Permalänk
Medlem

@totte1015
@m4gnify

Har du sett tottes inlägg? Undrar om du också fick prismatch!

Permalänk

Jädrar, jag har censurerat namnen nu så ingen blir outad! Sorry :/

Men jag har inte hört något från Inet efter jag angav ordernr... Får se hur dom gör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

@totte1015
@m4gnify

Har du sett tottes inlägg? Undrar om du också fick prismatch!

Har inte beställt från Inet, och kommer nog inte göra det, har siktat in mig på Oculus själva eller Elgiganten, men väntar tills efter release

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Va i helvete fick precis svar ifrån Inet nu och dom sa nej till att prismatcha??

Har någon bild eller bevis på att Inet har sagt att dom matchar pris i kundservice??

EDIT: Hittade en ren kommentar från Inet själva att dom ska matcha priset, varför skjuter dom sig själva i foten?

Dom fattar ju själva att annars använder jag ju bara ångerrätt på skiten? Varför inte göra det enkelt för båda parter

ADD:
Efter konversation med chatten så påstår h*n hos Inet att informationen var inte kontrollerad innan publicering och gills därav inte...
H*n har tagit bort kommentaren, men säger i chatten att han ändå ska försöka prismatcha just för mig, för att jag såg kommentaren.

Konstigt beteende tycker jag, har en fått prismatch ska alla få, sedan får dom sköta sig bättre inför framtida bokningar bara
Här är bild på beviset från Inet om någon mer har bekymmer
https://i.imgur.com/7Ujmmux.png

Usch nej vad tråkigt. Tycker du borde "hota" med att avbeställa ordern, och om de inte prismatchar så tycker jag att du borde beställa och prismatcha hos Komplett istället. Detta då Elgiganten verkar vara lite sena med elite remen och Komplett har allt i lager just nu. Link kablarna går dock åt som smör! Var 46 stycken i lager klockan 6 igår kväll, och nu är det bara 23 kvar klockan 3 idag! Om du ska ha elite remen alltså! Link kabeln var också lite sen hos Elgiganten, dock endast en dag för mig!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Var ju en till som frågade om man fick pingvinstänger för att de var dyrare än elgiganten för 20h timmar sen och då svarade de såhär .

"Nejdå, vi följer bara rekommenderade svenska priserna från Oculus. Har du beställt hos oss hör av dig till kundservice så matchar vi priset. "

Permalänk
Medlem

Nu är appen uppdaterad så att det står Quest/Quest 2, men aktiveringen är ändå 13:e.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Nu är appen uppdaterad så att det står Quest/Quest 2, men aktiveringen är ändå 13:e.

Har du testat att aktivera med ett Q2 nu efter appen blev uppdaterad?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emtek:

Har du testat att aktivera med ett Q2 nu efter appen blev uppdaterad?

Nope, har ingen. Men har förstått det på andra som att det inte fungerar.

Permalänk
Medlem

@Halldin ahh okok

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Är det någon som har glasögon och kan säga hur det fungerar med Quest 1?

Vilka tillbehör bör man ha (rent allmänt)?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Är det någon som har glasögon och kan säga hur det fungerar med Quest 1?

Vilka tillbehör bör man ha (rent allmänt)?

Det ingår en distans för glasögon, hur bra det fungerar beror på storleken på brillorna. Om det huvudsakligen är du själv som kommer använda headsetet kanske det bästa är att skaffa ett par såna här: https://vroptician.com/prescription-lens-inserts/oculus-quest...

I tillbehörsväg för Quest 2 verkar minimum vara Elite Strap. Räkna med att det kommer komma en del tredjepartstillbehör den kommande tiden, till exempel silikonöverdrag för att enkelt kunna torka bort svett. Säljs redan en del (dock inte silikon) via https://vrcover.com/.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Det ingår en distans för glasögon, hur bra det fungerar beror på storleken på brillorna. Om det huvudsakligen är du själv som kommer använda headsetet kanske det bästa är att skaffa ett par såna här: https://vroptician.com/prescription-lens-inserts/oculus-quest...

I tillbehörsväg för Quest 2 verkar minimum vara Elite Strap. Räkna med att det kommer komma en del tredjepartstillbehör den kommande tiden, till exempel silikonöverdrag för att enkelt kunna torka bort svett. Säljs redan en del (dock inte silikon) via https://vrcover.com/.

Ok, tack!

Har nog för starka glasögon för att glasen ska fungera.

Är verkligen ny på detta. Har endast testat lite för smartphone.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Ok, tack!

Har nog för starka glasögon för att glasen ska fungera.

Är verkligen ny på detta. Har endast testat lite för smartphone.

Då blir du nog positivt överraskad, detta är betydligt bättre än smartphone-VR.

