Alla vi som ska köpa 3070 Rtx, vad uppgraderar ni ifrån? Och vilken upplösning ska ni köra.

Permalänk
Avstängd

Jag sitter på ett 2080 redan - efter att ha läst detta test ser jag klart att det enda uppgraderingsalternativet för mig är 3080.

Hoppas Nvidia får ordning på deras batcher och leveranser, jag vill ha ett FE kort innan detta hunnit bli omodernt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonhed:

Okej
Jag förstår att det känns drygt att ha ett 2070 i dagsläget men du får en hel del för det på marknaden. Upp emot 3800kr, så då behöver du bara lägga 2000 emellan. Bara ett tips

Varför sälja! Är helnöjd! Spelar inte så mycket och maxar allt på både min rift s och valve index och säkert snart min bokade HP reverb G2 ... Ja pengar är verkligen mitt problem.

§1.1/trams /Kent, forumledare
Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Nej jag väntar till nästa år och ser hur det ser ut när röken skingrar sig. Varför stressa på relasedagen, köpa grisen i säcken, leva med kassa och buggiga drivrutiner, överpriser, nya konsolernas prestanda och upplevelse... dessutom finns väl bara dyra kort (6k+)

Tänk om alla tänkte så, då skulle prisbilden kanske se annorlunda ut och skalperare ett minne blott. Rädlsan att gå miste om saker (FOMO), som kanske inte riktigt försvinner så fort, kan vara rätt löjligt ibland. Sen kan jag tycka att när man köper sådana dyra saker vid release så blir det som att belata extra för att vara en beta-testare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

Varför sälja! Är helnöjd! Spelar inte så mycket och maxar allt på både min rift s och valve index och säkert snart min bokade HP reverb G2 ... Ja pengar är verkligen mitt problem.

Jag har sparat ihop dessa pengar länge för det blir mitt första grafikkort jag köper någonsin då jag bara hållit på med datorer i drygt 3 månader.
Kolla testet som SweClockers kom ut med nyss.
Jag tycker 3070 verkar rätt perfekt för 1080p

Ha en bra dag!

Visa signatur

i7 12700k oc+delid under utveckling | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | RX 7800xt
https://valid.x86.fr/uudh64 (gammal, men trevlig, cpu-z validator)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

Kommer förmodligen aldrig spela varken farmög eller cyberhyped.
Men läs lite DLSS 2.0 vetja
https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/news/cyberpunk-2077-ray-...

1080p har vi bemästrat och väldigt snart även 1440p som är på gränsen nu.. 4k är påbörjat sen et tid tillbaka men inte där än..
Men fan köp!!! Det är bra för BNP:n att hushållen spenderar!

Beror väl på vad man vill få ut. Vill man ha 200FPS eller maxad raytracing och annat godis är absolut 1080p rimligt. Men det kräver sin processor.

Jag personligen ser ingen större vinning att passerar 100FPS med marginal, men det behöver inte alla tycka.

Finns ju 360Hz skärmar nu för tiden, dels är dom lågupplösta, men skulle ändå inte gå att driva särskilt många spel i 1440/4k i den frekvensen...

Alla har inte samma krav och det är okej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonhed:

Jag känner att jag ej vill diskutera med dig då du bara är arg över något, möjligtvis din GPU, så jag tog bort mina sista inlägg till dig. Det tjänar inget till då du bara försöker tilta mig.

Jag har sparat ihop dessa pengar länge för det blir mitt första grafikkort jag köper någonsin då jag bara hållit på med datorer i drygt 3 månader. Mamma har inget med detta att göra.
Ett fanboi har jag nog inte hunnit bli än.

Kolla testet som SweClockers kom ut med nyss.
Jag tycker 3070 verkar rätt perfekt för 1080p

Ha en bra dag!

Då är vi två! Jag tycker numera nämligen också att det är ett helt perfekt kort för dig också.

Lycka till!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

Då är vi två! Jag tycker numera nämligen också att det är ett helt perfekt kort för dig också.

Lycka till!

Tack

Visa signatur

i7 12700k oc+delid under utveckling | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | RX 7800xt

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077 försenas igen – sjösätts i december
karma is real!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

karma is real!

Vad har du gjort som är så illa så vi ska behöva lida och vänta ännu längre? Jag håller dig personligt ansvarig /s

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

karma is real!

En kompis sa det till mig idag med, jag visste inte ens att det varit sent förut?
Han sa att det varit sent sen 2017 lmao.
Man får väl hoppas att alla goda gärningar jag gjort idag gör att det sjösätts iallafall i december då 3070 kaaanske kommit i brevlådan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beroende på hur det går för AMD imorgon så kommer jag nog uppdatera från ett GTX 1060.
Jag kör på 1080p144 och 1080p60 på Teven och lär nog göra det i ett par år till!

4k är vad 720p var, jag väntar på 8k!

Dold text
Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
Medlem

Har någon koll på lagerstatusen för 3070? T.ex på Proshop enligt nedan länk. Står som i lager 15+. De har även en sammanställning över RTX korten i beskrivningen (länk) där det anges att de mottagit 40st av detta länkade grafikkort. Om jag beställer, kommer det skickas imorgon?

https://www.proshop.se/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-3070-DUAL-...

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Lyckades knipa ett Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE på Inet för 5 625:-.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk

jag tog ett MSI med två fläktar. Får hoppas det är ok, har ett 980Ti MSI som funkar fint.

Permalänk
Medlem

Fick tag på ett TUF gaming OC från inet. Beräknat leveransdatum 2/12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Har du fått en beställningsbekräftelse?

Inte jag...

edit:

Fick nu!

