Frågor om Xbox Series X och Series S?

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Frågor om Xbox Series X och Series S?

Redaktionen har fått in ett exemplar av Xbox Series X och Series S, men då redaktionen dels är upptagna med "saker" och att vi måste jobba hemifrån just nu kan vi dessvärre inte hårdtesta konsolerna på redaktionen. Jag har därför plockat hem duon i väntan på att vi kan göra något större på det hela på kontoret.

Men, i väntan på detta tänkte jag att jag kan testköra saker hemifrån och låta er ställa frågorna ni vill ha svar på. Hemarbetet innebär dock att jag inte kan testa saker relaterat till HDMI 2.1 (dvs. 120 Hz i 4K, VRR, mm) eftersom min 4K-TV är från 2017 och saknar stöd för detta. Allt jag kan testa ska jag testa, så hiva era frågor min väg!

Det är ett kommande embargo om spelupplevelserna, så svar på frågor om hur spelen är får vänta ytterligare några dagar, men ställ frågorna här så svarar jag så snart jag får.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Tidiga intryck så här långt:

+ Både Xbox Series X och Series S är knäpptysta, jag har ingen utrustning för att mäta ljudnivåer här hemma men när jag spelar spel eller tittar på film är det omöjligt att utröna ljud från konsolernas fläktlösning.
+ På tal om film, det här är kanske inte så viktigt nu när spelköp allt mer går mot det digitala, men UHD Blu-Ray-spelaren är också väldigt tyst. Jag testade att titta på film med Series X och kunde inte heller här utröna ljudnivåer från konsolen. Det är ett problem med både PS4/Pro och Xbox One S (har inte kört One X här hemma så kan inte uttala mig om den), så den som vill göra konsolen till både spelenhet och mediacenter kan göra så utan problem med surr från spelaren.
+ Värmen är inget problem. Efter spelsessioner om flera timmar, där jag utsatt konsolerna för Gears 5 (med Series X-uppgradering), Watch Dogs Legion, Yakuza: Like a Dragon och bakåtkompatibla titlar som Nier Automata och Final Fantasy XII: The Zodiac Age blir värmeutsläppet från fläkten inte ens obehagligt hög när jag håller handen strax ovanför. Mer avancerade titlar som pressar hårdvaran mer kommer säkert leda till högre värmenivåer längre fram, men rapporter om att värmenivåerna är extrema och kan "värma lägenheten" är hysteriskt överdrivna.

- Jag har upptäckt att snabb återupptagning av spelsessioner med Quick Resume kan vara något svajigt med bakåtkompatibla Xbox One-spel. När jag lät Nier Automata och FFXII: TZA ligga vilande i bakgrunden, stängde av konsolen och startade upp den och spelen igen kunde de frysa helt. Det är säkert något Microsoft förbättrar efter lanseringen, men för nu är rekommendationen att ni ser till att spara eller invänta autosparning och sedan stänger ned Xbone-spel.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Har du testat att köra dem trådlöst och i så fall, fungerar anslutningen bra? Har ju varit si och så på den fronten för en hel del på både Xbox och PS4.

Permalänk
Medlem

Grymt initiativ!

Kommer alla digitala spel jag idag äger till Xbox One finnas i mitt biblitotek när jag startar upp XSX? Jag har förbeställt konsolen sedan länge, men förstår inte riktigt om det bara är "Smart Delivery"-spel som kommer följa med?

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Härligt att det går att uppnå denna typ av prestanda och låg ljudnivå i ett kompakt format. Kommer ni få in PS5 också?

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av joewson:

Har du testat att köra dem trådlöst och i så fall, fungerar anslutningen bra? Har ju varit si och så på den fronten för en hel del på både Xbox och PS4.

Jag har testkört den med en Wifi 6-router. I och med att Xbox Series X/S bara stöder Wifi 5 har jag inte kunnat utnyttja fördelarna med Wifi 6, men utifrån mina tester har anslutningarna varit stabila och nedladdningarna snabba. Mina 500 Mbit/s har inte maxats, men hur snabba nedladdningarna blir beror ju på servrarna och hur belastade de är, så svårt att uttala sig om hur bra Microsofts Wifi 5-implementation är här. Jag har dock kommit upp i hastigheter som 135 Mbit/s för vissa nedladdningar, och det är en nivå över vad jag upplevde med föregående generation. Framför allt PS4 som är hopplös på Wifi-fronten, hoppas verkligen att PS5 med dess Wifi 6-stöd gör ett bättre jobb här.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av superapan:

Grymt initiativ!

