Permalänk
Medlem

Aha trist :/ jag lär väl få mktt fb-konto bannat när jag väl fått min quest... 😁

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Var köper man VR-cover?

Släpps om någon vecka eller två!
https://vrcover.com/oculus-quest-2/

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av risby:

Kommer VR Cover täcka bättre nere vid näsan?

yes, den kommer att ha ett avtagbart skydd för näsan som kommer stänga ute i princip allt ljus!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Hänger inte med riktigt, varför skulle dom banna fb konton äre om man använder sig av vpn?
Och vad är det för ban, IPban?
Gjorde ett helt nytt fb konto igår enbart för VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av venomze:

Hänger inte med riktigt, varför skulle dom banna fb konton?
Gjorde ett helt nytt igår för enbart vr

För att enligt deras policy så får en person endast ha ett konto. Så de bannar alla som de märker har mer än ett konto. Så skulle personligen inte riskera att skapa ett nytt konto om du redan har ett, då de finns risk att det blir permanent bannat!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

För att enligt deras policy så får en person endast ha ett konto. Så de bannar alla som de märker har mer än ett konto. Så skulle personligen inte riskera att skapa ett nytt konto om du redan har ett, då de finns risk att det blir permanent bannat!

Men känns ju lite konstigt, dom lär ju isåfall gå på IP?
Skulle ju inte vilja använda mitt Main konto

Permalänk
Medlem
Skrivet av venomze:

Vet ej exakt hur det gör det. Men de har förmodligen ett väldigt avancerat system, så jag skulle inte våga riskera något iallafall. Kör själv med mitt personliga, då jag ändå inte använder det annars!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av venomze:

Jag vet inte varför vissa har den inställningen men jag är inte nå aktiv Facebook användare förutom köp och sälj marknaden.
Din VR profil och vanliga Facebook profil syns inte för varandra.
Om du nu inte har samma person som VR vän och Facebook vän. Då kan den VR vännen se ditt riktiga namn i oculus (om man väljer att visa det)

Men jag anser ett "fake-konto" som lite risk att bannas om man inte börjar använda det för att trolla eller sprida desinformation.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft något facebook konto tidigare och skapade ett enkom för detta syfte.
Jag har stängt ned allt och tillåter typ inget på kontot, inga vänner samt kör VPN men det var inga problem.
Förmodligen så beror det på att jag använder mitt eget namn och det uppenbarligen fanns sedan tidigare i systemet då jag fick väldigt exakta förslag på vänner.
Utgår från att det beror på familj/vänner som har facebook importerat mail/telefonkontakter där jag finns med.

Jag har ju även kört rift sedan länge så när jag kopplade ihop oculus och facebook matchar namnet och det gör det väl lättare att veta att det är en legitim användare förvisso..

Förtydligande
Permalänk
Medlem

Upptäckte en trevlig sak med guardian systemet som jag inte läst någonstans tidigare, men det kanske är allmän kännedom?
Jag ritade först upp gränserna på mitt kontor, testade lite och gjorde sedan samma sak i vardagsrummet som är lite större för att även testa att casta till vilket fungerade utmärkt.
Vad jag däremot inte hade förväntat mig var att när jag återvände till mitt kontor så kom den ihåg hur jag hade ritat upp guardian i det rummet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Aha trist :/ jag lär väl få mktt fb-konto bannat när jag väl fått min quest... 😁

Pratade precis med Bring som säger att den inte kommer fram idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salcin74:

Upptäckte en trevlig sak med guardian systemet som jag inte läst någonstans tidigare, men det kanske är allmän kännedom?
Jag ritade först upp gränserna på mitt kontor, testade lite och gjorde sedan samma sak i vardagsrummet som är lite större för att även testa att casta till vilket fungerade utmärkt.
Vad jag däremot inte hade förväntat mig var att när jag återvände till mitt kontor så kom den ihåg hur jag hade ritat upp guardian i det rummet!

Ja, om jag inte minns fel så sparas upp till 5 senaste platserna

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av stewed:

Om den inte är för långt bort och du är sugen på att hämta den. Fråga om du kan hämta den på där paketet är nu. Har själv gjort det med en annan fraktfirma.. och fick tillbaka fraktkostnad av xxl :).

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Kundtjänst sa att dom inte såg var den var. Dom misstänkte att den ligger oscannad hos Bring här i stan, men då lär dom väl knappast vilja springa runt och leta en fredag eftermiddag.