Permalänk

Om några dagar (förhoppningsvis) kommer min OQ2 från Elgiganten. Jag har en ganska strix idé om vad jag tänker spela på den och tänkte dela med mig. Först tänker jag skaffa "plankan" det heter det förstås inte men det är ett spel där man går på planka högt upp från höghus. Det verkar kul o spännande både för mig o min dotter.
Nästa spel blir ett klätterspel som heter "The Climb" återigen ett spännande spel för oss båda.
Det sista spelet som lockar är "Thrill Of the Fight" ett boxningsspel där jag sett videos hur riktiga boxare blir svettiga av några ronder i detta VR spel.
Vad säger ni - har ni testat dessa spel - är de bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manne Saint:

Om några dagar (förhoppningsvis) kommer min OQ2 från Elgiganten. Jag har en ganska strix idé om vad jag tänker spela på den och tänkte dela med mig. Först tänker jag skaffa "plankan" det heter det förstås inte men det är ett spel där man går på planka högt upp från höghus. Det verkar kul o spännande både för mig o min dotter.
Nästa spel blir ett klätterspel som heter "The Climb" återigen ett spännande spel för oss båda.
Det sista spelet som lockar är "Thrill Of the Fight" ett boxningsspel där jag sett videos hur riktiga boxare blir svettiga av några ronder i detta VR spel.
Vad säger ni - har ni testat dessa spel - är de bra?

plankan är rolig i ca 5min

Permalänk

Vet inte om jag är helt ute och reser, men tänker mig att plankan är rolig när man har flera nybörjare i VR hemma och ska låta de testa något enkelt som ger en bra VR upplelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manne Saint:

Vet inte om jag är helt ute och reser, men tänker mig att plankan är rolig när man har flera nybörjare i VR hemma och ska låta de testa något enkelt som ger en bra VR upplelse.

Ja. Så ungefär i 5 minuter. Det finns lite mer grejer i det programmet men det är mest bara för att skratta åt stackaren som får panik. Ganska underhållande, men dålig valuta för pengarna om det är något du har i åtanke.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Hur stora är kvalitetstitlarna numera? Har inte köpt något nytt till min Rift sedan Beat saber i princip.
Jag räknar främst med att köra mot min PC och då med virtual desktop över wifi 6 om inte oculus linken gör det bättre vill säga men då kan jag nästan lika gärna köpa reverb 2 även om möjligheten till riktig trådlös lockar rejält.

Anledningen till min fundering ang. storlek på spel är att det känns onödigt med 256GB om jag ändå mest kommer att köra länkat mot PC'n.
Så vad tror ni, hur många "kvalitets" titlar kan man få in på 64GB? Går det att spara inställningar/save games om man droppar ett spel från headsetet men vill ha tillbaka det senare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salcin74:

Hur stora är kvalitetstitlarna numera? Har inte köpt något nytt till min Rift sedan Beat saber i princip.
Jag räknar främst med att köra mot min PC och då med virtual desktop över wifi 6 om inte oculus linken gör det bättre vill säga men då kan jag nästan lika gärna köpa reverb 2 även om möjligheten till riktig trådlös lockar rejält.

Anledningen till min fundering ang. storlek på spel är att det känns onödigt med 256GB om jag ändå mest kommer att köra länkat mot PC'n.
Så vad tror ni, hur många "kvalitets" titlar kan man få in på 64GB? Går det att spara inställningar/save games om man droppar ett spel från headsetet men vill ha tillbaka det senare?

Rekordet är kommande Walking Dead: Saints and Sinners som kommer ta upp till 12GB. För egen del tycker jag 64GB räcker ändå, bara att avinstallera när man är klar. Cloud saves finns inte än, vet inte om något sparas lokalt men annars ska SideQuest klara av att ta backuper.

I övrigt är det fortfarande bara 2-4GB på sin höjd.

Permalänk
Medlem

Hur stor plats tar moddat beat saber med massa låtar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manne Saint:

Om några dagar (förhoppningsvis) kommer min OQ2 från Elgiganten. Jag har en ganska strix idé om vad jag tänker spela på den och tänkte dela med mig. Först tänker jag skaffa "plankan" det heter det förstås inte men det är ett spel där man går på planka högt upp från höghus. Det verkar kul o spännande både för mig o min dotter.
Nästa spel blir ett klätterspel som heter "The Climb" återigen ett spännande spel för oss båda.
Det sista spelet som lockar är "Thrill Of the Fight" ett boxningsspel där jag sett videos hur riktiga boxare blir svettiga av några ronder i detta VR spel.
Vad säger ni - har ni testat dessa spel - är de bra?