Kommer alla digitala spel jag idag äger till Xbox One finnas i mitt biblitotek när jag startar upp XSX? Jag har förbeställt konsolen sedan länge, men förstår inte riktigt om det bara är "Smart Delivery"-spel som kommer följa med?

Alla Xbox One-spel som stöds med bakåtkompatibiliteten kommer finnas tillgängliga för nedladdning, och de som får uppgradering till Xbox Series X/S får automatiskt den versionen när du laddar ned den på XSX/XSS. Jag har testat att installera några Xbox One-spel, men i min lista finns också några 360-titlar jag kan installera om jag vill.

Smart Delivery handlar om att spelens installation anpassar sig efter vilken konsol användaren använder. Om du har en Xbox One S anpassas installationen efter det, och du får uppgraderingar för One X. Har du en Series S får du uppgraderingar för den, och samma sak för Series X. En väldigt trevlig egenskap är att du kan ladda in gamla sparfiler och fortsätta på dessa, även om det är flera år sedan du senast körde spelet.

Fungerar till och med med spel du spelat på Xcloud, vilket jag blev varse när jag startade upp Hellblade som jag testkörde i vår artikel om Xcloud och konsolstreaming. På det stora hela är det en trevlig belöning till trogna Xbox-ägare, och utökar mängden spel som kan köras nu när startutbudet för Series X/S är ganska tunt.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av leafbranch:

Härligt att det går att uppnå denna typ av prestanda och låg ljudnivå i ett kompakt format. Kommer ni få in PS5 också?

Jag tror inte det faktiskt. FZ-kollegorna fick en, men de är också en spelsajt. Microsoft har tillräckligt bra koll på SweC för att veta att vi också har spelintresserade medlemmar, och att vi täcker spel redaktionellt. Sony i Sverige och deras PR har inte lika bra koll på oss, så jag skulle inte tro att vi får in en konsol dessvärre. Någon av oss får kanske gerilla-testa FZ:s konsol medan en annan redaktör distraherar FZ-gänget?

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av loevet:

Men, i väntan på detta tänkte jag att jag kan testköra saker hemifrån och låta er ställa frågorna ni vill ha svar på. Hemarbetet innebär dock att jag inte kan testa saker relaterat till HDMI 2.1 (dvs. 120 Hz i 4K, VRR, mm) eftersom min 4K-TV är från 2017 och saknar stöd för detta. Allt jag kan testa ska jag testa, så hiva era frågor min väg!
https://i.pinimg.com/564x/5c/d3/00/5cd300408ec022238b42e6e78465f358.jpg

Sånt här brukar jag se som en möjlighet ...." jag måste köpa en ny TV/dator/grafikkort/skärm eftersom jag måste kunna testa produkt X till fullo" .... :).

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Björn Endre:

Sånt här brukar jag se som en möjlighet ...." jag måste köpa en ny TV/dator/grafikkort/skärm eftersom jag måste kunna testa produkt X till fullo" .... :).

Haha, tro mig, den tanken har äntrat mina små grå "Ja en 4K OLED med HDMI 2.1 kanske blir rimligt prissatt under Black Friday" och så vidare. Men med tanke på att min TV inte är så gammal, och att jag ska köpa ny spelkonsol privat, OCH köpa bra 3D-ljudsheadset, OCH en extern SSD-lagring med rikligt utrymme till denna kan den ekonomiskt rimliga delen av min hjärna inte riktigt motivera det

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk

Läste någonstans att bluray spelaren inte skulle kunna spela 4k uhd blurays i HDR?
CDON kör en schysst deal på 4k skivor (5st för 600kr) så innan jag köper på mig ett gäng hade det varit väldigt tacksamt att veta (även om jag tycker 4k i grund ser bra ut, ser jag inte poängen med att lägga massa pengar på det om man inte kan se filmerna i HDR/dolby vision också)

Permalänk
Medlem

Är lite sugen på den nya releasen av LoTR 4k men har ingen UHD-spelare. Enligt Dolbys hemsida kan series X spela Vision och Atmos. Stämmer det även när man spelar upp film? Så lite samma fråga som @adamljung

Kan man med samma Ultimate-konto spela samtidigt på PC och Series X/Xcloud? Kanske en long shot men det hade varit trevligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Jag har testkört den med en Wifi 6-router. I och med att Xbox Series X/S bara stöder Wifi 5 har jag inte kunnat utnyttja fördelarna med Wifi 6, men utifrån mina tester har anslutningarna varit stabila och nedladdningarna snabba. Mina 500 Mbit/s har inte maxats, men hur snabba nedladdningarna blir beror ju på servrarna och hur belastade de är, så svårt att uttala sig om hur bra Microsofts Wifi 5-implementation är här. Jag har dock kommit upp i hastigheter som 135 Mbit/s för vissa nedladdningar, och det är en nivå över vad jag upplevde med föregående generation. Framför allt PS4 som är hopplös på Wifi-fronten, hoppas verkligen att PS5 med dess Wifi 6-stöd gör ett bättre jobb här.

