Xbox Series X uppges "ge ifrån sig galna mängder värme"

Permalänk
Medlem

Vilken icke nyhet.
Bara min GPU blir 75 grader varm när jag spelar dvs det borde vara bastu i rummet där jag har min PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralleballe:

En lödkolv är också varm så att man bränner sig, men inte är det någon som värmer sitt hem med en sådan. Man måste skilja på temperatur och effekt.

Skönt med folk som fattar skillnaden, detta säger inte mycket om kvaliten på kyllösningen. Man behöver ju interna temperaturerna för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hackers:

Problemet blir nog uppenbart lagom till högsommar värmen nästa år..

Eller kan det va så att Microsoft har använt sig av ingenjörer med vettig erfarenhet som har tagit höjd för olika årstider och världsdelar där maskinen ska säljas så de har designat så att fläktarna kan gå på lite högre varv bara

Permalänk
Medlem

Så den transporterar ut värmen bra. Gött.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk

Wow! Det är nästan så man skulle kunna säga att den är som en modern PC. In other news - water gets you wet.

Alltså, jag fattar att vanligt folk reagerar på att deras elektronik blir väldigt varm men det är ju inte så att någon har påstått att det är ett problem. Även PS5:an kommer generera mycket värme och om den biffiga fläkten och kylklossen gör sitt jobb kommer folk reagera likadant - "Åh, nej den brinner snart upp!". Det hade varit en annan historia om den blev lika varm utan att fläkten gick.

Vi får väl se senare om folk rapporterar att deras Series x och Ps5 överhettar, men jag tvivlar på det.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimin:

Så den transporterar ut värmen bra. Gött.

Precis min tanke! Vad bra!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

den drar maximalt 300watt. spelar ingen roll hur varm den upplevs, oavsett hur man vrider och vänder på det drar den endast 300watt.

inte direkt nyhetsvärdigt att påstå att den är "varm som en skorsten" när den drar 1/6 av ett element

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ortovox:

Skönt med folk som fattar skillnaden, detta säger inte mycket om kvaliten på kyllösningen.

Exakt. Om de ökar fläkthastigheten sjunker temperaturen på utgående luft, men ljudnivån ökar. Värmen som kommer ut från maskinen blir oförändrad.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Känns kört för alla oss som gillar att ha konsolerna i ett skåp för att slippa se dom fula lådorna...

Permalänk
Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

men man bränner sig ju på den säger andra fanboys!!!!

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wowsers:

C7/8 kontakten på baksidan är speccad för 2.5A så den får lagligt inte konsumera mer än 275W när man går på minsta gemensamma nämnare (110V).

Problemet är att de även är designade att gå tyst i flera år i damm/päls-berikade miljöer, så fläktarna kanske ligger på 25%.

Är inte det innan man drar av effektiviteten för ett nätagg? Så 275x1.25=~ 350 watt. Någon sorts spelrum bör de ha och sen har de säkert effektivare nätagg än så, eller möjligen inte.

Edit: Nä nu var jag allt dum. Stryk det.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

men man bränner sig ju på den säger andra fanboys!!!!

De ända som bränner sig på den är de som aldrig köper den, och aldrig använder den.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/