Jag säger som många.
Richies plank experience som spelet heter är kul för att man se "nybörjare" bli rädda, mycket till spel är det inte.
Jag har en kollega som har det som sin första VR-upplevelse och han blev genuint illamående och vill inte köra VR efter det. kanske lite överkänslig men man ska inte leka och driva för mycket med folks rädslor. Sen känner inte heller alla för att man ska stå och göra bort sig och andra skratta åt en.
Detta är på ett "evenemang center" som man sysslade med detta, jag ifrågasatte dom som hade arrangerat och sa varför låter ni inte folk köra nå kul som Beat saber eller nått ist för att stå och göra bort sig.

The climb så kanske du ska satsa på uppföljaren The climb 2 ist, kanske är mer anpassad för Quest 2 högre upplösning

Thrill of the fight är ett bra spel. Känns som ett riktigt träningspass.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manne Saint:

Om några dagar (förhoppningsvis) kommer min OQ2 från Elgiganten.

Hoppas dom skicker det i morgon, men tveksamt. Dom skicker väl inte innan den 13., fast känns som dom skulle börja skicka i morgon så man har en möjlighet för att ha den till den 13. som ju är officiella release dagen.

Står bara reserverad på min 64GB q2.

Ser verkligen fram mot q2, hoppas att titta på (3d) film ser bättre ut med LCD skärmen, jamnfört med oled skärmen, som ser fruktansvärt tråkig ut, fungerar typ 5 minuter så blir man trött i huvudet och ser det på tv'en istället.

Sedan är det väl främst 90Hz som jag ser framemot.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Hoppas dom skicker det i morgon, men tveksamt. Dom skicker väl inte innan den 13., fast känns som dom skulle börja skicka i morgon så man har en möjlighet för att ha den till den 13. som ju är officiella release dagen.

Står bara reserverad på min 64GB q2.

Ser verkligen fram mot q2, hoppas att titta på (3d) film ser bättre ut med LCD skärmen, jamnfört med oled skärmen, som ser fruktansvärt tråkig ut, fungerar typ 5 minuter så blir man trött i huvudet och ser det på tv'en istället.

Sedan är det väl främst 90Hz som jag ser framemot.

Elgiganten började skickade ut dem i fredags! De flesta kommer att få dem den 13:e!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emtek:

Har du testat att aktivera med ett Q2 nu efter appen blev uppdaterad?

Fick min i fredags, fungerar fortfarande inte att uppdatera den dock :/

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Jag säger som många.
Richies plank experience som spelet heter är kul för att man se "nybörjare" bli rädda, mycket till spel är det inte.
Jag har en kollega som har det som sin första VR-upplevelse och han blev genuint illamående och vill inte köra VR efter det. kanske lite överkänslig men man ska inte leka och driva för mycket med folks rädslor. Sen känner inte heller alla för att man ska stå och göra bort sig och andra skratta åt en.
Detta är på ett "evenemang center" som man sysslade med detta, jag ifrågasatte dom som hade arrangerat och sa varför låter ni inte folk köra nå kul som Beat saber eller nått ist för att stå och göra bort sig.

The climb så kanske du ska satsa på uppföljaren The climb 2 ist, kanske är mer anpassad för Quest 2 högre upplösning

Thrill of the fight är ett bra spel. Känns som ett riktigt träningspass.

Självklart ska man inte skratta åt andras rädslor och göra sig rolig över dem 😣 men att skratta tillsammans och bjuda på sig själv samtidigt som man utmanas känns helt okej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Elgiganten började skickade ut dem i fredags! De flesta kommer att få dem den 13:e!

Min beställning ligger fortfarande som under behandling, order datum 17/9.. Not salty xD

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Skrivet av tJev:

Min beställning ligger fortfarande som under behandling, order datum 17/9.. Not salty xD

Jag beställde 21/9 och det står reserverad på min order.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manne Saint:

Självklart ska man inte skratta åt andras rädslor och göra sig rolig över dem 😣 men att skratta tillsammans och bjuda på sig själv samtidigt som man utmanas känns helt okej.

Jo det är klart, kanske lät lite väl negativ men det fanns orsaker till i det där fallet.
Men som sagt man bör vara försiktig ibland.
Richies plank experience verkar vara ett som orsakat många olyckor både på kropp och matrial annars när man sett på youtube

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Min beställning ligger fortfarande som under behandling, order datum 17/9.. Not salty xD

Samma här, men den hinner nog komma tills på Tisdag ändå

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Min order hos Elgiganten ligger som "Reserverad", hoppas hoppas hoppas att den byter till Under behandling här under förmiddagen och skeppas iväg under dagen... Jag är pirrig som en 11-åring som väntar på den där balla prylen från Hobbex eller filmen/skivan från Ginza

*till saken hör väl att jag är 40+ haha