Jag tackar ödmjukast för svaret. Jag kör helst mina enheter trådlöst så det bådar gott. Nu får jag bara hoppas på något magiskt sätt att mina Siberia 800 kommer fungera över USB med den nya Xboxen annars får det bli att sätta sig in i headsetmarknaden igen och det är en djungel utan dess like.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Jag har testkört den med en Wifi 6-router. I och med att Xbox Series X/S bara stöder Wifi 5 har jag inte kunnat utnyttja fördelarna med Wifi 6, men utifrån mina tester har anslutningarna varit stabila och nedladdningarna snabba. Mina 500 Mbit/s har inte maxats, men hur snabba nedladdningarna blir beror ju på servrarna och hur belastade de är, så svårt att uttala sig om hur bra Microsofts Wifi 5-implementation är här. Jag har dock kommit upp i hastigheter som 135 Mbit/s för vissa nedladdningar, och det är en nivå över vad jag upplevde med föregående generation. Framför allt PS4 som är hopplös på Wifi-fronten, hoppas verkligen att PS5 med dess Wifi 6-stöd gör ett bättre jobb här.

Jag vet inte om Series X har snabbare wifi än xbox one x, hade hoppats på det. Jag har också 500 Mbit lina och t ex idag när jag laddade ner Xbox gold spel, så kom jag upp i strax över 200 mbit/s. Tror inte jag har någon Wifi 6, har en Telia router. Med min mobil S20 ultra får jag 500 Mbit på wifi.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Vad tycker du om den nya handkontrollen?

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av jmkbiker:

Vad tycker du om den nya handkontrollen?

Den är en försiktig förbättring, utan att blåsa sockarna av mig. Xbox One-kontrollen var redan bra som den var, och Series-kontrollen justerar bara den designen till att bli lite bättre. Texturerat grepp där fingrarna vilar får kontrollen att vila bättre i handen, och styrkorset känns mer responsivt och "klickigt" än tidigare. Det är dock inte bara känslan som är mer klickig, styrkorset ger också ifrån sig ljudliga klick när man trycker på den. Jag har personligen inga problem med det, men det kan vara värt att känna till. Även trigger-knapparna är texturerade med ett knottrigt mönster som gör att man inte glider av lika lätt.

Att kunna direkt ta skärmdumpar och spara gameplay-videos med delningsknappen är också väldigt trevligt, även om jag haft vissa problem med att bilder och videos inte kan laddas upp till Onedrive, har inte riktigt fått klarhet i vad det beror på. På det stora hela är kontrollen väldigt bekant från Xbox One-varianten, men tillräckligt mycket har förbättrats för att det inte ska kännas som samma gamla (redan bra) kontroll. Jag hade inte sagt nej till lite mer next-gen-känsla som med Sonys Dual Sense, men den som redan uppskattar One-kontrollerna får här en förbättrad version av samma framgångsrecept.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Är man dum om man snålar o köper en series s? Konsolen kommer enbart att köras på en vanlig 1080p lcd-tv i 60hz.

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av koops:

Är man dum om man snålar o köper en series s? Konsolen kommer enbart att köras på en vanlig 1080p lcd-tv i 60hz.

Nej i den upplösningen och bilduppdateringen gör du helt klart ett bättre val i Series S. Den är billigare, mindre och knäpptyst (vilket Series X också är förvisso). Om du inte tror att du kommer få behov av en optisk skivläsare rekommenderar jag helt klart Series S.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Nej i den upplösningen och bilduppdateringen gör du helt klart ett bättre val i Series S. Den är billigare, mindre och knäpptyst (vilket Series X också är förvisso). Om du inte tror att du kommer få behov av en optisk skivläsare rekommenderar jag helt klart Series S.

