3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Yorg:

Good and bad news, bad news, du har ej tilldelning, good news, du är typ förste man till rakning i nästa batch som jag fick info om idag.

Jag har 10st som TIDIGAST landar på torsdag, men jag tror de landar i början på nästa vecka, så det är inte långt kvar nu oavsett

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Vad jag tror med denna launchen är att 3080s pris per prestanda var alldeles för bra jämfört med förra generationen och pressar tålamodet på väldigt många kunder nu när 3090s börjar ploppa upp på butikshyllorna för att kunna beställa dessa direkt istället och få sitt efterlängtade rtx 3000 serien kort. Kort sagt har jag haft tålamod en bra stund genom att sälja av diverse komponenter i min burk då dessa fortfarande var värda något men köp knappen på ett 3090 är OERHÖRT lockande tyvärr när man sitter utan burk nu inne på månad 2 snart.. sorry för lite OT men tror nog jag inte är ensam om detta haha!

Permalänk
Medlem

Tänkte nämna att polarn som beställde en Webhallen Config dator med RTX 3080 (TUF non-OC) kl 15:06 fick sin idag Jag vet inte om den byggdes med TUF OC eller Non-OC ännu dock.

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Skrivet av Yorg:

Öl <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Good and bad news, bad news, du har ej tilldelning, good news, du är typ förste man till rakning i nästa batch som jag fick info om idag.

Jag har 10st som TIDIGAST landar på torsdag, men jag tror de landar i början på nästa vecka, så det är inte långt kvar nu oavsett

/Patrik

Dränker sorgerna den här svängen då, håller tummarna för torsdag.

Stort tack för infon!

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

Vad jag tror med denna launchen är att 3080s pris per prestanda var alldeles för bra jämfört med förra generationen och pressar tålamodet på väldigt många kunder nu när 3090s börjar ploppa upp på butikshyllorna för att kunna beställa dessa direkt istället och få sitt efterlängtade rtx 3000 serien kort. Kort sagt har jag haft tålamod en bra stund genom att sälja av diverse komponenter i min burk då dessa fortfarande var värda något men köp knappen på ett 3090 är OERHÖRT lockande tyvärr när man sitter utan burk nu inne på månad 2 snart.. sorry för lite OT men tror nog jag inte är ensam om detta haha!

Det är nästa så att man kan tro att nvidia vill det också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nostradamu:

Det är nästa så att man kan tro att nvidia vill det också

De ångrar sig nog när 6000 serien börjar skeppas i större volym än nvidia korten

Permalänk

@Webhallen

kan jag få veta vilken köplats jag har på artikelnr: 327275 Gamerock OC

första 2: AL

Permalänk
Medlem
Skrivet av cant_feel:

@Webhallen

kan jag få veta vilken köplats jag har på artikelnr: 327275 Gamerock OC

första 2: AL

Önskar samma sak. Mitt ordernummer slutar på 98.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

15:07 innebär att man på håret har tilldelning på det lilla vi har inkommande på icke-OC dock så hoppas du ej avbokade

Sen till Trinity OC hoppas jag att folk bokade på OC och inte icke OC då den också gick upp i bokningar

/Patrik

Hoppas att jag ligger bra till i kön för Tuf icke-OC, har också 15:07

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

De ångrar sig nog när 6000 serien börjar skeppas i större volym än nvidia korten

https://www.youtube.com/watch?v=LjOPweJU8eU

Hur många kort tror folk att AMD ska släppa egentligen? När AMD har sin säljstart för 6800XT har ju Nvidia skeppat norr om 100 tusen kort redan. Sedan dröjer det en månad till 6900XT kommer. Om det finns lika många som är intresserade av 6000-serien som för 3000-serien kommer det vara en lika stor besvikelse skulle jag gissa.

Enligt Scan har de 658 bokningar på 3090 och de ska få in 388 kort den här veckan, så där ryker ju nästan alla köer utom antagligen massa TUF för introduktionspriset.

Permalänk

Så Webhallen har inte ens hunnit beta av de första sju minutrarna av ASUS TUF icke OC kort?? Hoppas det är för att Inet, där jag beställt ifrån, lyckades roffa åt sig alla kort hehe. Har 3e Nov, dvs idag, som beräknad leveransdag så de har fortfarade 30 minuter på sig. Kom igen Inet jag tror på er!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainCarrot:

Så Webhallen har inte ens hunnit beta av de första sju minutrarna av ASUS TUF icke OC kort?? Hoppas det är för att Inet, där jag beställt ifrån, lyckades roffa åt sig alla kort hehe. Har 3e Nov, dvs idag, som beräknad leveransdag så de har fortfarade 30 minuter på sig. Kom igen Inet jag tror på er!

Jag beställde ett sådant på Komplett. 15:00. Min förväntade leveranstid är i januari. Vi är rökta, kan man säga.

Permalänk
Skrivet av CaptainCarrot:

Icke OC kort finns knappt, min Inet order står som beräknad lev datum 21 okt på ett EVGA ftw icke OC kort men inte hört ett ljud om det kortet.

Dom köerna på ASUS TUF/STRIX icke OC lär ta lång lång tid o beta av oavsett ÅF, tyävrr.

Permalänk
Medlem

Hur går det med Zotac AMP Holo på webhallen? Man hör aldrig någon någonsin få dessa kort? Har en beställning sen 10 oktober

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

inget nytt om 3080 strix non oc?

Visa signatur

ASUS ROG THOR 850W Platinum
Intel Core i7-9700K Socket 1151 Coffee Lake
ASUS ROG Strix Z390-F GAMING
32gb(4x8gb) RAM ddr4 3600mhz
ASUS strix GTX1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Hur går det med Zotac AMP Holo på webhallen? Man hör aldrig någon någonsin få dessa kort? Har en beställning sen 10 oktober

Läste för några veckor sedan att det skulle släppas i början av november samt att Holo extreme blev framflyttat till mitten av november.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

När kön bara har nått till 15:11 och man ligger på 16:11 ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

Jag hoppas 6900 kan slåss där uppe. Även utan cpu boosten och att deras DLSS inte lanserats och snackas om bristande raytracingprestanda men jag vill ha billigare kort och då behövs konkurrens

Läste igår nånstans att deras RT prestanda faktiskt inte va så illa som många befarade, men återstår att se!

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Samt de har sam och vad det verkar allmänt högre prestanda.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv

@inet kommer säkert inte ens kommentera detta men om man kollar på 3090 så är dom gröna och i lager sen när du lägger dom i kundkorgen står det beställningsvara 5 dagar.

Tycker det är felaktig info och man får lite dåliga vibbar utav det. För inet vet att det är brist på kort överallt och inge beställningsvaror.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

15:07 innebär att man på håret har tilldelning på det lilla vi har inkommande på icke-OC dock så hoppas du ej avbokade

Sen till Trinity OC hoppas jag att folk bokade på OC och inte icke OC då den också gick upp i bokningar

/Patrik

Om man ligger på 15:10?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Yes allt datorkomponentrelaterat är under mitt ansvar
Har ej fått bekräftelse på dessa, alla block överlag har vart knepiga att få tag i nu i början, fått lite random tilldelning på strixblock te.x

men just Trinity kan dröja lite till EK's egna sida säger "Pre-Order: This product is expected to ship out late November."
Men fear not. order är lagd

/Patrik

Attans, hade aldrig trott att kortet skulle kunna komma snabbare än vattenkylningsdelarna. Fast själva blocket kanske kan komma relativt snart åtminstone? Det är ju In Stock hos EK själva iallafall.

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D (Arctic Liquid Freezer III 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 64 GB DDR5-6000 CL36 | ASUS ROG B650E-I | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Jag har lyckats beställa hem 3090/3080 kort 4 ggr på inet så det fungerar som det ska. Nu har jag äntligen fått de kort jag vill ha så jag lämnar tråden och lycka till nu alla !!
Kudos till Patrik på Webhallen med, vilken eldsjäl du är. Tänk om alla butiker hade sådan service, wow.

Permalänk
Medlem

I gårdagens avsnitt av SweClockers - Kaos på grafikkortsmarknaden.
Patrik på webhallen ligger i skilsmässa, då han enligt hans fru spenderar mer tid att svara på samma fråga om och om igen, än att ligga och mysa i soffan med sin hustru med brasan tänd och il divo på radion.
"Nu är det nog, nu kommer jag aldrig mer köpa asus-produkter" Skriver Klaes, då han inte får svar på varför Strix NON OC inte har blivit skeppat, samtidigt säger upp han bekantskapen med Asus, trotts att han dagligen inhalerar luft från Asus fabriker i Taiwan.
Två nya fiskar upprepar samma fråga tjugofemtongånger trotts att det var och varannan sida finns ett svar på just den frågan.

I dagens avsnitt
Per tar saken i egna händer och startar ett eget företag som ska tillverka grafikkort, då han ledsnat på elgigantens felsaldo angående 3080 på hemsidan, och svär att ändra framtiden i GPU-marknaden.
"Hur enkelst som helst ju, det är bara lite silikon" Säger Per.
Johan fick tag i ett 3080, om än till sjukt överpris, och har lämnat tråden.
Karl har fått leverans av sitt sjunde 3080-kort som vandrar rakt ut i svarta marknaden där han säljer den för skalperar-priser, två BigMacs, fyra trasiga strumpor och en nackmassage.

Kommer fler få leveranser denna soliga vinterdag?
Var har Asus.David tagit vägen?
Kan tolv apor skruva i en GIII Diazed-säkring?

Missa inte dagens avsnitt, något spännande kommer att hända.

Permalänk
Visa signatur

RTX 3090 Strix OC • 9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Trident Z Royal 32GB 3200MHz CL14 • Kraken Z73 • 9x120mm Noctua • Corsair AX1000 Titanium • Samsung 980 PRO 2 TB • Samsung 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

Asus 27" OLED 240 Hz • LG 38GL950G (3840x1600) • Audeze Mobius • Keychron K6 • Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

I gårdagens avsnitt av SweClockers - Kaos på grafikkortsmarknaden.
Patrik på webhallen ligger i skilsmässa, då han enligt hans fru spenderar mer tid att svara på samma fråga om och om igen, än att ligga och mysa i soffan med sin hustru med brasan tänd och il divo på radion.
"Nu är det nog, nu kommer jag aldrig mer köpa asus-produkter" Skriver Klaes, då han inte får svar på varför Strix NON OC inte har blivit skeppat, samtidigt säger upp han bekantskapen med Asus, trotts att han dagligen inhalerar luft från Asus fabriker i Taiwan.
Två nya fiskar upprepar samma fråga tjugofemtongånger trotts att det var och varannan sida finns ett svar på just den frågan.

I dagens avsnitt
Per tar saken i egna händer och startar ett eget företag som ska tillverka grafikkort, då han ledsnat på elgigantens felsaldo angående 3080 på hemsidan, och svär att ändra framtiden i GPU-marknaden.
"Hur enkelst som helst ju, det är bara lite silikon" Säger Per.
Johan fick tag i ett 3080, om än till sjukt överpris, och har lämnat tråden.
Karl har fått leverans av sitt sjunde 3080-kort som vandrar rakt ut i svarta marknaden där han säljer den för skalperar-priser, två BigMacs, fyra trasiga strumpor och en nackmassage.

Kommer fler få leveranser denna soliga vinterdag?
Var har Asus.David tagit vägen?
Kan tolv apor skruva i en GIII Diazed-säkring?

Missa inte dagens avsnitt, något spännande kommer att hända.

Jag saknar funktionen "följ användare" utöver "följ tråd".

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Webhallen

God morgon!

Denna har 0 bok, dock inget inkommande. Men skulle vi får något ligger man bra till i kö

https://www.webhallen.com/se/product/327542-Gainward-GeForce-...

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

God morgon!

Denna har 0 bok, dock inget inkommande. Men skulle vi får något ligger man bra till i kö

Åh gött med classic webhallen. Nu behövs bara admin rights.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

God morgon!

Antar att du menar denna?

https://www.webhallen.com/se/product/327542-Gainward-GeForce-...