Så du menar att det är klart att det går att hitta folk, men att problemet är att det behövs dubbelt så många, så att det ändå inte går av den anledningen? Eller menar du att oavsett om det finns tillgänglig personal eller inte, så är det i praktiken opgenomförbart eftersom alla inte kan vara 100% isolerade 100% av tiden? Lite oklart för mig vad du menar egentligen. Jag ser i huvudsak två problem:
Det finns inte tillräckligt mycket kompetent personal som skulle gå med på de arbetsvillkor som krävs.
Det skulle bli extremt kostsamt att betala den ersättning som krävs för att få tillräckligt många intresserade.
Jag tror den första första punkten är det avgörande problemet, så att även om det är en god idé i princip så är det i praktiken ogenomförbart. Eftersom det också finns andra enklare och genomförbara sätt att reducera problemet med smitta på äldreboende kan man ju börja med dem innan man tar sig an de betydligt svårare sätten.
Allt har sin tid och sin plats Att använda sarkasm för att trycka ned sina meningsmotståndare i forum är sällan ett recept för ett trevligt debattklikmat. Förutom att stämningen blir sämre så är det också ett mindre effektivt sätt att kommunicera och leder lätt till pajkastning.
Då är vi av samma åsikt.
Jag använder ironi i min vardag med folk jag både känner och inte känner, det skulle bli ganska stelt om alla alltid höll sig på banan och pratade extremt sakligt, det är som sagt vad jag tycker.
Sen tycker jag det är att ta i och säga att jag trycker ner någon med följande uttryck ” Ja för arbetsgivarna verkar ju gå Kommunal till mötes i avtalsrörelsen, eller hur var det nu?” .