Vi har nog inte köpt ett enda fysiskt spel sen red dead 2 😅
Blir bara lite orolig när de pratas om att man inte får ray tracing med den lilla 😕

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michael1:

Är lite sugen på den nya releasen av LoTR 4k men har ingen UHD-spelare. Enligt Dolbys hemsida kan series X spela Vision och Atmos. Stämmer det även när man spelar upp film? Så lite samma fråga som @adamljung

Exakt detta undrar jag med eftersom det är verkligen en dealbraker för mig.
Jag läste någonstans att xbox sreies x endast hade stöd för dolby vision i spel, vilket låter helknasigt.
Det är synd att du inte har tillgång till en TV med både Dolby vision och HDR10 så du kunde testat att det verkligen funkar.
En sak till, är det lång uppstart av UHD filmerna? Den UHD spelaren jag har idag är väldigt seeg på att starta skivan just med UHD filmer. Blue ray och DVD startar snabbt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michael1:

Kan man med samma Ultimate-konto spela samtidigt på PC och Series X/Xcloud? Kanske en long shot men det hade varit trevligt...

Jag har ställt den frågan själv flera gånger och vad jag har förstått så är det ett Ja på det, iaf med PC och Xbox. Alltså man ska kunna spela samma spel från Gamepass på PC och Xbox samtidigt med ett konto.

Däremot funkar inte Xcloud samtidigt som övriga. Vad jag har fått förklarat för mig iaf!

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Hulle:

Jag har ställt den frågan själv flera gånger och vad jag har förstått så är det ett Ja på det, iaf med PC och Xbox. Alltså man ska kunna spela samma spel från Gamepass på PC och Xbox samtidigt med ett konto.

Däremot funkar inte Xcloud samtidigt som övriga. Vad jag har fått förklarat för mig iaf!

/hulle.

Jag har testat detta och när jag startade Gears 5 på Series X med det igång på PC:n sparkades jag ut från spelsessionen på PC:n. Du kan alltså spela på båda plattformarna och fortsätta sessionen på den andra, men du kan inte spela samma spel på samma konto samtidigt.

För övrigt ett väldigt smidigt system. När jag startade upp på PC:n senast frågade den om jag ville använda den senaste PC-sparfilen som var äldre, eller om jag ville använda den från konsolen (Series X) som var nyare.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av KingCobra:

Exakt detta undrar jag med eftersom det är verkligen en dealbraker för mig.
Jag läste någonstans att xbox sreies x endast hade stöd för dolby vision i spel, vilket låter helknasigt.
Det är synd att du inte har tillgång till en TV med både Dolby vision och HDR10 så du kunde testat att det verkligen funkar.
En sak till, är det lång uppstart av UHD filmerna? Den UHD spelaren jag har idag är väldigt seeg på att starta skivan just med UHD filmer. Blue ray och DVD startar snabbt.

Rapporterna hittills har sagt att Dolby Vision inte gäller för UHD Blu-Ray, men eftersom jag inte har en Dolby Vision-TV kan jag inte testa just det. Förhoppningsvis går Microsoft ut med officiell information i frågan.

Angående uppstart av UHD-filmer går det väldigt snabbt. Jag har en dedikerad UHD-spelare från Panasonic, som jag är väldigt nöjd med, men Series X är inte långsammare än den. Jag har dock inte hunnit titta på tillräckligt mycket UHD-film med HDR-stöd för att kunna avgöra hur bra Series X hanterar HDR10 jämfört med en dedikerad spelare eller Playstation 4, där jag tycker den senare hanterar HDR klart bättre än Xbox One-konsolerna.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av koops:

Vi har nog inte köpt ett enda fysiskt spel sen red dead 2 😅
Blir bara lite orolig när de pratas om att man inte får ray tracing med den lilla 😕

Haha, ok Jodå Series S stöder också ray tracing, men precis som att den har färre beräkningsenheter (CU:s) i grafikdelen har den också färre ray tracing-enheter då dessa sitter i CU-enheterna. Series S siktar på 1440p medan Series X siktar på 4K, och den lägre ambitionsnivån kommer också gälla för utvecklare som siktar på ray tracing i spel.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Jag har testat detta och när jag startade Gears 5 på Series X med det igång på PC:n sparkades jag ut från spelsessionen på PC:n. Du kan alltså spela på båda plattformarna och fortsätta sessionen på den andra, men du kan inte spela samma spel på samma konto samtidigt.

För övrigt ett väldigt smidigt system. När jag startade upp på PC:n senast frågade den om jag ville använda den senaste PC-sparfilen som var äldre, eller om jag ville använda den från konsolen (Series X) som var nyare.

Ajdå. Men har du Xbox konsolen satt som "Home console"? Det kanske var så att man måste köra olika konton på konsol och PC också förresten. Typ att "Hulle" har Gamepas Ultimate och sätter Xboxen som home console, sedan loggar "Lövet" in på Xboxen och får då tillgång till Gamepass och DÅ kan man spela samma spel samtidigt på PC och Xbox.

På Reddit verkar det vara så man gör, även med Xbox One idag. Om inte jag totalt missförstått allt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Märks det någon skillnad i hur snabbt konsolen laddar osv? Är ju lite olika hastighet på processorerna ex.

Hur är ljudnivån från skivspelaren vid film samt spel?

Edit såg nu att du tog upp ljudnivån på skivspelaren i ett inlägg längre ner. Men bra att den är tyst för det är jag inte helt nöjd med på mina äldre konsoler främst PS3 och xbox 360, men även min på one s kan man höra när skivan snurrar upp.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Jag har testat detta och när jag startade Gears 5 på Series X med det igång på PC:n sparkades jag ut från spelsessionen på PC:n. Du kan alltså spela på båda plattformarna och fortsätta sessionen på den andra, men du kan inte spela samma spel på samma konto samtidigt.

Skrivet av Hulle:

Ajdå. Men har du Xbox konsolen satt som "Home console"? Det kanske var så att man måste köra olika konton på konsol och PC också förresten.

Man kan självklart inte logga in med samma Xbox-konto på flera enheter samtidigt i ett online-spel...
Det borde testas igen med olika spelande konton men samma ägande xbox-konto / gamepass-prenumerant.

Med Home kan ju vem som helst logga in på xbox.
Man kan också logga in sin användare på en xbox på dashboard men logga in och spela med en annan.
Likadant kan man ju logga in i windows eller registrera off-linerättigheter i MS store på PC men logga in i spelet som en annan användare.
Det är bara i xcloud som du inte kan spela som någon annan än dig själv, det räknas nog också som att logga in i en xbox så det tar en av ovanstående möjlligheter.

Jag tror inte att de aktivt försöker hindra detta,
för ett par år sedan hade jag problem med att xbox-appen i windows tog emot notiser och achivements och råkade man trycka på dom så blev man utloggad ur xbox - det är ett alldeles för skört system för att ha sådana begränsningar.

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Hulle:

Ajdå. Men har du Xbox konsolen satt som "Home console"? Det kanske var så att man måste köra olika konton på konsol och PC också förresten. Typ att "Hulle" har Gamepas Ultimate och sätter Xboxen som home console, sedan loggar "Lövet" in på Xboxen och får då tillgång till Gamepass och DÅ kan man spela samma spel samtidigt på PC och Xbox.

På Reddit verkar det vara så man gör, även med Xbox One idag. Om inte jag totalt missförstått allt.

/hulle.

Ah @pacc påpekade nog hur du menar. Ja det går att sätta Home-konsolen som ägande system och spela de andra spelen som hör det Home-kontot/XGP-prenumerationen till på Xbox Series X/S, och får då sina egna sparfiler i spelen. Jag har inte testat att göra det i Windows 10/MS Store, men det låter på Pacc som att det är möjligt att göra där också.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Haha, tro mig, den tanken har äntrat mina små grå "Ja en 4K OLED med HDMI 2.1 kanske blir rimligt prissatt under Black Friday" och så vidare. Men med tanke på att min TV inte är så gammal, och att jag ska köpa ny spelkonsol privat, OCH köpa bra 3D-ljudsheadset, OCH en extern SSD-lagring med rikligt utrymme till denna kan den ekonomiskt rimliga delen av min hjärna inte riktigt motivera det

Kolla med Johnny, han har ett litet nummer han kan sms:a när stålarna är slut:
https://www.youtube.com/watch?v=LXROmUe1Q_E&list=LLLdeygbnNwZ...

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av jOnÄTÄn:

Märks det någon skillnad i hur snabbt konsolen laddar osv? Är ju lite olika hastighet på processorerna ex.

Hur är ljudnivån från skivspelaren vid film samt spel?

Edit såg nu att du tog upp ljudnivån på skivspelaren i ett inlägg längre ner. Men bra att den är tyst för det är jag inte helt nöjd med på mina äldre konsoler främst PS3 och xbox 360, men även min på one s kan man höra när skivan snurrar upp.

Ja Microsoft byggde in BD-spelaren i ett hölje just för att oväsen inte skulle leta sig ut från den, och det måste jag säga att de lyckades mycket bra med.

Mitt generella intryck är att laddningstider är mer eller mindre identiskt mellan de båda. Jag har bara tagit tiden på ett spel, Gears 5, eftersom det har en patch för Series-konsolerna, och när jag laddade samma sparfil på båda systemen tog det 15,57 sekunder på XSX och 15,58 på XSS (och där kan skillnaden ligga i att det tog aningen längre tid för mig att trycka på stoppursknappen). Jag ska se om det är skillnad i andra spel när de får next-gen-patchar, men hittills ser det inte ut att vara någon skillnad.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas