Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

logitech g502 lightspeed hållbarhet

Jag blev bortskämd med en Logitech g502 lightspeed i present av tjejen!

Jag har använt en trådad sådan som jag fick gratis en månad (som verkar ha något lite fel).

Innan jag börjar använda den så verkar jag läsa att många får problem med brytarna genom att det börjar bli dubbelklick?

Läste att folk får det efter något år.

Jag blev jätteglad av att få den, men blev lite osäker om den håller mer än ett år, då jag kört mx518 i 14 år. Har ni någon dåliga erfarenheter av denna mus eller kan man lita på den?

Edit: https://www.reddit.com/r/MouseReview/comments/ck9azc/logitech...

Tex denna person som verkar förbruka dem på löpande band?

Permalänk
Medlem

Jag har själv en G502 Lightspeed som ja fick till julklapp 2019. Jag har inte haft några som helst problem med den.

Innan dess hade jag en vanlig G502 som jag inte heller hade några problem med. Jag har faktist kvar den ännu, och den fungerar felfritt.

Frugan sitter också med en G502 (jag använder den som jobbmus nu i coronatider). Den har inte heller haft några fel förutom att tyget på sladden har typ gått sönder på en del ställen vilket gör att sladden inuti böjer sig ut genom hålet. Irriterande, men musen fungerar. Och det problemet lär du inte ha med Lightspeed

För övrigt tror jag att du hittar klagomål om dubbelklick och liknande om nästan alla möss förutom kanske just gamla mx518 (eller logitech G5).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frazeur:

Jag har själv en G502 Lightspeed som ja fick till julklapp 2019. Jag har inte haft några som helst problem med den.

Innan dess hade jag en vanlig G502 som jag inte heller hade några problem med. Jag har faktist kvar den ännu, och den fungerar felfritt.

Frugan sitter också med en G502 (jag använder den som jobbmus nu i coronatider). Den har inte heller haft några fel förutom att tyget på sladden har typ gått sönder på en del ställen vilket gör att sladden inuti böjer sig ut genom hålet. Irriterande, men musen fungerar. Och det problemet lär du inte ha med Lightspeed

För övrigt tror jag att du hittar klagomål om dubbelklick och liknande om nästan alla möss förutom kanske just gamla mx518 (eller logitech G5).

Tack för din erfarenhet! Det låter lovande.

Menar du att alla möss, inkl. Andra tillverkare får problem med dubbelklick vanligtvis också?

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är med den, jag har en g903 lightspeed som fick fenomenet med dubbelklick, bytte ut den i Torsdags mot en Razer viper ultimate. Logitechen höll väl lite drygt 2 år, kanske 2.5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aradove:

Tack för din erfarenhet! Det låter lovande.

Menar du att alla möss, inkl. Andra tillverkare får problem med dubbelklick vanligtvis också?

Inte dubbelklick nödvändigtvis, men någonting. Eller så har man tur/inte otur och får ett exemplar som fungerar i många år utan problem.

Som du sade så har du bekanta som klagar på Logitech och om du googlar så hittar du ännu fler klagomål. Någon annan (jag t.ex.) har aldrig haft problem med Logitech. Många tycker att Razer gör bra möss, men googla så ser du att de minsann också har fått en massa klagomål om möss som håller max 2 år. Samma med nästan alla märken.

Men du fick ju tydligen en G502 Lightspeed så bara att tuta och köra så länge den håller. Själv gillar jag den skarpt!

Permalänk
Medlem

Min G502 lightspeed som jag köpte i Juli började dubbelklicka förra veckan så den blir det RMA på. När den är fixad kommer jag nog sälja den dels för att kvalitén verkar vara sisådär och hela musen känns rappligt. Både knapparna uppepå och dom till vänster om vänsterklicken ger ifrån sig irriterande ljud när man sätter ner musen och scrollen låter som en stenkross. Har gått tillbaka till min G603 som känns mycket bättre.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raappana:

Vet inte hur det är med den, jag har en g903 lightspeed som fick fenomenet med dubbelklick, bytte ut den i Torsdags mot en Razer viper ultimate. Logitechen höll väl lite drygt 2 år, kanske 2.5.

Skrivet av wurpan:

Min G502 lightspeed som jag köpte i Juli började dubbelklicka förra veckan så den blir det RMA på. När den är fixad kommer jag nog sälja den dels för att kvalitén verkar vara sisådär och hela musen känns rappligt. Både knapparna uppepå och dom till vänster om vänsterklicken ger ifrån sig irriterande ljud när man sätter ner musen och scrollen låter som en stenkross. Har gått tillbaka till min G603 som känns mycket bättre.

Ett par månader till 2 år låter som väldigt lågt. Det låter lite avskräckande. Nu år ni inte så många som skrivit men det verkar motsvara det jag läst online.

Men som sagt, jag har ju fått den. Med rma så kan man väl fortfarande få en ny, även om det är lite krångligt.

Permalänk
Medlem

Har haft en snart ett år men den är måttligt använd sista halvåret. Inga problem än iaf.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag fick dubbelklick relativt snabbt på min efter någon månad bara, men fick byta ut den och nu har den hållit 10 månader iaf.

Visa signatur

Spel-|i7 2600k| Hydro H110 | P8Z68V-pro | MSI r9 280x/ 7970 Crossfire | DDR3 8GB 1600MHZ | 840 EVO | RM 850 |
TV-|i5 2500k| Hydro H100 | P8Z68V-pro | tx650w | DDR3 8GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av aradove:

Ett par månader till 2 år låter som väldigt lågt. Det låter lite avskräckande. Nu år ni inte så många som skrivit men det verkar motsvara det jag läst online.

Men som sagt, jag har ju fått den. Med rma så kan man väl fortfarande få en ny, även om det är lite krångligt.

Ja det verkar vara lite hit or miss... ska nog förbi elgiganten idag och lämna in min så får vi se vad som händer. Får jag en utbytes eller om den lagas så kommer jag nog lägga ut den på markenden här.

Inte helt nöjd med den av andra anledningar så har gått tillbaka till min G603 istället. Den fungerar fortfarande utan problem i alla fall. Hade en G403 innan men den hade problem med scrollen där den börja scrolla i motsatt riktning lite som den ville. Orkade aldrig RMAa den utan köpte G603:an istället för att få trådlöst. Har beställt nya TTC encodrar för att fixa scrollen själv och blev även ett par omron switchar så jag kan byta ut dom också om det skulle behövas i framtiden.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

Innebär dubbelklick att datorn registrerar två tryck eller bara att det låter/ känns som dubbelklick?

Permalänk
Medlem

@Eott: Datorn registrerar två klick

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se