Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Tråden handlar faktiskt om Plopp eller Center! Ja, godare choklad och konfektyr till andra priser finns, men det är en annan diskussion!

Gillar båda, men måste jag välja är svaret Plopp! Som andra tidigare nämnt var det Center i yngre dagar och att smaklökarna förändrats genom åren. Säger dock inte nej till en rulle Center eller om det finns i lösgodishyllan!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hjälpsam

Gillar bägge, men om jag måste välja, blir det Center.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd

Båda är på tok för ljusa. Och choklad blir bäst med nötter.

Edit: Köper jag ljus choklad i rulle så blir det oftast Marabous Schweizernöt.

Edit2: Riktigt bra chokladbollar är nog bäst

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Rekordmedlem

Valde avstod för alla med smak vet att det är Djungelvrål som är godast.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Det här är världens godaste choklad enligt mig (varning för nötter):
https://www.guylian.com/wp-content/uploads/2020/09/Seashells-500g_Front-webshop-850x850.jpg

Haha!!! smaken e verkligen som baken.. första å enda gången jag åt detta spydde jag strax efteråt. Har aldrig mer vågar prova det dock är jag den enda i sällskapskretsen som känner så. alla andra jag känner älskar det!

Permalänk
Medlem

När jag var liten och skulle köpa lösgodis köpte jag alltid bara två sorter, Nappar och Center. Sen kom jag på att Plopp har lite mer socker i sig och smakar lite sötare och därav godare, sen dess blev det Nappar och Plopp. Nu blandar jag även med lite Mormors löständer och Blåa Delfiner samt Fizzy bubbles.

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Plopp! Men måste varit mycket länge sedan jag åt det då det tyvärr inte finns till salu här i Finland.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Ingen av dem!

Permalänk
Medlem

Plopp är godast för de kommer i choklad bar storlek.
Gillar inte Center utformningen.

Så Plopp every time.

Permalänk

Plopp har bidragit till nått kilo på min kropp i alla fall så jag röstar på plopp

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Det här är världens godaste choklad enligt mig (varning för nötter):
https://www.guylian.com/wp-content/uploads/2020/09/Seashells-500g_Front-webshop-850x850.jpg

Denna när den går att få tag på som lösgodis. Det är fina grejer det... 🤤

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Rätt svar: ingen av dom är särskilt god.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

Plopp är för satans sött! "Chokladen" är för söt, fyllningen är för söt... Center är också lite för söt, men bättre. Hade gärna sett en något mörkare center.

Vill bestämt minnas att jag käkat Center-mörk choklad variant.
Fint vare.

Samma som kexchoklad dark chocolate och den underbara tid när O'boy gick att hitta i mörk choklad variant

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

De säger att grymhet mot djur i ung ålder är ett tydligt psykopatdrag, men om man verkligen vill kartlägga alla sjuka människor är det bara att exportera listan på de som svarat Plopp.

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Medlem

Center självklart. Plopp är fruktansvärt sötsliskigt. Inget av dem är någon höjdare dock.

Permalänk
Medlem

Båda är ju grymma men det är nåt speciellt med Plopp!

Permalänk
Medlem

Åt båda så sent som i tisdags, nu för tiden tycker jag Center är godast men när jag var yngre gillade jag Plopp mer.

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

TUPLA MAXI, SUOMI PERKELE

Ja juste vi har en omrötsning... Center går väl för sig

Permalänk
Musikälskare

Plopp alla dar i veckan för min del

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Samma produkt med olika etikett.

Permalänk
Medlem

Gillade Plopp som barn, särskilt de små förpackningarna med två rutor. Sen blev man vuxen man och då är det bara Center som gäller.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk

Plopp är som IPA. Center är som vatten. DDT-vatten. Med mosquitoes. Så jag röstar på Plopp.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO | i7 12700K |Noctua NH-D15S | G.Skill 32GB DDR5 5600MHz CL36 Trident Z5 | ASUS GeForce RTX3080 ROG Strix OC V2 | Corsair RM1000X 1000W | WD Black SN850 PCIe 4.0 NVMe M.2 - 1TB (systemdisk) | Windows 11 64-bit | ASUS PB279Q | Phanteks Enthoo Evolv X |Sennheiser GSP 500 | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Apex Pro TKL

Permalänk
Avstängd

plopp är fan bäst mods snälla banna alla centrister dom saknar smak

Permalänk
Medlem

Fan, jag som bantar ska jag behöva köpa plopp och en center?

Permalänk
Medlem

båda är meh

Permalänk
Medlem

Inget av dom!

Tycker om söta saker, men Plopp och Center är överdrivet missbruk då dom är översöta...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Vet att jag alltid har rätt, och svaret är PLOPP!!!

Permalänk
Medlem

Jag saknar svaret för oss som tycker om båda, varför välja det ena eller det andra när man kan tycka båda är minst lika goda, fast på sitt egna sätt.

Allt behöver ju inte blir en kamp mellan två saker, det räcker med Nvidia vs AMD, Intel vs AMD, Samsung vs Apple etc.

Permalänk
Lego Master

Alltså en rulle Center är ju kung. Plopp är en nödraket ifall man behöver få upp blodsockret.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Tja smaken är förstås som baken.

Delvis sant, men det vanans makt är också väldigt stark. Om man vänjer sig av med ett (högt) regelbundet sockerintag och sen äter Plopp eller Center så får man sannolikt nästan ont i munnen för att de är så söta. Detsamma gäller för mig numera även Marabou-kakor och pralinerna i den där Aladdin-asken. Isch!

Malmö Chokladfabriks produkter tycker jag exempelvis har en mycket mer balanserad sötma, men de kakorna kostar också sina pengar jämfört med de sötsliskiga.

Så ja; smaken är som baken, men bakens utseende är inte skriven i sten.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma