Den stora frågan är ju om dom kan utmana intel på dom billigare processorerna? Jag tänker att i5 10600k är väl just nu den mest prisvärda processorn för gaming och det är där intel tjänar mest. Flaggskeppsprodukter i all ära, men ser man till det stora hela så är det en minoritet av datoranvändare som sitter på dessa dyra produkter.
Skulle tex Ryzen 5 3600 och x vara bättre optimerade för enkelkärnig gaming skulle säkert maktbalansen varit annorlunda.

Nej 3600 är mycket mer prisvärd för gaming.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Sekundär dator? Min sekundära kör 6700K + 1070 i ett Ncase M1. Den kommer uppgraderas med en 3900X och eventuellt ett 1080Ti om jag får tag i något kort någongång.

Även funderat lite på att använda den som en server men får se. Har knappt tid att använda min sekundära dator som det är i dagsläget.

Du gav förslag till sekundär dator o sen la till det där. Roligaste jag läst på länge 😅

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Ganska dålig tradition om du frågar mig

Då är det ju hel lugnt

Försöker komma på någon tradition som är bra... ...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!