Förväntat leveransdatum imorgon. Jag vill egentligen ha 3080, så vet inte riktigt vad jag ska göra.

Jag spelar i 4k endast numera, men kanske lite äldre titlar. Kortet kommer användas till deep learning en del, och då skulle 3080 vara fint. Om jag någon gång kommer att få det...

Uppdatering min orderbekräftelse
Permalänk
Medlem

Skulle mitt system flaskhalsa nånting om jag skulle köpa detta kort: https://www.inet.se/produkt/5411684/asus-geforce-rtx-3070-8gb...

intel i7a 8700 @ 4300 mhz cirka under spel 16 gig ram, 700 watt GPU
Spelar pubg och bf i 1440p...
Vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aradove:

Inte jag...

Jag skulle egentligen inte uppgradera men impulsköpte men sidan krashade sen provade jag igen sen fick jag två som stod som delvis bokade. Tog bort ena för vill inte ha två och maxköp 1 ändä. Vet inte om man får den eller inte och de har höjt priset redan med ca 600kr. Lite väl fort. Får väl se vad som händer. Lär avboka om det blir så att man hamnar i kö och ska få i december. Har 2070 icke super nu som egentligen duger fint.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Jag med. Dock ingen bekräftelse men misstänker att deras server är lite trött. Sidan krashade 4 gånger för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenedras:

Jag med. Dock ingen bekräftelse men misstänker att deras server är lite trött. Sidan krashade 4 gånger för mig.

Jag fick mail för 5 minuter sen med orderbekräfelse och allt ser bra ut på mina sidor på inet.

De var de enda som hade ett kort på Nvidias MSRP så nice att man fick tag på det!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Jag fick mail för 5 minuter sen med orderbekräfelse och allt ser bra ut på mina sidor på inet.

De var de enda som hade ett kort på Nvidias MSRP så nice att man fick tag på det!

Inte fått mejl. Står beräknad leverans 30 oktober på mina sidor men står som delvis bokad. Grönt på geforce now kupong men gult på kortet sen beräknad i lager i december så fattar inte om det kommer imorgon eller inte.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Skulle mitt system flaskhalsa nånting om jag skulle köpa detta kort: https://www.inet.se/produkt/5411684/asus-geforce-rtx-3070-8gb...

Vad tror ni?

Ingen flaskhals det är bara att köra.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Inte fått mejl. Står beräknad leverans 30 oktober på mina sidor men står som delvis bokad. Grönt på geforce now kupong men gult på kortet sen beräknad i lager i december så fattar inte om det kommer imorgon eller inte.

Det kommer skickas imorgon. beräknad i lager är nuvarande status på varan överlag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Ingen flaskhals det är bara att köra.

OK
Edit: Den försvann som en avlöning hahaha
Får bli köp efter jul, får la prioritera ungarna nu innan jul då för f'''n...

hehehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Det kommer skickas imorgon. beräknad i lager är nuvarande status på varan överlag.

Fick mejl nu. Står imorgon. Knappt hunnit fattat det skulle egentligen inte ens ha men begränsingen gör en lite desperat. Men 5625kr var bra pris iaf mot vad de andra kostar och lär få iaf en del för mitt 2070 Strix. Får hoppas Gigabyte Eagle är ok. 3 fläktar iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av aradove:

Inte jag...

edit:

Fick nu!

Förväntat leveransdatum imorgon. Jag vill egentligen ha 3080, så vet inte riktigt vad jag ska göra.

Jag spelar i 4k endast numera, men kanske lite äldre titlar. Kortet kommer användas till deep learning en del, och då skulle 3080 vara fint. Om jag någon gång kommer att få det...

Japp, fick mail med laveransdatum 30/11 istället för 15/12 som det stod på Inets hemsida. Är lite tveksam på att behålla det, behöver knappt byta kort men är sugen (och sitter med G-sync skärm) fast just nu borde jag lägga pengar på annat.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Trodde jag lyckades knappa ett Eagle för 5.625, men sedan crashade sidan och fick ingen orderbekräftelse. Pengarna dock reserverade på kortet! La ytterligare en order, men då till "nya" priset 600kr högre som var lite trist... Dock ligger det nu två reservationer på totalt ca 12k på kreditkortet!!! "Nya" priset ser dock fortfarande ut att vara ca 600kr billigare än hos andra aktörer, så klagar inte SÅ mycket ändå, om jag nu lyckas få ett kort... Men det står att jag ska få leverans i morgon i alla fall! 3 fläktar till lägsta möjliga pris var mina förutsättningar!

Permalänk
Medlem

hade ja inte min 3080 hade jag gått för ett gigabyte gaming oc 3070, dessutom finns de 50+ på inet. folk var inte så hungriga som ja trodde eller va

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk

Hann plocka ett ASUS STRIX GAMING 3070 OC vad det ser ut som. Fick igenom ordern på några minuter, 45 i lager när jag började, 25 kvar när min order var klar. Fått bekräftelse och förväntat till utlämningsställe imorgon. Hoppas...

Kortet får kramas med min i7-4770k @ 4.3ghz i väntan på systemet jag tänkt uppgradera under 2021.
Sitter nu på ett ASUS 980 Ti som presterar bra, men det märks att man är bakom i tiden...kör i 1080p men ögnar på 1440/4k.

Är så förbannat exalterad. Eller nä, jag e fanimig sådär boyish excited med pirr o fjärilsfjanteri o allt! Har inte haft annat än begagnat och "hålla-vid-liv"-köp de senaste 5-7 åren. Det här blir det första klivet till dagens verklighet.

Hoppas ni där fått tag i det ni vill - jäkla rolig höst/vinter framöver! Må väl nörd-vänner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Vad tror ni?

Nej

Visa signatur