Edit: Nåväl, då får jag i alla fall lite nyttigt gjort i helgen istället.

Tillägg
Permalänk
Medlem

Hur snackar man med andra när man kör vr? Specifikt beatsaber. Vet att man kan skapa party i oculus, men micen slutar fungera när jag går in i link. Så hur gör man annars? Kan man använda discord som vanligt genom browsern? Eller kan man ringa genom steam?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Rapportera tillbaka

Hmm... Ja 0,2 var verkligen på gränsen till för kort, fick fästa powerbanken med ett buntband på gummibandet på nedre bakhuvudet, ända stället den räckte till

Visst det sitter, får testa att spela med det, men känns ju verkligen som fuskigt hemmabygge

Hade en vinkel funnits hade det varit perfekt, för cirka 4cm tas ju av kontaktstycket i sig

https://www.kjell.com/se/produkter/dator/datortillbehor/usb-t...
Den är nog närmast tänkbara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Hur snackar man med andra när man kör vr? Specifikt beatsaber. Vet att man kan skapa party i oculus, men micen slutar fungera när jag går in i link. Så hur gör man annars? Kan man använda discord som vanligt genom browsern? Eller kan man ringa genom steam?

Jag tror inte Beat saber har ingame voice chat tyvärr. Liten miss kan man tycka i deras multiplayer update. Kanske fixas senare.

Jag vet inte hur det riktigt fungerar med Link men du måste nog välja i Windows vilken enhet som ska vara mick.
Questen borde komma upp som alternativ.
Det gör den iaf när man kör virtual desktop.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av stewed:

Beställde mitt igår på felgiganten och fick mitt idag, ren tur antar jag

Permalänk
Medlem

Går det att köra custom songs i Beat Saber med Quest 2?

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av EnJoker:

Går det att köra custom songs i Beat Saber med Quest 2?

Inte för tillfället: https://www.reddit.com/r/OculusQuest/comments/jae7u2/beat_sab...

Permalänk
Medlem

Tack för den länken!

Permalänk

Har någon en smidig tips för ett bra hörlurar in eller on ears till Quest 2?

Permalänk
Medlem

Någon som testat att spela "riktiga" pc spel med Quest 2. Typ något simulator spel eller FPS spel? Antingen med kabel eller via wifi? Tycker det låter konstigt att man skulle kunna spela tex MSFS 2020 (när det stöds) via usb eller wi-fi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaxan:

Någon som testat att spela "riktiga" pc spel med Quest 2. Typ något simulator spel eller FPS spel? Antingen med kabel eller via wifi? Tycker det låter konstigt att man skulle kunna spela tex MSFS 2020 (när det stöds) via usb eller wi-fi.

Klart man kan köra riktiga pc spel. När headsetet är kopplat med link eller VD så fungerar det som vilket PCVR headset som helst!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Klart man kan köra riktiga pc spel. När headsetet är kopplat med link eller VD så fungerar det som vilket PCVR headset som helst!

Går det att föra över den mängden data via usb?

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av Maaxan:

Det är en komprimerad videoström, Link över kabel verkar ligga på strax över 100 Mbps i dagsläget medan Virtual Desktop kan gå upp till 150 Mbps med Quest 2. Återstår att se vad kabel-Link kan nå när mer bandbredd låses upp, men det är i alla fall tillräckligt bra.

Permalänk
Medlem

Tydligen ska man ha en oculus app förbatt kunna använda quest 2.. men nedladdningen börjar inte

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaxan:

Tillräcklig mängd data för att det ska se bra ut iallafall. Link är fortfarande i Beta, och det är mer än bara spelbart nu. Så i framtiden så kommer det bara att bli ännu bättre!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sådär.. äntligen har jag fått igång min quest2 och hann att testa den några minuter innam dottern blev förälskad i den och har nu haft den på sig hela tiden

Komforten - sitter jätteskönt på huvudet.
Tur man inte införskaffade elite strap med en gång

Ipd - kan inte använda 1an då min näsa är för bred tydligen? Linserna tar i näsan

Bilden är riktigt bra när det gäller upplösning.
Men man ser något som liknar chromatic abbriviation? När man tittar åt sidorna

Ljudet i högtalarna är över förväntan också

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Ipd - kan inte använda 1an då min näsa är för bred tydligen? Linserna tar i näsan

Om det är ett hinder så kan du testa att sätta i glasögondistansen?
Du borde då få lite mindre synfält, men bekvämare näsa.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB