3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lallo:

Vart kan man få tag i ett kort nu?
Är det säkrast att "boka" och därmed ställa sig i kö eller ska man hålla utkik och köpa så fort det kommer i lager?

Om du inte är ute efter ett specifikt märke hade jag kollat vilken modell som har minst förbokningar på webhallen.

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem

Detta gäller för 3080 TUF OC

Verkar som jag får mitt kort av dom som är från 0-120 då min order blev lagd 15:07
tack @webhallen för info

Visa signatur

[ Fractal Design Define S Svart ] [ ASUS ProArt X670E-Creator WIFI ] [ Amd Ryzen 9 7950x3D ]
[ G.Skill Trident 64GB DDR5 6000MHz ] [ Noctua NH-D15 Chromax Black ]
[ Western Digital Black SN850X 1TB Gen4 ] [ Samsung 870 QVO 2TB MZ-77Q2T0BW ]
[ ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC ]
[ Corsair AX860 80 Plus Platinum ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]

Permalänk
Skrivet av Boko234:

Avbeställde mitt VisionOC, vill inte ha den modellen såhär när jag tänker efter. Hoppas någon av er hamna i topp 10 nu då och får ett kort direkt

Gigabyte GeForce RTX 3080 Vision OC
Grafikkort, PCI-Express 4.0, 10GB GDDR6X, Ampere
Avbeställd
Art. nr: 1171562 / Tillverkarens artikelnummer:: GV-N3080VISION OC-10GD

Jag vet inte om jag var precis efter dig kön, minns du la din beställning 12.58 och min 13.00 men nu har jag fått grönt ljus och I lager 🤗🤗 tack!

Permalänk
Skrivet av Ultranova:

Jag vet inte om jag var precis efter dig kön, minns du la din beställning 12.58 och min 13.00 men nu har jag fått grönt ljus och I lager 🤗🤗 tack!

Hahaha, jag har också beställt det kortet och också fått grönt! beställde också 13:00. Du och jag har ju lite samma klocka

Permalänk
Skrivet av pusslarnh:

Hahaha, jag har också beställt det kortet och också fått grönt! beställde också 13:00. Du och jag har ju lite samma klocka

är säker på att min var 13.00:01 :P, hoppas vi nu båda får

Permalänk
Hedersmedlem

***Tråd rensad (igen)***

Vänligen lägg ner "scalper"-sidospåret och personangreppen annars blir det semester.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lallo:

Vart kan man få tag i ett kort nu?
Är det säkrast att "boka" och därmed ställa sig i kö eller ska man hålla utkik och köpa så fort det kommer i lager?

Strix vanlig och OC på Proshop är billigast just nu + en gamingmus på köpet så i praktiken går det lös på knappa 9k. Det vanliga Strix har ju ”bara” 81 i kö...

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Viking
Skrivet av Ultranova:

Jag vet inte om jag var precis efter dig kön, minns du la din beställning 12.58 och min 13.00 men nu har jag fått grönt ljus och I lager 🤗🤗 tack!

Skrivet av pusslarnh:

Hahaha, jag har också beställt det kortet och också fått grönt! beställde också 13:00. Du och jag har ju lite samma klocka

Ingen av er sugen på att avboka?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Komplett har fått in dem nu!

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Skrivet av Zidichy:

Detta gäller för 3080 TUF OC
https://i.imgur.com/S33KJXk.png

Verkar som jag får mitt kort av dom som är från 0-120 då min order blev lagd 15:07
tack @webhallen för info

Snyggt! Hos Elgiganten får man svaret att "de har blivit försenade till januari 2021" om man frågar om status. Skulle gått på Webhallen eller Inet direkt. Edit: De lurade ju dock med felaktigt lagersaldo. Stod att produkten fanns i lager fast den inte gjorde det.

Permalänk
Skrivet av X-TroNiC:

Om du inte är ute efter ett specifikt märke hade jag kollat vilken modell som har minst förbokningar på webhallen.

Var hittar du den informationen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsgustavarvid:

Var hittar du den informationen?

Står info under varje kort, klicka in och titta

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Skrivet av kahn:

Står info under varje kort, klicka in och titta

Grymt! Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Härligt grattis, själv slår man sig i huvudet för att man inte visste att strix non oc skulle prioriteras sist av alla kort trots premium pris. Riktigt drygt faktiskt, sitter med ett 760 ti i datorn roligt....

Uppenbarligen skulle detta hända när man för första gången någonsin väljer att gå asus grafikkort, första och sista gången.

Bra där Komplett och Asus! Fått ordern framskjuten nu 3 gånger trots att jag la ordern 14:56, kommer väl en fjärde gång också snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Mitt blev inte avbokat efter att jag ringde igår. Skulle få ett mail under dagen. Har inte hört något alls. Ska man inte informera kunden oavsett?..

Mitt är då borta från mina sidor på elgiganten. Verkar ha fungerat

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micho89:

Härligt grattis, själv slår man sig i huvudet för att man inte visste att strix non oc skulle prioriteras sist av alla kort trots premium pris. Riktigt drygt faktiskt, sitter med ett 760 ti i datorn roligt....

Uppenbarligen skulle detta hända när man för första gången någonsin väljer att gå asus grafikkort, första och sista gången.

Bra där Komplett och Asus! Fått ordern framskjuten nu 3 gånger trots att jag la ordern 14:56, kommer väl en fjärde gång också snart.

https://i.gyazo.com/66575dfdc8d5ecb4d727db19dd68494f.png

Ja, jag tycker också det är riktig tråkig behandling av kunder som betalar premium pris över t.ex TUF-korten, men dessa kunder är bland de lägst prioriterade av alla. Hur går det ihop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Grattis, så du fick inte dit kort framflyttat idag som många andra fick? De fick kanske inte så många i lager som de hade färväntat sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kellox:

Ja, jag tycker också det är riktig tråkig behandling av kunder som betalar premium pris över t.ex TUF-korten, men dessa kunder är bland de lägst prioriterade av alla. Hur går det ihop?

Att Asus inte levererar korten till återförsäljarna?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lissdell:

Grattis, så du fick inte dit kort framflyttat idag som många andra fick? De fick kanske inte så många i lager som de hade färväntat sig?

Det stämmer.
Fick det framflyttat till 14 okt först och nu på kvällen fick ja det här.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av kellox:

Ja, jag tycker också det är riktig tråkig behandling av kunder som betalar premium pris över t.ex TUF-korten, men dessa kunder är bland de lägst prioriterade av alla. Hur går det ihop?

STRIX OC är premium varianten verkar det som. I alla fall enligt ASUS.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk

Släpptes inga FE kort idag? Jag har kikat hela dagen utan lycka. :/

Visa signatur

7950X, X670E Hero, 64 GB 5200MHz
Macbook Pro M3 Max, 64 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobTheBiff:

Släpptes inga FE kort idag? Jag har kikat hela dagen utan lycka. :/

Inte än det här dygnet i varje fall.. Digital River (deras distributör har jag för mig) fick kanske inga heller från Golden Week uppehållet den här veckan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetklock:

Inte än det här dygnet i varje fall.. Digital River (deras distributör har jag för mig) fick kanske inga heller från Golden Week uppehållet den här veckan..

Enligt Scan ska Golden Week påverka nästa veckas leveranser. Men de kanske kör expressleverans så det blev denna istället?

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av FortuN:

Är det någon som fått tag i ett Asus TUF 3080 (UTAN OC)? Eller är det fortfarande delay på dem?

#18651337

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Om man utgår från när det hände förra veckan (ca 20:00 torsdag kväll) och veckan innan (06:40) så kanske imorrn, morgon/förmiddag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fac31:

Ingen som hört något om Asus 3090 strix OC?
Jag frågade Inet men dem kunde inte säga något mer än att dem skulle informera alla som har beställt ett kort ska bli informerade då dem första kommer.

Då är vi 2 15.01 va min beställning bet å klar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Putte9:

Då är vi 2 15.01 va min beställning bet å klar

haha vi är nog jämsides i den kön haha! Hade lagt in allt i förväg och så fort knappen var grön var köpet genomfört

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fac31:

haha vi är nog jämsides i den kön haha! Hade lagt in allt i förväg och så fort knappen var grön var köpet genomfört

Ja valde fel bet sätt så fick Swedbank direkt bet med qr annars va min klar me dirr men tror vi får kortet inom månadens slut.. Har gul på orden men återstår att se.. Sålde mitt 2080ti i rätt tid iaf fick tebax rätt mycket av 14500 man gav som tur är.. Hade aldrig köpt 3090 om ja inte hade köpt min acer predator cg437kp 43 tums 4k..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av candyraver:

Undrar egentligen var "flaskhalsen" är. Är det Nvidia som inte kan pumpa ut fler GPU:er eller har AIB:er massor med GPU:er men har har inte fått igång fabriken än - eller en kombination kanske. Kanske supply-chainen allmänt också. Och såklart den sjuka efterfrågan world-wide vet vi ju redan om ...

Från våran sida är det definitivt att vi inte får GPU'er i tillräckligt stora kvantiteter ännu.
Förutom "Golden Week" ledigheten nu i dagarna går fabrikerna på full fart.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chrisism8:

@Asus.David

Hur ser leveranserna ut? Tänker mig att skeppa allt via flyg inte är så billigt. Finns det någon båtcontainer på väg kanske. Jag killgissar att det är först när det kommer in ett par sådana containrar som det blir lite avtryck i beställningarna. Någon info att delge till nyfikna forummedlemmar :P?

Tja! Allt går med flyg just nu, med tanke på efterfrågan finns det inte utrymme för att skicka med båt.
Och ja du har rätt, det är dyrt att flyga allt. Förhoppningsvis kan vi börja skicka med båt senare i år.