Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Vilken tid fick ni orderbekräftelse på mail? Fick min 17:04

Beställningsbekräftelse fick jag 18:19.
Ännu inte fått någon orderbekräftelse. Skriver ju "Detta är inte en juridiskt bindande orderbekräftelse och vi förbehåller oss rätten att avbryta din order på grund av tryckfel, tekniska problem, leveranssvikt och liknande situationer." i slutet av mailet till och med, så lite spooked är man allt

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Hmm utveckla gärna det sista där, hur menar du att man renderar i 1440 och skalar till 4k? Skulle Samsungen bete sig så menar du?

Tack för info btw Om detta är lite för OT får du gärna pma mig

Skrivet av brutak:

Om jag fattat rätt; Om du väljer att spela på 1440p på din 4k skärm för att få högre FPS, så innebär det att datorn ritar upp varje frame i 1440p och "sträcker" (väldigt förenklat) ut bilden till 4k då din skärm har 4k-upplösning. Det gör att bilden blir suddigare än om du kört 1440p på en 1440p-skärm eller 4k på en 4k-skärm osv. Så är det alltid om man inte spelar med skärmens upplösning.

Samsungen är ju 1440p så då går det ju fint. Syftade på att du nämnde att köpa en 4k-skärm.

Kan bidra med att 720p -> 1440p funkar bra. Även 1080p -> 4k eftersom att alla pixlar kan öka i storlek precis lika mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

Beställningsbekräftelse fick jag 18:19.
Ännu inte fått någon orderbekräftelse. Skriver ju "Detta är inte en juridiskt bindande orderbekräftelse och vi förbehåller oss rätten att avbryta din order på grund av tryckfel, tekniska problem, leveranssvikt och liknande situationer." i slutet av mailet till och med, så lite spooked är man allt

Menade beställningsbekräftelse det är ju dock positivt att den inte redan annullerats tänker jag, men man vet aldrig. Varit på jakt efter ny dator länge så håller tummarna.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av brutak:

Om jag fattat rätt; Om du väljer att spela på 1440p på din 4k skärm för att få högre FPS, så innebär det att datorn ritar upp varje frame i 1440p och "sträcker" (väldigt förenklat) ut bilden till 4k då din skärm har 4k-upplösning. Det gör att bilden blir suddigare än om du kört 1440p på en 1440p-skärm eller 4k på en 4k-skärm osv. Så är det alltid om man inte spelar med skärmens upplösning.

Samsungen är ju 1440p så då går det ju fint. Syftade på att du nämnde att köpa en 4k-skärm.

ah då är jag med, jag trodde det var något jag missat helt gällande just Samsungen Men då är vi på det klara med det. Ska forska vidare lite, känner också en osäkerhet kring såväl VA som den böjda skärmen...

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Tyvärr, fick just ett SMS från elgiganten där de meddelar att det var ett felaktigt pris (den billiga speldatorn) och att ordern har annulerats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bea:

...
Refurbished PS4 Pro, valutakursväxling (ca 10,60) + 9% svensk moms tillkommer. Du måste ha amazon prime medlemsskap (kostar inte många tior och så ingår det amazin prime video, music mm).

...

Jag gjorde två beställningar från Amazon.de igår. På båda dessa så blev det inget momspåslag. Kikade precis nu och jag får inte påslag för tillfället heller... Vet inte om andra också noterade detta "problem".

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem
Skrivet av df9517:

Tyvärr, fick just ett SMS från elgiganten där de meddelar att det var ett felaktigt pris (den billiga speldatorn) och att ordern har annulerats.

Samma här, beställde en av varje. Återstår att se vad slm händer med den dyrare då.

Permalänk
Skrivet av McAn_:

Samma här, beställde en av varje. Återstår att se vad slm händer med den dyrare då.

Fick sms jag med på den dyrare att ordern annuleras.. surt men va var väl väntat

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNzANe1000:

Fick sms jag med på den dyrare att ordern annuleras.. surt men va var väl väntat

MeToo 😩

Permalänk
Medlem
Skrivet av Partyprime:

Vet inte om detta är oldnews men beställde en crucial ssd från primedays på Amazon.de och den skickas från lagret dem öppnade i Eskilstuna, så det verkar som Amazon.se är redo när som helst.

Samma här, också skickad från lager i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av McAn_:

Skrivet av iNzANe1000:

Skrivet av McAn_:

MeToo 😩

Surt att det blev så!
Det lindrade dock min irritation att jag missade en mitt i köpet i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Discharged:

Jag gjorde två beställningar från Amazon.de igår. På båda dessa så blev det inget momspåslag. Kikade precis nu och jag får inte påslag för tillfället heller... Vet inte om andra också noterade detta "problem".

Man brukar slippa svensk moms om säljaren inte är Amazon själva. Om säljaren säljer för under 320 000/år blir det tysk moms

Permalänk
Moderator
Forumledare

*inlägg flyttade*

”men hörru, din skånska ursäkt till spättekaga! Vart gjorde du av tråden!!11ittitt”

Ah, du menar tråden om elgigantens felaktiga datorerbjudande? Den finner man numera här

”Aha, snyggt! Du är go du!”

Tack tack. Min ödmjukhet hindrar mig från att.....äh, du har rätt 😍

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilscon:

Man brukar slippa svensk moms om säljaren inte är Amazon själva. Om säljaren säljer för under 320 000/år blir det tysk moms

Okay, det var nyheter för mig! Men i detta fallet var det dock amazon själva. Så det förklarade inte just detta. Aja 10% extra rabatt är ju inte fel!

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Partyprime:

Vet inte om detta är oldnews men beställde en crucial ssd från primedays på Amazon.de och den skickas från lagret dem öppnade i Eskilstuna, så det verkar som Amazon.se är redo när som helst.

How quick was the delivery time?

I wonder if they are mass moving stock from Germany to Sweden as well as customer orders.

Permalänk
Medlem

Såg i en annons som rörde Logitech PRO X WIRELESS att de skulle kunna gå och köpa via deras egna hemsida för typ 1300 men jag kan inte se något sådant pris. Annonsen är borta och minns inte vem användaren var som skrev om denna deal ?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor: PG32UCDMZ/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Såg i en annons som rörde Logitech PRO X WIRELESS att de skulle kunna gå och köpa via deras egna hemsida för typ 1300 men jag kan inte se något sådant pris. Annonsen är borta och minns inte vem användaren var som skrev om denna deal ?

Kolla pm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonScania:

Kolla pm.

Också intresserad 😀

Visa signatur

AMD Ryzen 7950X3D@Stock, ASUS RTX 5080 OC Prime, ASUS ROG ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, , G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000, Samsung NVME 980Pro 2TB, 2X WD Black SN850 1TB NVME, Intel 545s 512GB.
Skärm: LG 32 OLED", Samsung G7 32"
Server:UnRaid OS, Fractal Design Node 804, Asus Sabertooth Gryphon Z97, Intel XEON 1220v3, 32GB DDR3 RAM, 14TB Storage.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonScania:

Kolla pm.

Jag också 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conne3:

Jag också 😅

Oj, huggsexa här. Den som fick pm var först, kanske koden funkar flera gånger. Hen får återkomma här i tråden.

Permalänk
Medlem

Då köar jag med 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonScania:

Oj, huggsexa här. Den som fick pm var först, kanske koden funkar flera gånger. Hen får återkomma här i tråden.

Tack för hjälpen

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen

Dela gärna koden om den funkar igen 🙂

Permalänk
Skrivet av DragonScania:

Kolla pm.

Om den fungera till flera så är jag intresserad också Tack!

Visa signatur

Moderkort: Asus Z170-Deluxe / CPU: Intel Core i7 6700K
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB / RAM: Corsair Vengeance 32GB
KYLNING: Phanteks PH-TC14PE / PSU: Corsair HX1000i 1000W
CHASSI: DefineS / SKÄRM: Asus ROG Swift PG279QZ

Permalänk
Hedersmedlem

Erbjudandet på Logitech PRO X WIRELESS är via STUK, så studerar ni eller har vänner som studerar kanske de kan lösa en kod till er.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Kod för logitech testa ni som vill 73yohxt8b om den funkar så swisha gärna en slant till rädda barnen eller någon annan hjälporganisation. Jag själv gjorde det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kod för logitech testa ni som vill 73yohxt8b om den funkar så swisha gärna en slant till rädda barnen eller någon annan hjälporganisation. Jag själv gjorde det

Funkar inte tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conne3:

Funkar inte tyvärr

Jag kollade det innan the man postade, hör av er nästa vecka se om det uppdaterats då hos mig.

Permalänk
Skrivet av jonte6950:

Produkt: Alienware 55 AW5520QF 4K bildskärm
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorskar...
Kategori: Spel-TV 4K 120HZ-Oled
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5176082
Pris: 16 990:-

Stämmer det verkligen? Stod att den ej var köpbar, men kanske var ett begränsat antal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Byvejret:

Produkt: Dibotech Lödstation Pro 60 W
Länk: https://www.kjell.com/se/produkter/el-verktyg/verktyg/lodning...
Kategori: Övrigt
Pris: 499 kr

Kan varmt rekommendera denna, för 500 får man knappt mer någonstans!

Visa signatur